מארסיה – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
משה321 (שיחה | תרומות)
יצירת דף עם התוכן "מארסיה"
 
משה321 (שיחה | תרומות)
הרחבה
שורה 1: שורה 1:
'''מארסיה''' (ב[[אנגלית]]: '''Queen Marcia''') הייתה מלכת [[בריטניה הגדולה|בריטניה]] על פי ספרו של [[ג'פרי ממונמות']] "[[ההיסטוריה של מלכי בריטניה]]". אין כל תיעוד היסטורי למלכותה, והיא נחשבת לאחד המלכים האגדיים של בריטניה.
מארסיה

מארסיה הייתה אשתו של המלך האגדי [[גויתלין]], ולאחר מותו, בשנת [[363 לפנה"ס|363 לפני הספירה]], עלתה לכס במלכות במקומו, כיוון שבנם המשותף, סיסיליוס השני, היה רק בן 7 שנים באותה העת. מארסיה שימשה כמלכה העוצרת במשך כחמש שנים, עד מותה. היא הוחלפה על ידי בנה. היא מתוארת על ידי ג'פרי כאישה משכילה שהתעניינה באומנות ובמשפט.

גרסה מ־19:25, 14 בדצמבר 2016

מארסיהאנגליתQueen Marcia) הייתה מלכת בריטניה על פי ספרו של ג'פרי ממונמות' "ההיסטוריה של מלכי בריטניה". אין כל תיעוד היסטורי למלכותה, והיא נחשבת לאחד המלכים האגדיים של בריטניה.

מארסיה הייתה אשתו של המלך האגדי גויתלין, ולאחר מותו, בשנת 363 לפני הספירה, עלתה לכס במלכות במקומו, כיוון שבנם המשותף, סיסיליוס השני, היה רק בן 7 שנים באותה העת. מארסיה שימשה כמלכה העוצרת במשך כחמש שנים, עד מותה. היא הוחלפה על ידי בנה. היא מתוארת על ידי ג'פרי כאישה משכילה שהתעניינה באומנות ובמשפט.