מים שקטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מים שקטים
Deadwater Fell
סוגה פשע, סדרת דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה קודוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה קבוצת אנדמול שיין עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים דנלופ, טירת קולז'ין, ארווין, קילבארכן, אייר עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ערוץ 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מים שקטיםאנגלית: Deadwater Fell) היא מיני-סדרת דרמה בריטית בת ארבעה חלקים שנכתבה והופקה על ידי דייזי קולאם.[1] בסדרה מככב דייוויד טננט כרופא שאשתו ושלושת ילדיו הקטנים נרצחים בשריפה.[2] פרק הבכורה הוקרן ב-10 בינואר 2020 בערוץ 4.[3]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרגדיה מכה בכפר סקוטי כאשר שריפה היוצאת מכלל שליטה בבית משפחת קנדריק ומביאה למותם של אם ושלושת ילדיה הקטנים. רק אב המשפחה, רופא הכפר, שורד את השריפה, כל החמישה סוממו טרם השריפה. החוקרים מחפשים מניע כשהם מגלים שהמשפחה האידיאלית לכאורה, רחוקה מלהיות מאושרת.[2]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דייוויד טננט בתפקיד טום קנדריק[4]
  • קוש ג'ומבו בתפקיד ג'ס מילנר[4]
  • מת'יו מקנולטי בתפקיד סמל המשטרה סטיב קמפבל[4]
  • אנה מאדלי בתפקיד קייט קנדריק[4]
  • מורין ביטי בתפקיד קרול קנדריק[4]
  • ג'יימי מיצ'י בתפקיד סיימון וולס[4]
  • לורי ברט בתפקיד החוקרת ג'מה דרלינגטון[4]
  • גורדון בראון בתפקיד החוקר ספנסר קולינס[4]
  • לורן מקדונלד בתפקיד השוטר טיילור קלארק
  • לינדי וייטפורד בתפקיד רות מקנזי[4]
  • רון דונצ'י בתפקיד קאלום מקנזי[4]
  • אורלה ראסל בתפקיד אמילי קנדריק
  • סלין חיזלי בתפקיד סשה
  • ג'ק גרינליס בתפקיד לוק
  • לואיס גריבן בתפקיד דילן דנהאם-ג'ונסון
  • אהרון קונל בתפקיד אליוט קמפבל
  • בראדלי קונל בתפקיד לואיס קמפבל

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ 4 הזמין את הסדרה בת ארבעה החלקים בינואר 2019. הסדרה הופקה על ידי חברת ההפקות Kudos, שהיא חברת בת בקבוצת Endemol Shine.[5] דייוויד טננט וקוש ג'ומבו הוכרזו כשחקנים הראשיים ביוני, יחד עם מתיו מקנולטי. טננט שימש גם כמפיק בפועל.[6]

הצילומים החלו ביוני 2019 בכפר דנלופ, שבמזרח איירשייר, ששימש ככפר הבדיוני קירקדרוך. מקומות צילום אחרים כללו את טירת קולז'אן, כפר קילברצ'אן שברנפרושייר, צפון אירלנד;[7] חוף אירווין והפארק לואו גרין באירווין, צפון איירשייר. את הסדרה ביימה לינסי מילר מקילווינג, איירשייר.[8]

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי
1 1 ללא שם לינסי מילר דייזי קולאם 10 בינואר 2020
בכפר הסקוטי השליו קירקדרוך, פורצת שריפה במהלך הלילה בביתם של טום וקייט קנדריק. חבריהם ושכניהם, ג'ס מילנר והשוטר סטיב, מפעילים את האזעקה. סטיב גורר החוצה את קייט, אך זו מתה כבר מהשריפה, שלושת הילדים נעולים בחדר במנעול. טום, המפקח הכללי של משטרת הכפר, מחולץ בעודו חסר הכרה והיחיד ששורד את השריפה. מתגלה כי כל החמישה סוממו לפני השריפה ולאחת הבנות היו מחטי אורן עליה. מצלמות אבטחה מראות את קייט קונה את המנעול. האשליה שהייתה קיימת על חייה המאושרים של המשפחה מתפוגגת.
2 2 ללא שם לינסי מילר דייזי קולאם 17 בינואר 2020
תושבי קירקדרוך יוצאים להלוויות של הבנות וקייט קנדריק. טום נותן את ההספד, אך לא מזכיר במהלכו את קייט. מתגלה כי קייט נחתכה מכל התמונות עם בנותיה. ג'ס פוגשת חברה ותיקה של קייט - והיא מזועזעת עמוקות ממה שהיא מגלה. בעוד הכפר מתאבל, ג'ס שוקעת גם היא באבל. החקירה מקבלת תפנית חדשה כאשר מתגלה עד חדש, והמשטרה מתמודדת עם החשוד העיקרי שלה. סודות אינטימיים מתגלים.
3 3 ללא שם לינסי מילר דייזי קולאם 24 בינואר 2020
סטיב מושעה בגלל הפרעה לעד. חמוש בראיות חדשות, התיק נראה סגור ומפוענח, אך גילוי חדש מעורר ספקות כאשר ההשפעות הרגשיות של השריפה גובות את מחירן מהקרובים ביותר לטרגדיה. סטיב הולך לייעוץ מטעם העבודה ושיחת עבר שלו עם קייט נחשפת. כשהאמת מתחילה להתגלות, כולם מתמודדים עם תפקידם בטרגדיה.
4 4 ללא שם לינסי מילר דייזי קולאם 31 בינואר 2020
בזמן שתושבי הכפר מנסים לבנות מחדש את חייהם, הם צריכים ללמוד להיות כנים עם עצמם וזה עם זה. עם זאת, אם זאת אי פעם יגלו את האמת נשאר כשאלה פתוחה. אמם של ג'ס וטום הולכת למשטרה כדי לדווח על התנהגותו הפרועה והמאיימת של טום. ג'ס נחושה לגלות את האמת על מה שקרה באותו לילה, ובמקביל גם לתקן את מערכת היחסים הפגועה עם סטיב ולעזור לילדיו להתמודד עם העצב שלהם.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרק הראשון של מים שקטים קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים. דייוויד קרייג מרדיו טיימס העניק לו ארבעה מתוך חמישה כוכבים, וכינה אותו "תעלומה מורכבת ומרתקת". הוא שיבח את התסריטאית דייזי קולאם על כך שהגדירה את הדמויות, במיוחד את קייט קנדריק (אנה מאדלי): "בעוד שמים שקטים אולי נשמע בתחילה כמו עוד מקרה של 'אישה חד פעמית' בז'אנר הפשע, התסריטאית דייזי קולאם ראויה להכרה על העלאת דמותה של קייט. מעל לתפקיד כזה."[9]

לוסי מנגן מהגרדיאן דירג את הסדרה גם בארבעה מתוך חמישה כוכבים, והשווה אותה בחיוב לברודצ'רץ': "אי אפשר לדעת אם היא תתפוס את הדימוי הציבורי של ברודצ'רץ'. היא מרגישה מהונדסת בצורה הרבה יותר מוצקה, משכנעת בקלות עם הדיוקן שלה של קהילה קטנה שהתנפצה לפתע על ידי אירוע נורא, והיא מעוררת הרבה יותר השקעה רגשית. אני מוצא אותה כפינוק שאי אפשר לעמוד בפניו, אבל הדברים האלה הם בעצם אלכימיים ובלתי צפויים. ברודצ'רץ' עם נמשים – תחשוב על זה ככה אם זה יעזור. ברוך הבא 'מים שקטים' מקסימה."[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Deadwater Fell: Interview with Writer and Creator, Daisy Coulam". Channel 4. נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 Mangan, Lucy (2020-01-10). "Deadwater Fell review – it's the new Broadchurch ... but more irresistible". The Guardian (באנגלית בריטית). ISSN 0261-3077. נבדק ב-2023-02-15.
  3. ^ Carr, Flora (10 בינואר 2020). "When is Channel 4's Deadwater Fell starring David Tennant on TV?". רדיו טיימס (באנגלית). נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Craig, David (10 בינואר 2020). "Meet the cast of Channel 4 drama Deadwater Fell". רדיו טיימס. Immediate Media Company. נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Channel 4 commissions Deadwater Fell (w/t)". Channel 4. 31 בינואר 2019. נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Clarke, Stewart (5 ביוני 2019). "David Tennant, Cush Jumbo Join Channel 4 Drama 'Deadwater Fell'". Variety (באנגלית). נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Greig, Finlay (3 בינואר 2020). "Deadwater Fell: release date, cast and trailer for new David Tennant crime drama on Channel 4". The Scotsman (באנגלית). נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Dunn, Ross (9 בינואר 2020). "Ayrshire to provide backdrop for new murder drama starring David Tennant". Daily Record. נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Craig, David (10 בינואר 2020). "Review: Dark Channel 4 drama Deadwater Fell packs an emotional punch". רדיו טיימס (באנגלית). נבדק ב-11 בינואר 2020. {{cite news}}: (עזרה)