קוש ג'ומבו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.

קוש ג'ומבואנגלית: Cush Jumbo, נולדה ב23 בספטמבר 1985) היא שחקנית וסופרת בריטית. היא מוכרת בעיקר בתפקידה הראשי כעו"ד לוקה קווין בסדרת הדרמה של CBS, האישה הטובה (2016-1015) ובסדרת ההמשך של פרמונט פלוס, הטובות לקרב (2021-2017).

ג'ומבו כיכבה כבלשית בתאני ולאן בסדרת הדרמה המשטרתית "ורה" ((2012, 2016-2015) וכלויס חביבה ב-Torchwood: Children of Earth, הסדרה השלישית של Torchwood, סדרת ההמשך של דוקטור הו סשנת 2009.

ג'ומבו זכתה לשבחים על עבודתה בתיאטרון. היא הייתה מועמדת לפרס לורנס אוליבייה על משחקה בתפקיד מרקוס אנטוניוס ביוליוס קיסר ב-2013, וכן שיחקה במחזה שכתבה, "ג'וזפין ואני". היא זכתה בפרס התיאטרון של איבנינג סטנדרד על הצגת היחיד שלה, ושחזרה את הופעתה בתיאטרון אוף-ברודוויי ב-2015. ג'ומבו הופיעה לראשונה בברודוויי במחזה "הנהר" של ג'ז באטרוורת' בשנת 2014, והייתה מועמדת בשנית לפרס אוליבייה ב-2021 עם שובה לבימת לונדון כהמלט.

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ומבו נולדה ברובע דנמרק היל בלונדון לאנג'לה ומרקס ג'ומבו. אמה היא בריטית ואביה הוא בריטי ממוצא ניגרי.

כבת שנייה בשישה ילדים, גדלה ג'ומבו בשכונות לואישם וסאוות'וורק.[1] היא החלה בשיעורי מחול בגיל 3, טאפ, בלט ומחול מודרני, והמשיכה לריקודי רחוב, מחול מודרני, ריקודים סלוניים ומחול לטיני.

כילדה למדה בבית הספר גלנלין לדרמה כיום אקדמיית גלנלין). מגיל 11 עד 15 התאמנה בבית ספר פרנסיס קופר למחול, במקביל ללימודיה באקדמיה לבנות, אבל בגיל 14 פרשה מן הלימודים באקדמיה כדי לעסוק ביתר רצינות בלימודי משחק בקרוידן.

היא סיימה בהצטיינות קורס משחק בבית ספר לדיבור ולדרמה לפני שיצאה לקריירה. היא שקלה לימודי הוראה בלונדון לפני שבחרה סופית בקריירה של שחקנית.[2][3]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתיאטרון הופיעה ג'ומבו ב"סיפורי בריקסטון" בתיאטרון ליריק בהאמרסמית', ב"זהב נוזלי" בתיאטרון אמליה ובעמל אהבה לשווא בתיאטרון הגלוב.[4] כמו כן הופיעה בהפקות שלח גן הדובדבנים, ציד המכשפות, מעגל הגיר הקווקזי, ריצ'רד השלישי ופיגמליון בתיאטרון רויאל אקסצ'נג' במנצ'סטר. בשנת 2012 זכץה בפרס יאן צ'רלסון על משחקה בתפקיד רוזלינד במחזה כטוב בעיניכם.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קוש ג'ומבו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הנדרסון, ברודוויי.קום/ קוש ג'ומבו על שמה יוצא הדופן, חברה החדש באדי יו ג'קמן וכיכובה בדרמה ,המזעזעת' "הנהר"13 בנובמבר 2014
  2. ^ רוברט שור, "מטרו": "קוש ג'ומבו: אלילת הילדות שלי ג'וזפין בייקר הצילה את הקריירה שלי" 11 ביולי 2013
  3. ^ אליזבת דיי, הגרדיאן, ראיון עם קוש ג'מבו: "אינני מעוניינת להופיע במגזין להיטים" 25 בנובמבר 2012
  4. ^ [1] 19 ביולי 2012