לדלג לתוכן

מיסטר בין (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיסטר בין
Mr. Bean
רואן אטקינסון בתפקיד מיסטר בין, 2007
רואן אטקינסון בתפקיד מיסטר בין, 2007
תוכנית טלוויזיה מיסטר בין
יוצרים רואן אטקינסון עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות רואן אטקינסון
מידע
תאריך לידה 6 בינואר 1955 עריכת הנתון בוויקינתונים
מין זכר
אזרחות בריטית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיסטר בין (באנגלית: Mr. Bean) הוא הדמות הבדיונית שנוצרה על ידי רואן אטקינסון וריצ'רד קרטיס, ומגולמת על ידי אטקינסון. ההופעה הראשונה של הדמות הייתה בפרק הפיילוט של תוכנית הטלוויזיה הבריטית הקומית "מיסטר בין", אשר שודר לראשונה בערוץ ITV ב-1 בינואר 1990. תוכנית הטלוויזיה שודרה במקור בין השנים 1990 עד 1995 וכללה בסך הכל 15 פרקים. בעקבות ההצלחה הבינלאומית העצומה של הסדרה הוא הופיע בהמשך גם בשני סרטי לייב אקשן הוליוודיים והדמות נכללה גם הוא בסדרת ספין-אוף מונפשת ששודרה במקור בין השנים 2002 עד 2019.

סקירה כללית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיסטר בין גר בדירה מס' 2, ברחוב ארבור 12 אשר בשכונת היבורי (אנ') אשר בעיר לונדון שבאנגליה. שמו הפרטי ומקצועו אינם מוזכרים לעולם בתוכנית. הוא נוהג תמיד להציג את עצמו כ"בין". בסרט הקולנוע הראשון של מיסטר בין הכיתוב "מר." מופיע בדרכונו לצד הכיתוב "שם פרטי:", והוא עובד בסרט כמאבטח בגלריה הלאומית של לונדון.

החל מפרק השני ואילך בתחילה של כל פרק בתוכנית מיסטר בין נופל מהשמים דרך אלומת אור, בעת שברקע מקהלה שרה את השיר "Ecce homo qui est faba" ("הנה האיש שהוא שעועית"), אשר הוקלט על ידי מקהלת קתדרלת סאות'וורק. קטע הפתיחה המקורי הוצג בשחור לבן רק בפתיח של הפרק השני והשלישי. לטענת המפיקים של התוכנית קטע הפתיחה נועד להמחיש שמדובר ב "אדם רגיל שנזרק לאור הזרקורים". מהפרק החמישי ואילך בפתיח של התוכנית מיסטר בין צונח משמי הלילה ברחוב נטוש בלונדון על רקע קתדרלת סנט פול. בפרק "צרות כפולות" בסדרת האנימציה של מיסטר בין הוא נלקח לתוך חללית עם "חייזרים" שנראים בדיוק כמוהו ואפילו יש להם צעצועי דובי דומים משלהם. במהלך הפרק החייזרים שולחים אותו בחזרה לכדור הארץ באלומת אור עם מוזיקה זהה למוזיקה המנוגנת בפתיח של הסדרה המקורית של מיסטר בין.

מיסטר בין לובש לרוב ז'קט טוויד חום, חולצה מכופתרת לבנה, עניבה אדומה דקה, מכנסיים חומים, נעליים שחורות ושעון מחשבון(אנ') דיגיטלי שחור.

מיסטר בין הוא גבר ילדותי, אנוכי, נאיבי, תחרותי ביותר, בעל כושר אלתור רב, אשר לעיתים רבות מוצא את עצמו במצבים אבסורדיים בעת שהוא מנסה לבצע משימות יומיומיות. מיסטר בין נוטה לדבר לעיתים רחוקות, וכאשר הוא מדבר, הוא נוטה לרוב רק למלמל מספר מילים בקול נמוך למדיי. לעיתים רבות נדמה שמיסטר בין לא מודע לאופן בו העולם פועל, והתוכנית מתמקדת לרוב בניסיונותיו לקחת חלק בפעילויות פשוטות לכאורה, כמו לשחות בבריכה, להשתמש בטלוויזיה, לעצב מחדש את דירתו, או ללכת לכנסייה. ההומור נובע בעיקר מהפתרונות המקוריים (ולעיתים קרובות האבסורדיים) שלו לבעיות השונות בהן הוא נתקל - ומההתעלמות המוחלטת שלו מאנשים אחרים בעת שהוא מוצא פתרונות לאותן הבעיות. למרות אי ההבנות התכופות, מיסטר בין בדרך כלל מצליח יוצא ללא פגע, ולעיתים קרובות משאיר כאוס רב אחריו.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]