מכני-קונג (רובוט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכני-קונג
Mechani-Kong
סוג נבל-על
הוצאה לאור טואי אנימציה
ראנקין/בס בידורי אנימציה
הופעה ראשונה מופעו של קינג קונג (1966)
הופעה אחרונה גודזילה, מלך המפלצות (1993-1992)
יוצרים ארתור ראנקין ג'וניור
מידע
כינויים קינג קונג, הקוף הרובוטי, קונג הפלדה, רובו-קונג, קונג המכני
גזע רובוט
נטייה רע
כוחות כוח וסיבולת מוגברים, אינטליגנציה ברמה גאונית, היפנוזה, מטחי אור עוצמתיים הנורים מעיניו, בלוני גז קטלניים
דמויות קשורות
משפחה ד"ר הו (יוצר), ד"ר אוניאמה (משחזר)
חברים מכה-גודזילה, ד"ר הו
אויבים קינג קונג, גודזילה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכני-קונג (שיבוש של "מקאניקונגו", ביפנית: メカニコング, באנגלית: Mechani-Kong) הוא נבל-על רובוטי בדיוני, המופיע בזיכיון של קינג קונג. דמותו של מכני-קונג הופיעה לראשונה בשנת 1966 בסדרת הטלוויזיה המונפשת "מופעו של קינג קונג" וגם הופיעה בתפקיד הנבל הראשי בסרט "קינג קונג בורח" ומשמשת כהאויב המושבע של קינג קונג.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקופת שווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מופעו של קינג קונג (1966–1967)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחיפוש אחר נקמה על תבוסתו, ד"ר הו (יוצרו של מכני-קונג) החל להשמיד את פפואה גינאה החדשה באמצעות מכני-קונג. הצבא המקומי בטעות מזהה את מכני-קונג לקינג קונג ושט לאי מונדו כדי לחסל את קונג. במהלך דיון עם פרופסור בונד, ששמר על קונג עם ילדיו, הצבא מקבל הודעה על תקיפה נוספת בפפואה גינאה החדשה.

קונג מגיע לאזור כדי להילחם נגד מכני-קונג אך הרובוט מוכיח שידו על העליונה. עם זאת, קונג מפעל את הרובוט לעבר האוקיינוס והרובוט מחוסל סופית.

קינג קונג בורח (1967)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באמצעות רישומי אנטומיה שגנב מקארל נלסון, ד"ר הו בונה את מכני-קונג כדי לכרות את אלמנט X. כאשר מכני-קונג החל לחפור ביסוד, מערכות הבקרה של הרובוט המפלצתי נפגעים מהקרינה של היסוד ומותירים את הרובוט פגום ומושבת. הו נאלץ להשתמש בשיטה אחרת וחוטף את קינג קונג האמיתי מאי מונדו ומשתלט על מוחו באמצעות מכני-קונג על-מנת שישלים את המלאכה. עם-זאת, קונג משתחרר מהשליטה המוחית ונלחם נגד מכני-קונג בטוקיו ומפיל את הרובוט ממגדל טוקיו.

תקופת הייסי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודזילה, מלך המפלצות (1992–1993)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הרומנים "גודזילה, מלך המפלצות", מתואר כי לאחר ששוחזר ושודרג על ידי ד"ר אוניאמה, מכני-קונג נבנה לגובה של כ-100 מטרים ומתוכנת לסייע למכה-גודזילה כדי להילחם בגודזילה עצמו. מכני-קונג מפתיע את גודזילה מאחור ומחזיק אותו ביציבות בעוד שמכה-גודזילה פוצע את גודזילה. לאחר שגודזילה משתחרר מאחיזתו של מכני-קונג, השניים נלחמים שוב, אלא שהפעם גודזילה משבית את הרובוט ושובר את זרועו המכנית. בלי יכולת לזוז, מכני-קונג שוכב בחוסר-אונים על הקרקע בעוד שגודזילה יורק את הקרן האטומית שלו על המכונה ומשמיד אותה באכזריות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכה-גודזילה - דמות דומה של חברת טוהו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]