מניולה נלבאני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מניולה נלבאני
Manjola Nallbani
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 3 באוגוסט 1969 (בת 54)
טירנה, אלבניה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אלבניהאלבניה אלבניה
תקופת הפעילות מ-1991
סוגה אופרה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מניולה נלבאניאלבנית: Manjola Nallbani; נולדה ב-3 באוגוסט 1969) היא זמרת אופרה אלבנית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נלבאני נולדה ב-3 באוגוסט 1969 בטירנה, בירת אלבניה. לאחר שסיימה את לימודיה ב-1991, החלה לעבוד בתיאטרון האופרה והבלט של אלבניה. היא רשמה שלושה ניצחונות בפסטיבלי אי קנגס: ב-1989 עם פרדריק ויוליה נדוצי בביצוע "Toka e diellit", ב-1992 עם אלכסנדר ג'וקה וויקטור טאהיראי בביצוע "Pesha e fatit" וב-1993 בביצוע Kur e humba" një dashuri".

ב-2005 השתתפה במהדורה ה-44 של האירוע עם השיר "S'mjafton një že". היא הודחה בשלב הגמר ולא בשלושת המקומות הראשונים. שנתיים לאחר מכן התחרתה פעם נוספת עם "Kjo svënë merr svëvë nga tëmëria", שמילותיו חוברו על ידה בלבד, וסיימה את התחרות במקום השביעי עם 27 נקודות. באותה שנה השתתפה בתחרות ה-"Top Fest" יחד עם אדריאן גקסה בביצוע השיר "Sensacion çorçië". הם העפילו לגמר וקיבלו את פרס ההופעה הטובה ביותר.

במהדורה ה-49 של פסטבלי אי קנגס הייתה בחבר השופטים של האירוע, שבחר את נציג אלבניה לאירוויזיון 2011. בדצמבר 2017 השתתפה בפעם הרביעית בתחרות עם "I sättä qiêl", שנכתב על ידי רוזנה ראדי ואלגית דודה.

באוקטובר 2022 רשות השידור האלבנית דיווחה כי נלבאני נמנתה בין 26 המשתתפים במהדורה ה-61 של פסטיבלי אי קנגס עם השיר "Duaj". ב-28 באוקטובר אושר באופן רשמי שיטת ההצבעה של האירוע: שלושת המקומות הראשונים יבחרו כרגיל על ידי חבר השופטים, אך הזוכה בפסטיבל לא יהפוך לנציגה הרשמי של אלבניה באירוויזיון באופן אוטומטי. הנציג הלאומי לאירוויזיון יבחר על ידי מערכת הצבעה נפרדת מזו הקודמת, בהתאם לקולות הציבור בלבד.[1] מכיוון שנחשפו רק שלושת המקומות הראשונים בפסטיבל, לא ידוע לאיזה מקום הגיעה נלבאני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מניולה נלבאני, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Adams, William Lee (2022-09-11). "Albania: Report says RTSH will add televote to Festivali i Këngës 61". wiwibloggs (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-10-28.