מצאתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצאתי
Found
סוגה דרמה פרוצדורלית עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים Nkechi Okoro Carroll עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות English
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 13 (נכון ל־16 בינואר 2024) עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור NBC עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 3 באוקטובר 2023 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
www.nbc.com/found
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מצאתי (באנגלית: Found) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שנוצרה על ידי נקצ'י אוקורו קרול, ושודרה לראשונה ב- NBC ב-3 באוקטובר 2023. בסדרה מככבת שאנולה המפטון, המשמשת גם כמפיקה. הסדרה מופקת על ידי ברלנטי הפקות ו-Rock My Soul Productions בשיתוף עם Warner Bros. Television ו- Universal Television .

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבריאל "גבי" מוסלי, מומחית התאוששות, וצוות ניהול המשברים שלה עובדים כדי למצוא אנשים נעדרים שלדעתם המערכת מתעלמת מהם. צוות המומחים שלה מורכב מאלה שנחטפו בעצמם או שיש להם אדם אהוב שנחטף. בתור קורבן חטיפה בעצמה בתור נערה מתבגרת, גבי חטפה בחשאי את האיש שחטף אותה, יו "סר" אוונס, ומחזיקה אותו כלוא במרתף שלה כבר שבעה חודשים. גבי משתמשת בידע של סר כחוטף ופושע כדי לעזור לה לפתור כמה מקרים.[1] [2]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שאנולה המפטון בתור גבריאל "גבי" מוסלי, קורבן חטיפה לשעבר המנהלת חברה לניהול משברים בשם Mosley & Associates שמתמחה באיתור אנשים שנחטפו. היא מסתמכת בסתר על התובנות של החוטף שלה, "סר", כדי להיכנס למוחם של חוטפים ולהבין את הדפוסים שלהם. היא הייתה אסירה של "סר" במשך שנה אחת ושמונה ימים לפני שהיא ברחה עם לייסי.
  • מארק-פול גוסלאר בתפקיד יו "סר" אוונס, מניפולטור פושע ואינטיליגנטי ביותר שחטף את גבי כנערה וניסה לאלץ אותה לחיות כ"בתו". הוא נעלם לאחר בריחתם של גבי ולייסי, ומשתמע שהיו לו קורבנות נוספים. כעת הוא מתגורר בתא מתחת לביתה של גבי, ומכפר על פשעיו על ידי סיוע למאמצי החקירה שלה.
  • קלי ויליאמס בתפקיד מרגרט ריד, החוקרת הראשית של גבי. יש לה חשיבה מצוינת כמו שרלוק הולמס. בנה ג'יימי נחטף מתחנת אוטובוס 13 שנים לפני כן, והיא מבלה את רוב הלילות בתחנת האוטובוס בניסיון למצוא את בנה או עדות לחטיפתו. יש לה עוד שתי בנות אשר איבדה את המשמורת עליהן לפני 10 שנים, כשלא יכלה להפסיק לחפש את ג'יימי.
  • ברט דלטון בתור מארק טרנט, בלש נעדרים וקשר המשטרה של גבי. הוא וגבי גם ניהלו מערכת יחסים רומנטית קצרה לפני שהוא היה איש הקשר שלה.
  • גבריאל וולש בתור לייסי קווין, סטודנטית למשפטים שעובדת במשרד של גבי ומספקת סיוע משפטי. היא וגבי שתיהן נחטפו על ידי סר כשהיו ילדות וחולקות קשר הדוק. סר חטף את לייסי (בלה) כדי לספק לגבי בת לוויה מספר ימים לפני שהן ברחו ממנו.
  • ארלן אסקרפטה בתור זקה וואלאס, מומחה טכנולוגי שניסיון העבר שלו של חטוף בילדותו יצר אצלו אגורפוביה. הוא מספק מידע לגבי טכניקות מעקב ופריצה. הוא מקורב למשפחתו בעלת הדם הכחול למרות שמצבו אינו מאפשר לו לצאת מביתו.
  • קארן אוברוי בתור דאן רנה, קורבן חטיפה שפועל כעת כמומחה האבטחה של האגודה וכאוכף בעת הצורך. הוא גר עם בעלו, שהוא איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. הוא מתואר על ידי לייסי כג'י איי ג'ו מרוחק רגשית.

רייטינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-11 באוקטובר 2023, הקרנת הבכורה של הסדרה נצפתה על ידי 10.5 מיליון צופים בכל הפלטפורמות וזכתה לדרוג של 1.9 בדמוגרפיה 18–49 מפתח מבוגרים. בתוך שישה ימים מהשחרור, "מצאתי"הפכה להשקת הסדרה המצליחה ביותר של NBC ב-Peacock.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Porter, Rick (12 בינואר 2023). "NBC Pushes Missing-Persons Drama Found to Fall 2023". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Alamin, Yohannes (20 בספטמבר 2023). "Found introduces Gabi Mosely, TV's latest justice-seeking maverick". Entertainment Weekly. נבדק ב-21 בספטמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Campione, Katie (11 באוקטובר 2023). "NBC Boasts Success For Latest Crime Procedurals As 'Found' Becomes Network's Best Peacock Launch To Date". Deadline Hollywood. ארכיון מ-11 באוקטובר 2023. נבדק ב-17 באוקטובר 2023. {{cite web}}: (עזרה)