מקלט (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"מקלט"
סינגל בביצוע אליעד נחום
מתוך האלבום סימן
יצא לאור 8 במאי 2014
פורמט הורדה דיגיטלית
סוגה רית'ם אנד בלוז
שפה עברית
אורך 3:42
חברת תקליטים NMC
כתיבה אליעד נחום, רון נשר
לחן אליעד נחום
הפקה נועם עקרבי, אליעד נחום
כרונולוגיית סינגלים של אליעד נחום
"סימן"
(2014)
"מקלט"
(2014)
"חופשי"
(2014)

מקלט הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמר-יוצר הישראלי אליעד נחום, מתוך האלבום, סימן. השיר יצא לאור ב-8 במאי 2014, על ידי חברת התקליטים NMC, כסינגל השני מתוך האלבום.

השיר הגיע למקום ה-5 במצעד ה-TV של מדיה פורסט.[1]

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי נחום, ביחד עם הראפר רון נשר, הולחן על ידי נחום, והופק על ידי נחום ביחד עם המפיק נועם עקרבי, בדומה לשאר שירי האלבום. השיר מכיל בתוכו את סגנון הרית'ם אנד בלוז, המאפיין שירים נוספים מתוך האלבום בו הוא נכלל.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הווידאו קליפ הנלווה שצולם לשיר פורסם בערוץ היוטיוב של נחום ב-8 במאי 2014, בסמוך לצאת הסינגל.[2] נכון ליולי 2020, מונה הצפיות של הקליפ עומד על כ-4 מיליון.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוסי חרסונסקי העניק לשיר ביקורת מעורבת: "אילו הייתי מקבל טקסט כזה לבחינה, הייתי ממליץ לכותב לחפש פח לפני שהוא שופך את הלב על הדף. זה טקסט ברמה של מישהו שנדרש להצהיר 'לא יודע לכתוב'. השיר נכתב על ידי אליעד נחום ורון נשר, אבל מתברר שהשניים גרועים מהאחד. אם מילים אמורות להיות גבב סתמי של מילים מתיפייפות – זה השיר הזה. לא מלחמה, לא מקלט ולא פרפרים, לא אסיר נמלט ולא אזיקים ולא אגדה. קשקוש. חבל כי אליעד נשמע מסלסל בעל נשמה, אבל הקול הזחוח וקלילות המנגינה בעיבוד לקצב דרבוקה אינם יכולים לשמש כסות לערימת המילים והמשפטים, שאינה מצליחה לייצר משהו אמין. אני שומע שאליעד זוכה ל'אלפי צפיות'. אבל לפני מראה העיניים יש משמע אוזניים, והוא אינו מבשר על הולדת יוצר אותנטי, אלא על משרבט, שצריך לוותר על כתיבת טקסטים לפני שהוא ניגש למוזיקה".[3]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל -
מדיה פורסט TV 5

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]