לדלג לתוכן

מר מונק עושה את מנהטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנו דנים כעת בשאלה האם ערך זה עומד בקריטריונים להיכלל בוויקיפדיה. אתם מוזמנים לשפר ולהרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, וכן להשתתף בדיון בדף השיחה של הערך.
הדיון אורך שבוע, וניתנת בו הזדמנות להביע תמיכה מנומקת בהשארת הערך. הערך יימחק בתום שבוע ימים, אלא אם כן הובעה תמיכה שכזו בידי עורך או עורכת בעלי זכות הצבעה מלבד יוצר או יוצרת הערך. (התבנית הוצבה בתאריך 26.07.2024).
אנו דנים כעת בשאלה האם ערך זה עומד בקריטריונים להיכלל בוויקיפדיה. אתם מוזמנים לשפר ולהרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, וכן להשתתף בדיון בדף השיחה של הערך.
הדיון אורך שבוע, וניתנת בו הזדמנות להביע תמיכה מנומקת בהשארת הערך. הערך יימחק בתום שבוע ימים, אלא אם כן הובעה תמיכה שכזו בידי עורך או עורכת בעלי זכות הצבעה מלבד יוצר או יוצרת הערך. (התבנית הוצבה בתאריך 26.07.2024).

מר מונק עושה את מנהטן (באנגלית: Mr. Monk Takes Manhattan) הוא הפרק הראשון בעונה השלישית של סדרת הטלוויזיה הבלשית הקומית דרמטית האמריקאית Monk מונק, והפרק ה-30 של התוכנית בסך הכל. הסדרה עוקבת אחר אדריאן מונק ( טוני שלהוב ), בלש פרטי עם הלוקה בהפרעה טורדנית כפייתית ובעל פוביות מרובות, והעוזרת שלו שרונה פלמינג ( ביטי שראם ). בפרק זה, נוסע מונק לעיר ניו יורק בניסיון לגלות את זהותו של רוצח אשתו, אך נקלע בין השאר לסייע בחקירת הירצחו של שגריר לטביה.

הפרק נכתב על ידי אנדי ברקמן וובויים על ידי רנדל זיסק, "Mr. Monk Takes Manhattan" " מר מונק עושה את ניו יורק" צולם בניו יורק. כשהפרק שודר לראשונה בארצות הברית ברשת יו.אס.איי USA ב-18 ביוני 2004, צפו בו 5.5 מיליון צופים. הפרק זכה לתגובות מעורבות מצד המבקרים, תוך מתן תשבחות את לקומדיה המושגת באמצעות הכנסת מונק לתנאים שיעוררו את פחדיו, וביקורת על תגובותיו המוגזמות של מונק לתנאים אלו.

הבלש אדריאן מונק ( טוני שלהוב ) טס לעיר ניו יורק כדי להיפגש עם הפושע ווריק טניסון ( פרנק קוליסון ). בפרק הקודם, אמר הפושע דייל "הלווייתן" ביידרבאק ( טים קארי ) למונק שטניסון היה מעורב ברצח אשתו של מונק, <b>טרודי</b> .בביקורו בניו יורק, מונק מלווה באחות הרפואית שלו שרונה פלמינג ( ביטי שראם ), וקציני המשטרה הפקד סטוטלמאייר ( טד לוין ) והמפקח דישר ( ג'ייסון גריי-סטנפורד ). הם שוהים באותו מלון של שגריר לטביה, שלאחר מכן מתגלה שנורה למוות יחד עם שני שומרי הראש שלו. מפקד משטרת ניו יורק וולטר קייג' (מייקלטי ויליאמסון Mykelti Williamson ) מבקש את עזרתו של מונק בפתרון הרצח. מונק מבחין שמעילו של השגריר רטוב, אף על פי שהוא היה יבש מספר דקות לפני הרצח.

הארבעה מתחקים אחרי מעשיו של השגריר באותו יום, ומגלים שהוא עצר בבר לפני ששב למלון. לאחר מכן, סטוטלמאייר ודישר חוזרים לתחנת המשטרה כדי לנסות למצוא קצה חוט על מיקומו של טניסון בעוד מונק ושרונה מגלים שמשמעות מילותיו האחרונות של השגריר היא "זה לא המעיל שלי". סטוטלמאייר מתגנב למשרדו של קייג' כדי לגלות שטניסון גוסס בבית חולים ונותרו רק מספר ימים לחיות. סטוטלמאייר מתעמת עם קייג', שאומר שהדרך היחידה שהוא יאפשר גישה לטניסון היא אם מונק יפענח את רצח השגריר.

מונק מופרד לזמן קצר מהחבורה לאחר שעלה בטעות לרכבת הלא נכונה בתחנת הרכבת התחתית <b>הרחובות הויט-שרמרהורן</b> Hoyt-Schermerhorn . בעודו מתאחד עם החבורה הוא מבחין בסטיבן לייט ( ג'פרי דין מורגן ) על מסך טלוויזיה בטיימס סקוור (כיכר טיימס) אשר מראיינים אותו בנוגע לרצח אשתו שהתרחש לאחרונה. משהבחין בלייט אוכל סוכריית מנטה מאותו בר שבו נראה השגריר לאחרונה, מתעקש מונק מתעקש שסטיבן לייט הוא הרוצח של השגריר, למרות היעדרן של ראיות תומכות. כדי לתמוך בתיאוריה שלו, מוסיף מונק שלייט גנב את התכשיטים של אשתו כדי לגרום לרצח שלה על ידו להיראות כשוד, ואז המשיך לבר לפני שהתקשר למשטרה. הוא טוען שלייט והשגריר לבשו מעילים זהים כמעט לחלוטין, ושהם כנראה הוחלפו בטעות בבר. כשהגשם יורד, לייט מאתר את חדר המלון בו שוהה השגריר, ובהמשך הורג גם אותו וגם את שומרי ראשו, ומחליף את המעיל שנרטב לאחרונה עם המעיל שלו.

לאחר מכן, הדוח הבליסטי מאשר שאשתו של לייט והשגריר נורו על ידי אותו אקדח ולייט נעצר. לאחר שפתר את המקרה, מקבל מונק את האישור לפגוש את טניסון שזוכר שנשכר על ידי אדם שהיו לו שש אצבעות על ידו הימנית. טניסון מבקש סליחתו של מונק, שלא מסוגל להביא את עצמו לסלוח. הוא מכבה את אינפוזיית המורפיום של טניסון באומרו, "זה אני, מכבה את המורפיום שלך." אבל כמה רגעים לאחר מכן, הוא אומר, "זו טרודי, האישה שהרגת, מדליקה אותה מחדש", ומפעיל את האינפוזיה מחדש.

הרביעייה מתכוננת לעזוב את ניו יורק, לאחר שהתקדמה שלב בפתרון התיק החשוב ביותר של מונק.

אף על פי שהדמות לא הופיעה בפרק, טרודי (המגולמת בפלאשבקים על ידי מלורה הרדין החל מהעונה השלישית)[1] היא גורם מניע של מונק שהמפיקים ניסו להעמיק בו בפרק זה.

"מר מונק עושה את מנהטן" "Mr. Monk Takes Manhattan" נכתב על ידי אנדי ברקמן ובוים על ידי רנדל זיסק.[2] יוצר הסדרה והמפיק בפועל ברקמן זכה לקרדיט תסריט בפעם החמישית בסדרה, בעוד שהייתה זו הפעם השישית שזיסק השתתף ביצירת פרק של "מונק".[3][4] בעוד שהעונה השנייה של "מונק" צולמה והופקה כולה בלוס אנג'לס,[5] צולם "מר מונק עושה את מנהטן" "Mr. Monk Takes Manhattan" בעיר ניו יורק במרץ 2004.[5][6]

בעלילת הסדרה, טרודי נהרגה שנים לפני נקודת הזמן בה מתרחשת עלילת <b>הפרק הראשון</b> שלה,[7] מה שהוביל את מונק לפתח הפרעה טורדנית-כפייתית ולהיות מפוטר ממשטרת סן פרנסיסקו.[8][9] בתחילת העונה השלישית, המפיק בפועל והשותף-יוצר דייוויד הוברמן אמר שצוות ההפקה סבר שהיה זה רעיון טוב להעמיק בסוגיית מותה של טרודי. עם זאת, הם הקפידו להזכיר את מותה ואת רצונו של מונק למצוא את האשם באופן זהיר. זה היה מתוך דאגה שלא "לכבול" בזאת את הסדרה.[6]

"מר מונק עושה את מנהטן" שודר לראשונה בארצות הברית ברשת יו.אס.איי USA בשעה 21:00 שעון החוף המזרחי EST ב-18 ביוני 2004.[10][9] לפי נילסן מחקרי תקשורת Nielsen Media Research, הפרק נצפה על ידי מספר מוערך של 5.9 מיליון צופים.[11] זו הייתה התוכנית השלישית הכי נצפית בטלוויזיה בכבלים באותו שבוע עם רייטינג של 3.6 אחוזים וקהל משק בית של 3.9 מיליון.[12]

אתר האינטרנט קורנטפילם. קום CurrentFilm.com ודניס לנדמן מאתר מוביפריק. קום MovieFreak.com דרגו אותו כאחד הפרקים הטובים ביותר של העונה.[13][14] מלאני מקפרלנד מה"סיאטל פוסט-אינטליג׳נסר" אמרה שאף על פי שזו "הזדמנות מופלאה להומור נמוך", הצליח שלהוב לשמור על "האיזון בין העוצמה וחוסר האונים של מונק מבלי להיגרר להזדמנויות קומיות נדושות".[8] מקפרלנד שיבחה את צוות הכותבים ואת שלהוב, באומרה "זה היה מתחיל להיראות כמו כוריאוגרפיה עלובה" אם הם לא היו טובים.[8] "שיבה מבורכת" - כך תואר הפרק על ידי רוברט לויד מ"לוס אנג'לס טיימס" שטען כי "ההנאות שלה הן כולן במוזרויות האופייניות של הדמויות שלה, ובעובדה שהוא בבירור מתנהל להנאתנו".[7] טד קוקס מהדיילי "הראלד" של אזור שיקגו שיבח את הסצנה בה סולח מונק לטניסון וכינה אותה "רגע טלוויזיוני נהדר".[15] כריס היקס מ-"Deseret News" ראה בזה "דוגמה נהדרת לאופן שבו הכותבים הוגים מצבים פשוטים שמכניסים את מונק לסערה אבל גם מאפשרים לנו להזדהות איתו: מונק במנהטן. המוני אדם, הרעש, הבלבול. מושלם."[16]

לא כל הביקורות היו חיוביות. דייוויד ביאנקולי, שכתב ב"ניו יורק דיילי ניוז", הצהיר שהרעיון להביא את מונק לניו יורק "נשמע נהדר" על הנייר, אבל הוא לא ניצל את מה שיכול היה להיות "מחקר מענג בניגודים".[17] ביאנקולי כינה אותו "פספוס", כשהוא מבקר את פתיחת הפרק שממנה לא הצליחו להמשיך לשמר את האיזון בין הקומדיה לדרמה שהפך אותו ל"מוגזמת מדי".[17] ביקורת במגזין "Beaver County Times" ראתה בו "פרק של פעלולים" ושההומור בו "מאולץ באופן לא אופייני", והוסיפה שהוא "באמת לא עושה צדק עם הקסם הנכבד של התוכנית".[18] סטיב ג'ונסון מהשיקגו טריביון אישר כי בעוד שהפתיחה מצחיקה, "הכותבים יוצאים מגדרם כדי ליצור קונפליקטים בין העיר לרגישויותיו של מונק".[9] הוא המשיך ואמר ש"זה לא יהיה כל כך נורא" אם הוא ילך ויפענח פשעים "אבל המקרה הראשון של יום שישי הוא די מאולץ".[9] על אף שהתרגש מתיאור עלילת הפרק לפני שידורו,[19] אוסטין סמית' מהניו יורק פוסט היה ביקורתי מאוד כלפיו.[20] סמית׳ אמר שבפרק זה "המפיקים גורמים לו [מונק] לחצות את הגבול הדק הזה בין גאונות לשיגעון, ולהפוך את הגיבור שלנו לחולה נפש מלא".[20] הוא גם מתח ביקורת על סדרת הסצנות "מר מונק נגד העיר ניו יורק" מכיוון שהן אינן מעשירות את עלילת הפרק.[20] חברתו לעבודה של סמית', לינדה סטאסי תיארה את הפרק כ"חלש", בהתייחסה להתנהגויותיו של מונק המוגזמות עד כדי ״קריקטורה".[21] סטאסי הוסיפה, "זה דבר אחד להיות בלש לשעבר הלוקה בהפרעה טורדנית/כפייתית שמסדר את הסיכות על מפת הרצח וזה דבר אחר להתנהג כאילו יש לך סיכה בתוך המוח".[21] קיי מקפאדן מה"סיאטל טיימס" כמו סמית',[20] כינתה את הבדיחות "צפויות" ואמרה, "אם אינך מעריץ של מונק, הבדיחות הן כמוצרי תצוגה בחנות שהתבלו."[22]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • "Mr. Monk Takes Manhattan" at IMDb

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Terry J. Erdmann, Paula M. Block (27 ביוני 2006). Monk: The Official Episode Guide. Macmillan. p. 224. ISBN 0-312-35461-4. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ "Monk: Mr. Monk Takes Manhattan (2004) - Cast and Crew". AllMovie. All Media Network. ארכיון מ-15 ביולי 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Andy Breckman". AllMovie. All Media Network. ארכיון מ-7 במרץ 2016. נבדק ב-25 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "Randy Zisk". AllMovie. All Media Network. ארכיון מ-8 ביולי 2017. נבדק ב-25 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Restuccio, Daniel (1 בפברואר 2004). "High Def Watch". Post Magazine. Incisive Media. ארכיון מ-14 ביולי 2014. נבדק ב-13 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 Mason, Dave (15 ביוני 2004). "TV Notes: Creator's disorder informs 'Monk'". Pittsburgh Post-Gazette. Block Communications. אורכב מ-המקור ב-25 ביולי 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ 1 2 Lloyd, Robert (18 ביוני 2004). "Odd 'Monk' ticks into a third season". Los Angeles Times. ארכיון מ-15 באוקטובר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ 1 2 3 McFarland, Melanie (17 ביוני 2004). "'Monk' ushers in a killer new season". Seattle Post-Intelligencer. Hearst Corporation. ארכיון מ-31 באוקטובר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ 1 2 3 4 Johnson, Steve (18 ביוני 2004). "Notable returns: 'Slasher,' 'Monk'". Chicago Tribune. Tribune Company. ארכיון מ-31 באוקטובר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Mr. Monk Takes Manhattan". USA Network. אורכב מ-המקור ב-27 בנובמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Romano, Allison (27 ביוני 2004). "Summer Sizzle". Broadcasting & Cable. NewBay Media. ארכיון מ-1 בנובמבר 2014. נבדק ב-23 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Top 15 Cable Programs - Total Households: Week of 06/14/04 - 06/20/04". Zap2it. Tribune Media. אורכב מ-המקור ב-24 ביוני 2004. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "DVD Review: Monk: Season 3". CurrentFilm.com. אורכב מהמקור ב-23 בספטמבר 2015. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: unfit URL (link)
  14. ^ Landmann, Dennis (18 ביולי 2005). ""Monk - Season 3" DVD Review". MovieFreak.com. אורכב מ-המקור ב-3 במרץ 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Cox, Ted (7 בדצמבר 2007). "Christmas fruitcakes: 'Monk', 'Psych' deliver top-notch holiday specials". Daily Herald. Paddock Publications. ארכיון מ-19 במרץ 2014. נבדק ב-19 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ Hicks, Chris (9 ביולי 2004). "Chris Hicks: 'Monk' on DVD is good, sanitized fun". Deseret News. Deseret News Publishing Company. ארכיון מ-10 בנובמבר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ 1 2 Bianculli, David (17 ביוני 2004). "Miss that touch of 'Monk': Witty show flat in season debut". New York Daily News. Daily News. ארכיון מ-9 בנובמבר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ "Monk returns". The Beaver County Times. Beaver Newspapers: 7. 18 ביוני 2004. {{cite journal}}: (עזרה)
  19. ^ Smith, Austin (30 במאי 2004). "Summer TV: New doesn't equal good". New York Post. News Corp. ארכיון מ-21 בפברואר 2015. נבדק ב-21 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ 1 2 3 4 Smith, Austin (13 ביוני 2004). "'Monk' doesn't make it in Manhattan". New York Post. News Corp. ארכיון מ-4 בנובמבר 2014. נבדק ב-12 ביולי 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  21. ^ 1 2 Stasi, Linda (18 ביוני 2004). "Dirty Deal – New York is not place for 'Monk'". New York Post. News Corp. ארכיון מ-20 באוגוסט 2017. נבדק ב-21 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  22. ^ McFadden, Kay (18 ביוני 2004). "Vampires pale compared to reality". The Seattle Times. ארכיון מ-21 בפברואר 2015. נבדק ב-21 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)