משחק לחץ מדומה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק לחץ מדומה הוא לחץ פסיכולוגי במשחק הברידג', שמטרתו להביא שחקן יריב לשחק קלף לא נכון. השחקנים המגנים, תופסים את משחק הלחץ המדומה, כאילו היה משחק לחץ ולכן עשויים לשגות ולהשליך קלף לא נכון. מנקודת המבט של שחקן מגן, משתמש הכרוז במשחק לחץ. בשונה ממשחק לחץ אמיתי, למעשה אין לחץ משום שלמגן השני יש הגנה מפני הלחץ או משום שהקלפים שהכרוז מחזיק בידו, אינם עומדים בתנאים הנדרשים להפעלת לחץ.
הלחץ המדומה עלול לגרום לשחקן מגן לשחק קלף לא נכון ולהביא לכרוז לקיחה או לקיחות נוספות.

סווג[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו במשחק לחץ, גם במשחק לחץ מדומה קיימים סוגים שונים של משחק לחץ.

  • The Pseudo Winner Squeeze - זהו משחק הלחץ המדומה בעל השכיחות הגדולה ביותר. הוא שכיח יותר מסוגי משחק לחץ מדומה אחרים, הן משום שהוא מתרחש בשכיחות גבוהה יחסית והן משום שהוא פשוט יחסית להבנה ולכן מספר גדול יותר של שחקנים ישתמשו בו.[1]

במשחק לחץ מדומה מסוג זה, שחקן לא זורק קלף גבוה בסדרה שבה יש ליריבים אורך וכוח ובמקום זה זורק קלף בסדרה אחרת. כך למשל, אם שחקן יריב שיחק נגד חוזה ללא שליט את ה-A ואחריו את ה-K, היריב שמחזיק שלושה קלפים בסדרה זו, כולל ה-Q לא יזרוק את ה-Q. במקום זאת יזרוק קלף אחר, שעשוי להביא לקיחה נוספת להגנה. אם לשותפו של השחקן המחזיק את ה-Q, יש גם כן שלושה קלפים שאחד מהם הוא J, הוא היה יכול לזרוק את ה-Q.

  • Memory Squeeze - זהו משחק לחץ מדומה בו הכרוז מקווה, שאחד היריבים או שני היריבים שכחו אילו קלפים שוחקו ולכן יטעו וישמרו קלף שאינו מגן עליהם, במקום לשמור קלף המגן עליהם. איור 3 בסעיף הבא, מתאר דוגמה למשחק לחץ מדומה מסוג זה.


איור 2 בסעיף הבא מתאר משחק לחץ מדומה מסוג זה.

דוגמאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוגמה 1: משחק לחץ מדומה אוטומטי

האיור בדומה 1 כמעט זהה לאיור בדוגמה 2 בערך משחק לחץ. באיור בדוגמה 1. דרום הוא הכרוז בחוזה של 4♠. עד כה זכה בשבע לקיחות ועליו לזכות בכל שלוש הלקיחות הנותרות על מנת לבצע את החוזה. הוא משחק את השליט האחרון ה-2.
ההבדל בין האיורים הוא בקלף בסדרת ה-. במשחק לחץ אוטומטי הכרוז מחזיק את ה-K. אם מזרח יזרוק את ה-A, הקלף המאיים, ה-K של הכרוז, יזכה בלקיחה.
באיור 1 מחזיק הכרוז ב-6. ה-7 של מערב גבוה ממנו ולכן לכרוז בעצם אין קלף מאיים. מזרח אינו יודע ששותפו מחזיק ב-7 והכרוז ב-6, משום שהקלפים של מערב ושל הכרוז אינם גלויים. גם אם הוא זוכר את כל הקלפים בסדרה שכבר שוחקו, לא ידע את התשובה לשאלה זו. מבחינת מזרח, מדובר בלחץ אמיתי, על אף שהלחץ הוא מדומה.

דוגמה 2: משחק לחץ מדומה מסוג Pseudo Winner

באיור בדוגמה 2 משחק הכרוז בחוזה ללא שליט. צפון מוביל ב- ודרום מושך את ה-A ואחריו את ה-K ואת ה-Q. על שני הקלפים הראשונים מערב זורק את ה-3 אות ה-2. כשדרום משחק את ה-Q מערב נלחץ. מנקודת המבט שלו הוא אינו יכול להשליך את ה-5, משום שאז הכרוז עלול לזכות בכל קלפי ה-. הוא משליך את ה-2 ומפסיד לקיחה. הלחץ הוא מדומה משום שמזרח מחזיק בשלושה קלפים בסדרה כולל ה-J אבל מערב לא יודע את זה.

דוגמה 3: משחק לחץ מדומה מבוסס זיכרון

באיור בדוגמה 3 משחק הכרוז בדרום את ה-2. אם מזרח זוכר את הקלפים ששוחקו הוא יזרוק את ה-Q ויזכה בלקיחה האחרונה באמצעות ה-Q. אם אינו זוכר אילו קלפים שוחקו, הוא עלול להשליך את ה-Q והכרוז יזכה בלקיחה האחרונה באמצעות ה-J.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]