משתמשת:Alexis~hewiki/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Alexis~hewiki.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Alexis~hewiki.

אולי לכתוב http://en.wikipedia.org/wiki/Illuminated_dance_floor


טרמפולינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נער קופץ על טרמפולינה

הטרמפולינה היא מתקן אשר נועד לקפיצה. הטרמפולינה היא לרוב יריעת בד או רשת המתוחה על מסגרת מתכת, אך קיימות גם טרמפולינות מתנפחות. הטרמפולינה משמשת למטרות הנאה והן במסגרת תחרותית.

במדינות רבות (בולטת במיוחד בתחום זה אוסטרליה) מוצבות טרמפולינות בגינות פרטיות רבות, לצורכי בילוי ואימון גופני.


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטרמפולינה המודרנית הראשונה נבנתה על ידי ג'ורג' ניסן (George Nissen) ולארי גריזוולד (Larry Griswold) בשנת 1936. ניסן היה מתעמל וגריזוולד לוליין בנבחרת ההתעמלות של אוניברסיטת איווה בארה"ב. הם מתחו יריעת קנווס וחיברו אליה לולאות, אשר חוברו למסגרת ברזל באמצעות קפיצים. המתקן שימש תחילה לאימון לוליינים אך האימון בו הפך במהרה לפופולרי כענף ספורט בפני עצמו. מקור השם הוא במילה הספרדית trampolín, אשר משמעותה היא "מקפצה".

בשנת 1942 ניסן וגריזוולד הקימו את חברת "גריזוולד-ניסן טרמפולינות ולוליינות" (Griswold-Nissen Trampoline & Tumbling Company) והחלו לייצר טרמפולינות באופן מסחרי בראפידס (Rapids), איווה.

שימוש בטרמפולינה באימוני טייסים ואסטרונאוטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך מלחמת העולם השנייה בית הספר לטיסה של ההצי האמריקני פיתח תוכנית אימונים על טרמפולינה לטייסים ולנווטים, אשר נועדה לשמר את ההתמצאות במרחב. לאחר המלחמה, טרמפולינות הושמשו בעת אימונים של טייסי חלל אמריקאים וסובייטים. האימון נועד לדמות תנוחות גוף שונות האפשריות בעת הטיסה לחלל.