משתמשת:Batchenable/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Batchenable.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Batchenable.


LCHF - דיאטת דלת פחמימות דיאטת דלת פחמימות היא שיטת הרזיה שמגבילה צריכת פחמימות בדרך כלל למטרת שמירה על משקל או טיפול בהשמנת יתר. צריכה של מזונות עתירי פחמימות (כמו לחם, פסטה ועוד) הינה מוגבלת מאוד או מוחלפת במזונות אשר מכילים אחוזים גבוהים של חלבונים ושומנים (למשל; בשר, עוף, דגים, פירות ים, ביצים, גבינות, אגוזי עץ וזרעים) וכן מזונות אחרים שהם דלים בפחמימות (מרבית סלטי הירקות), לכן סוגים של פירות (בעיקר פירות יער) וירקות שמותרים גם כן. כמות הפחמימות המותרת ביום משתנה בין וריאציות שונות של הדיאטה דת הפחמימות.

דיאטות מהסוג הזה הן לפעמים קטוגניות (ketogenic)(מגבילות צריכה של פחמימות לרמה מסויימת המאפשרת ליהכנס למצב של קטוזיס). השלב הראשון של דיאטת אטקינס היא קטוגנית.

המושג "דיאטת דלת פחמימות" בדרך כלל מתקשר לדיאטות אשר מגבילות צריכת הפחמימות למקסימום 20% מצריכת הקלוריות היומית, אבל יכולות גם להתייחס לדיאטות שמגבילות או אוסרות בכלל צריכה של פחמימות.

דיאטות דלות בפחמימות משמשות לטיפול או למניעה של מחלות כרוניות כולל מחלות לב וכלי דם, תסמונות מטבוליות, יתר לחץ דם וכן סכרת, אפילפסיה, תסמונת העייפות הכרונית (ראה קטוזיס) וכן תסמונת שחלות פוליציסטיות.


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרהיסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביחד עם הדיאטה הפאלוליטית (Paleolithic diet), המכונה גם הדיאטה השוודית, המצדדים בדיאטה דלת פחמימות טוענים שתפריט מוג זה הוא הקרוב ביותר לדיאטה הקדמונית ששהתקיימה שהיתה קיימת לפני התפתחות החקלאות,