משתמשת:Staval/אבנר סטפק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Staval.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Staval.
אבנר סטפק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1974 (גיל: 50 בערך)
רמת גן, ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב
מקצוע איש עסקים
תפקיד דירקטור וסגן יו"ר מיטב דש

אבנר סטפק (נולד ב-1974) הוא איש עסקים ישראלי, ממנהלי בית ההשקעות מיטב דש ויזם חברתי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק נולד ברמת גן לאלן וצבי סטפק, לימים מייסד בית ההשקעות מיטב דש.[1] אחיו הצעירים הם אמיר, דוקטור למדעי המדינה, ורחל, דוקטור לספרות עברית. הוא למד בתיכון אהל שם.

הוא שירת בצה"ל כלוחם בגדוד 403 (גדוד אייל) של חיל התותחנים.

סטפק הוא בעל תואר ראשון בתקשורת וניהול מאוניברסיטת תל אביב. כמו כן, הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מתוכנית קלוג-רקנאטי של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק הוא דירקטור וסגן יו"ר של מיטב דש השקעות בע"מ. במסגרת תפקידו, הוא מוביל את האסטרטגיה והפיתוח העסקי של קבוצת מיטב דש. הוא מכהן גם כדירקטור של מספר חברות-בת של מיטב דש. בעבר, כיהן כמנכ"ל הקבוצה. הוא הוביל את צמיחת קבוצת מיטב דש באמצעות שורה ארוכה של עסקאות מיזוגים ורכישות, שהבולטות ביניהן כללו את המיזוג בין מיטב לדש, רכישת פנינסולה ורכישת פעילות תעודות הסל של כלל פיננסים.[2]

ב-2013 הוביל סטפק את עסקת המיזוג עם בית ההשקעות דש-איפקס, מהלך שהביא ליצירת בית השקעות עם שווי שוק של 1.4 מיליארד ש"ח ונכסים מנוהלים בהיקף מצטבר של יותר מ-130 מיליארד ש"ח. עסקה זו הפכה את מיטב דש הממוזגת לבית ההשקעות השני בגודלו בישראל.[3]

חברה פרטית שבשליטת סטפק היא הבעלים של 1.07% מההון העומד של מניות מיטב דש.[4]

סטפק הוא יו"ר דירקטוריון חברת טכנולוגיית האופנה Zeekit ודירקטור של חברת הטכנולוגיה הפיננסית eToro.

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק פעיל למען מטרות חברתיות שונות. פעילותו בתחום זה מתמקדת בתמיכה ובמעורבות גבוהה בעמותות הדוגלות בשינוי חברתי, בעיקר בתחום העסקת אנשים עם מוגבלויות.

ב-2006 יזם סטפק, יחד עם צביקה ארן (ביקו), את הקמת עמותת מידות.

ב-2010 נבחר סטפק על ידי המגזין TheMarker לאחד מ-101 המשפיעים לטובה על החברה הישראלית.[5]

ב-2015 היה סטפק ממייסדי "עסק שווה", מיזם לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, בשיתוף משרד הכלכלה, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן. סטפק עצמו בחר להעסיק עשרות עובדים עם מוגבלויות במיטב דש. בכלל זאת, לקויי שמיעה עוסקים בתפקידי שירות לקוחות בצ'אט, מיילים והודעות טקסט. עובדים אלו משולבים בעבודה לצד אנשים ללא מוגבלות.

בנוסף, סטפק תורם ומעורב בפעולת עמותות נוספות, לרבות "אור שלום" (הפועלת בתחום האומנה ותינוקות בסיכון), כפר אהבה (פנימיית ילדים ונוער), אלי"ע (אגודה לקידום קטינים עיוורים ולקויי ראייה) ועוד. הוא כיהן כחבר ועד מנהל בשורה ארוכה של עמותות נוספות וגופים אחרים ללא מטרת רווח.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיון רגיל:סטפק, אבנר קטגוריה:אנשי עסקים ישראלים קטגוריה:מנהלים ישראלים קטגוריה:דירקטורים ישראלים קטגוריה:פעילים חברתיים ישראלים קטגוריה:בוגרי אוניברסיטת תל אביב קטגוריה:יזמים חברתיים ישראלים