משתמש:אורות123/אולפנת בנ"ע "אמנה"

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*אולפנת בני עקיבא אמנה כפר-סבא ע"ש הרב יהודה רוזנברג זצ"ל* נוסדה לפני כ - 42 שנים, והיא השניה בין מוסדות החינוך לבנות שהוקמו ע"י מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את אולפנת בני עקיבא "אמנה" הקים מרכז ישיבות בני עקיבא באמצעות יוזם המפעל והמנהל הראשון ר' אברהם ברקאי אשר הציע להקים אולפנה בכפר סבא אחות צעירה לאולפנא שבכפר פינס. הרב יהודה רוזנברג שהיה באותם ימים של ראשית אולפנת בני עקיבא "אמנה" מורה צעיר לתנ"ך ולהיסטוריה באולפנא, נקרא ע"י הרב משה צבי נריה זצ"ל לעמוד בראש האולפנה והוא בן 25 שנים בלבד.

חזון האולפנא[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון של 'חנוך לנער (ה) על פי דרכו' קיבל ברבות הימים משמעות שונה מזו שלה התכוון החכם מכל אדם בספר משלי. במקור כוונת הדברים היא שיש לחנך את הנער בתחילת דרכו (על פי – בפתח דרכו) כדי שהדברים יופנמו כבר בעודו צעיר, ויהפכו להיות חלק מובנה מאישיותו עד כי 'גם יזקין לא יסור ממנה'. ברבות השנים עבר הרעיון שינוי והוא: שימוש ששם דגש על החינוך על פי דרכו היינו על פי אישיותו הייחודית של התלמיד. באולפנא מצאנו ששני ערכים אלו ראוי שידורו בכפיפה אחת, ועל כן ייחודה של האולפנה הוא בכך שאנו מחנכים את דור הבנות כבר מגיל צעיר ברוח ישראל סבא אך גם תוך כדי התבוננות מעמיקה באישיותה של כל תלמידה ותלמידה. אחד הכלים החשובים בעבודה החינוכית הוא חינוך לעבודת ה' מתוך שמחה, דרך ארץ וחדוות יצירה. השקפת העולם באולפנא מושתת על תפיסתו של הראי"ה קוק זצ"ל שעיקריה הם: קדושת התורה העם והארץ. שלשה יסודות אלו המשולבים זה בזה קובעים את משנתו החינוכית של בית הספר והיא: חינוך הבנות בדרך היהדות באופן שתעוצב דמות המושתתת על ערכי התורה והאמונה, אהבת העם והמדינה, דמות הנושאת את חזונה של האם היהודייה שבכל הדורות ולאורה מגשימה את יעודה כאישה, כאם וכמחנכת. שאיפתה של אולפנת אמנה היא לעצב דמות של נערה ישראלית מושרשת היטב בתורת ישראל, נעימה בהליכותיה, גאה בדתה ובדתיותה ופניה כלפי האומה.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.uamana.com/webPro/index.asp?codeClient=2233&CodeSubWeb=0