משתמש:איןציקלופדיה/דאפי דאק והדינוזאור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רוברט ויליאם "רוב" הכסלי (נולד ב-4 בדצמבר 1945) הוא זמר, גיטריסט ומלחין אנגלי-ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב הכסלי נולד בגלוסטר, אנגליה ולמד בבית ספר יסודי על-שם סר תומאס ריץ'. אחרי שעזב את בית הספר בשנת 1962, הצטרף כסולן ללהקה מקומית. בסוף שנות השישים הגיע לישראל, פגש בזמר הקנדי סטן סולומון והצטרף ללהקת "הצ'רצ'ילים". הכסלי וסולומון כתבו את מרבית השירים בתקליט "צ'רצ'ילים", חלקם נכתבו במקור עבור הסרטים "מקרה אשה" של ז'ק קתמור ו"השמלה" של ג'אד נאמן. באותה תקופה, עבדו "הצ'רצ'ילים" עם מספר זמרים ישראלים, הבולט שבהם היה אריק איינשטיין, לו כתב הכסלי את אחד מלהיטיו הגדולים ביותר, "אחינועם לא יודעת" (הופיע בתקליט "פוזי", 1969).

בשנת 1970 שינו הצ'רצ'ילים את שמם ל"ג'ריקו ג'ונס" והקליטו שני תקליטים, עם לחנים מאת הכסלי ודני שושן. ב-1971 יצא תקליט ילדים מאת רוב הכסלי ואריק איינשטיין שנקרא בפשטות "שירי ילדים". הכסלי כתב לאלבום זה לחנים בסגנון בלדה ורוק פסיכדלי. התקליט לא נחל הצלחה רבה.

ב-1972 בסיסט להקת "ג'ריקו ג'ונס" מיקי גבריאלוב והמתופף עמי טרייביטש חזרו לישראל, כאשר "ג'ריקו ג'ונס" המשיכה לפעול בחוץ לארץ בהנהגתם של הכסלי וסולומון כשדני שושן הפך לבסיסט, חיים רומנו ניגן על כל הגיטרות וכריס פרי הבריטי מילא את עמדת המתופף. "ג'ריקו ג'ונס" הוציאה שני סינגלים ב-1973, אך התפרקה שנה לאחר מכן, בעוד בישראל פעלה במקביל להקת "הצ'רצ'ילים החדשים".

הכסלי עבר ב-1974 למיאמי, בה הוא מתגורר עם אשתו הישראלית.