משתמש:ביקורת/ציטוטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ציטוטים נבחרים

”יש גם ממד של משמעת ושליטה בהכרת מגבלות הספרייה שלך. האינטרנט הוא מכשיר שטני, והוא גרוע בערך כמו אנציקלופדיה. אתה מדפדף, ועד שאתה מגיע למה שאתה רוצה, בדרך אתה צולל לתוך שמונה מאות ערכים אחרים, שזה נורא נחמד ונורא טוב וזה עושה אותך איש רנסנס ומה לא, אבל לא זה מה שהתכוונת, לעזאזל. יש לך עבודה לעשות.”

ספי בן יוסף. בתוך: מיכל יפת, חיים עם ספרים, אחוזת בית 2005


”מותר לך להחזיק בדעה משלך, אבל אסור לך להחזיק בעובדות משלך”

דניאל פטריק מויניהאן. מצוטט אצל: אלן גרינספן, עידן התהפוכות, מאנגלית: מיכל אילן, מטר 2009


”...בבית כנסת שמשלמים לו אלפיים חמש מאות דולר לביקור אם רוצים להשתייך אליו, ושבראשו עומד רב צעיר ומגניב שאינו צעיר, אינו מגניב ואינו רב על פי שום קנה מידה סביר.”

ג'ונתן ספרן פויר, הנני, לעברית: קטיה בנוביץ', כנרת זמורה-ביתן דביר, 2016, עמ' 234


”...אני מפריע? - לא. הוא אמר: למה אנחנו בעצם מתכוונים כשאנחנו אומרים "ערכים מערביים", שתרבויות אחרות יכבדו אותנו ויתפעלו? שתקתי המומה. פטר גוטמן אמר: תחשבי על זה פעם, מדאם. על כך בהחלט לא רציתי לחשוב באותו ערב.”

כריסטה וולף, עיר המלאכים או המעיל של ד"ר פרויד, לעברית: רוני לוביאנקר, ספרית פועלים, 2013, עמ' 97


”...סטייה אנושית, משעה שהחברה מקבלת אותה, משתנה מפעולה רצונית לתכונה פסיכולוגית מובנית שאדם אינו יכול לבחור בה או לדחות אותה, אשר נכפית עליו מבחוץ ומנהלת אותו באותה כפייתיות שבה מתנה הסם את המכור לו. באימוצו של הפשע ובהפיכתו למידה רעה, החברה מכחישה כל אחריות, ומכוננת עולם של התניות פטאליסטיות שבני האדם מוצאים את עצמם לכודים בתוכו.
השיפוט המוסרני שהגדיר בתור פשע כל סטייה מן הנורמה... לפחות הפגין יחס עמוק יותר לכבוד האדם. אם פשע נתפס כסוג של פטאליות, טבעית או כלכלית, בסופו של דבר יהיו הכול חשודים בנטייה מיוחדת גזורה מראש לכך.”

חנה ארנדט, יסודות הטוטליטריות, לעברית: עדית זרטל, הקיבוץ המאוחד: קו אדום, 2010, עמ' 151–152


ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]