משתמש:דבר שמואל/ישיבת דבר שמואל כפר גנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דבר שמואל/ישיבת דבר שמואל כפר גנים
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
ישיבה
השתייכות ישיבה ליטאית וחוזרים בתשובה
בעלי תפקידים
ראש הישיבה הרב ישעיהו גריינימן
תלמידים
90
מיקום
מיקום פתח תקוה
http://www.dvarshmuel.co.il


ישיבת דבר שמואל כפר גנים היא ישיבה חרדית המיועדת לצעירים חילוניים ודתיים לאומיים, בוגרי תיכונים וישיבות תיכוניות.הישיבה נמצאת בשכונת כפר גנים בפתח תקוה.

הישיבה הוקמה על ידי הרב ישעיהו גריינימן,נצר למשפחת גריינימן המפוארת המקושרים בקשר דם לגודלי הדור הזה הרב חיים קניבסקי שליט"א והרב ניסים קרליץ שליט"א וכן לחזון איש זיע"א.

בסוף שנות התשעים הקים הרב גריינימן את ישיבת דבר שמואל. הישיבה נועדה לקלוט תלמידים שלא למדו קודם לכן במסגרת ישיבתית חרדית. תלמידיה מגיעים ממסגרות שונות. רובם בוגרי תיכונים דתיים או ישיבות תיכוניות, חלקם בוגרי תיכונים חילוניים, מכללות, אוניברסיטאות, או בוגרי צבא.

צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש הישיבה עומד הגאון הרב ישיעיהו גריינימן שליט"א,

המשגיח הרוחני של הישיבה הרב נחמיה נורדהיים שליט"א מגדולי המשגיחים של דורנו, ובעל ניסיון של עשרות שנים בהדרכת בחורים והכוונתם בדרך התורה והיראה.

בישיבה מצויים גם רבנים המוסרים שיעורים בעיון ומוסר, ורבנים היושבים בבית המדרש לצורך עזרה לבחורים בשעת הלימוד.

צורת הלימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישיבה שלושה סדרי לימוד מרכזיים, בוקר(סדר א'), צהריים(סדר ב') וערב(סדר ג'). הלימוד בסדרים נעשה בחברותות-זוגות בהיכל בית המדרש, לעזרת הבחורים נמצאים בבית המדרש גם רבנים המוכנים לעזור, לבאר ולהסביר את הנלמד בשעת הצורך. בסוף סדר א' מתקיימים גם שיעורים המחולקים לפי רמת הלימוד של הבחורים.

סדר א' הוא סדר עיון שבו לומדים את סוגיות התלמוד לעומקן על שלל מפרשיהן. סדר ב' הוא סדר בקיאות שבו מתקדמים הבחורים במסכת הנלמדת, וסדר ג' שמשמש לחזרה על החומר הנלמד בשני הסדרים הראשונים, לימודי הלכה וכן לימוד תכנים השונים המעניינים את הבחורים, כגון משניות,תנ"ך ומדרשים כל אחד ונטיית ליבו.

שיעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדר היום כולל שיעורים בעיון ובבקיאות, במרחבי התלמוד וההלכה, שיחות בענייני אמונה והשקפה,על ידי רבני הישיבה ומורי הוראה מפורסמים לצד מרצים בעלי שם תוך שימת דגש ומחשבה מרובה למען יפיקו התלמידים את המירב במשך שהותם בין כותלי הישיבה.

בימי חמישי בערב, בשעה 21:30 מתקיים שיעורו של ראש הישיבה שליט"א הנמשך אל תוך הלילה, שיעור המשלב נושאים אקטואליים והלכתיים, ובסוף השיעור דברי מוסר הנכנסים לתוך הלב ומזככים את הנפש.

תנאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנהלת הישיבה שוקדת באופן קבוע על תנאי פנימיה, ארוחות מושקעות ומזינות, במאמץ לתת את המגיע לתלמידים נפלאים בהם זכתה הישיבה המשקיעים את סערת נעוריהם בבית המדרש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטון מהוואי הישיבה https://www.youtube.com/watch?v=mDVn2AIEzUc

אתר הישיבה http://www.dvarshmuel.co.il/

לשיעוריו של ראש הישיבה http://www.kolhalashon.com/New/Ravs.aspx?Lang=Hebrew&Path=Hebrew%7CHMusar%7CSichotYeshivot%7CSichotRasheyYeshivot%7CR1492