משתמש:דניאל נתניהו/חנניה בלומרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב חנניה בלומרט הוא רב הקהילה האתיופית בבת-ים ורב מוכר בקרב הקהילה היהודית-אתיופית בארץ. הרב בקיא במנהגים ובהיסטוריה של היהדות האתיופית ופועל לגשר על הפערים ההלכתיים והתרבותיים בין עולי אתיופיה לממסד הרבני. מכונה גם "הקס הלבן" בשל פועלו למען הקהילה האתיופית.

הרב חנניה בלומרט נולד בשנת 1974 בניו יורק שבארה"ב להורים ממוצא אשכנזי. הם עלו לארץ כאשר היה בן 5 והשתקעו בירושלים בשכונת "בית וגן". לאחר גלי העלייה מברית המועצות הרב חנניה התנדב בקליטה של עולים. בעקבות מבצע שלמה שוכנו רבים מעולי אתיופיה בירושלים וכך נפגש עימם לראשונה. המפגש עורר אצלו עניין רב בקהילה האתיופית ועם הזמן הוא למד לדבר אמהרית שוטפת ולהכיר את מנהגי הקהילה. הרב פעל כמגשר בין הממסד הרבני לבין מנהיגי הקהילה האתיופית, "הקסים". בנוסף, לימד באולפן ב"מכון מאיר" בירושלים. בזמן פעילותו כקולט עלייה הוא הכיר את אשתו, עולה מאתיופיה משנות ה 80. הם נישאו ולהם שישה ילדים. את החופה ערך הרב אברהם שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב באותה העת, כדי לחזק את הלגיטמציה ההלכתית לחיתון עם יהודים שעלו מאתיופיה. לפני כעשור הרב חנניה מונה פה אחד לרב הקהילה האתיופית בבת ים. הרב חנניה עורך חתונות ליוצאי העדה האתיופית ופועל לחבר בין הדור הצעיר למבוגר. נוסף על כך, הוא חוקר את התפילות והמנהגים של העדה האתיופית ומתרגמם.


https://www.makorrishon.co.il/opinion/178059/ https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5672363,00.html https://www.bat-yam.muni.il/info.php?id=1528 "הארץ"%202011 https://www.haaretz.co.il/magazine/1.1563228