משתמש:הודו לו כי טוב/PSO-1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של הודו לו כי טוב.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של הודו לו כי טוב.
הסוגיה הצבאית הנוכחית של PSO-1M2 הרוסית מראה טלסקופי 4 × 24
מבט חזיתי המציג את הPSO-1M2-1
צפה דרך מראה טלסקופי PSO-1 המותקן על רובה SVD

ה-PSO-1רוסית: Прицел Снайперский Оптический, Pritsel Snaipersky Optichesky, "כוונת צלפים אופטית") היא כוונת טלסקופית 4×24, המיוצרת ברוסיה על ידי מפעל לייצור מכשירי נובוסיבירסק (NPZ Optics State Plant) וחובר לרובה הצלפים דרגונוב.[1] הוא הוצג ב־3 ביולי 1963 יחד עם רובה הצלפים דראגונוב.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-PSO-1 תוכנן במיוחד עבור ה- SVD ככוונת טלסקופית לפעילויות צבאיות של צלפים. הגרסה הנוכחית של הכוונת היא PSO-1M2. כוונת טלסקופית זו שונה מה- PSO-1 המקורית רק בכך שחסר בה את גלאי האינפרא-אדום המיושן, ששימש לאיתור מכשירי ראיית לילה הפועלים על פעילות אפסית של אינפרא-אדום כמו ה-M2 Sniperscope האמריקאי. גוף המתכת של ה-PSO-1 עשוי מסגסוגת מגנזיום. ה- PSO-1 כולל מכשיר אור מואר אדום המופעל באמצעות סוללה עם אור המסופק על ידי נורת דיודה פשוטה. הוא כולל אלמנטים אופטיים טחונים, מרובי ציפויים באופן מלא, גימור אמייל אפוי להגנה מפני שריטות, ושמשיה מחוברת, ניתנת לפריסה, להארכה.

גוף הכוונת אטום ומלא חנקן, המונע ערפול באופטיקה ותוכנן לתפקד בטווח טמפרטורות של 50°C- ל־50°C. לאיפוס הכוונת הטלסקופית ניתן לכוונן את מכשיר הרשת על ידי מניפולציה של צריחי הגובה והרוח ב 5 סנטימטרים (2.0 אינץ') בגובה 100 מטרים (109 יארד) (0.5 אלפית או 1.72 MOA ) במרווחים. [2]

נחשב לכוונת הטובה יותר של מהכוונות הטלסקופיות הצבאית הסובייטיות, והאיכות של ה- PSO-1 גבוהה יותר מרוב ההכוונות הטלסקופיות האחרים בסגנון PSO. ל- PSO-1 אין התאמת מיקוד וגם לא בקרת פיצוי פרלקסה. לרוב הכוונות הטקטיות הצבאיות המודרניות בהגדלה קבועה בהספק נמוך יותר, כמו ACOG, C79 אופטי או SUSAT (המיועדים לצילומי טווח ביניים מהירים ולא לצליפה לטווח ארוך) חסרים גם תכונות כאלה. הגדלה מודרנית קבועה של רובה צלפים ברמה גבוהה של כוונות, המיועדת לצילומים ארוכי טווח, מציע בדרך כלל אחת מהתכונות הללו או שתיהן. ייתכן שהמיקום של גוף הכוונת משמאל לקו המרכזי של הקידוח(?) לא יהיה נוח לכל היורים.

צריח פיצוי ירידת גובה בכדור[עריכת קוד מקור | עריכה]

צריח הגובה PSO-1 כולל פיצוי ירידת קליע (BDC) ב 50 מטרים (55 יארד) או 100 מטרים (109 יארד) מוסיף למטרות נקודה ואזורים בטווח של 100 מטרים (109 יארד) עד 1,000 מטרים (1,094 יארד). במרחקים ארוכים יותר על היורה להשתמש בשברונים שיעברו את המסלול ב 100 מטרים (109 יארד) לכל שברון. יש לכוון את התכונה BDC במפעל למסלול בליסטי מסוים של שילוב מסוים של רובה ומחסנית בצפיפות אוויר מוגדרת מראש. שגיאות בלתי-נמנעות הנגרמות על ידי BDC יתרחשו אם התנאים הסביבתים והמטאורולוגים חורגים מהתנאים שעבורם כוילו את ה- BDC. ניתן להכשיר צלפים לפצות על שגיאות אלה. [3]

מלבד גובה BDC (בקרת כוונון אנכית) של הרשתית, ניתן גם לחייג בקלות את הרוח (בקרת כוונון אופקית) של הרשת, מבלי להסיר את מכסי הצריח.

רשתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשיר איתור טווח הדפוס PSO-1. ניתן להשתמש בפינה השמאלית התחתונה לקביעת המרחק מיעד בגובה 1.7 מ '
אדם שגובהו 1.7 מ 'נע נכון 400 מטרים (437 יארד)

ה- PSO-1 כולל רשתית עם אלמנטים "צפים" המיועדים לשימוש בהערכת טווחים ובפיצוי ירידה בכדור ונסחף (ראה בליסטיקה חיצונית ).

המרכז העליון "שברון" (^) משמש כסימן הכוונה העיקרי. סימני הבליל האופקיים מיועדים לתיקוני רוח ועופרת וניתן להשתמש בהם גם למטרות שונות.

משמאל טווח סטדיאומטרי שניתן להשתמש בו לקביעת המרחק מ- 1.7 מטרים (5 רגל 6.9 אינץ') גבוה חפץ / אדם מן 200 מטרים (219 יארד) (2) עד 1,000 מטרים (1,094 יארד) (10). לשם כך החלק התחתון של המטרה מסודר על הקו האופקי התחתון. איפה שראש המטרה נוגע בקו המעוגל העליון ניתן לקבוע את המרחק. מתווה רשת זה משמש גם בכמה כוונות טלסקופיות אחרות שיוצרו ושימשו מדינות אחרות של ברית ורשה לשעבר.

שלושת השברונים התחתונים במרכז משמשים כנקודות אחיזה להפעלת יעדי שטח מעבר ל 1,000 מטרים (1,094 יארד) (הגדרת טווח BDC המקסימלית בתוף הגובה). על המשתמש להגדיר את צריח הגובה ל 1,000 מטרים (1,094 יארד) והחל את השברונים על 1,100 מטרים (1,203 יארד), 1,200 מטרים (1,312 יארד) או 1,300 מטרים (1,422 יארד) בהתאמה. [4]

ניתן להשתמש ב 10 סימני הרשת של המישור במישור האופקי כדי לפצות על מטרות רוח או מטרות נעות, וניתן להשתמש בהם גם למטרות איתור טווח סטאדימטרי נוספות, מכיוון שהם מרווחים במרווחים של מילירדיאן אחד, כלומר אם אובייקט הוא 5 מ' רוחב הוא יופיע 10 סימני בליל רחב 500 מ'.

ניתן להאיר את המכשיר באמצעות מנורה קטנה המופעלת באמצעות סוללה.

מערכת הרכבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתקן התקינות הראייה הטלסקופי מתכוונן למתח על הר הרכבת הצדדי של הרובה SVD. מסילה צדדית זו היא סוג של מעקה זנב ידוע המכונה מעקה ברית ורשה, בעל חלקים חתוכים להפחתת משקל ולאפשר התקנה קלה יותר. הרכבה המסילתית הצדדית היא הרכבה אופסטית הממצבת את ציר הראייה הטלסקופי PSO-1 לצד שמאל ביחס לציר מרכז המקלט. לתושבת יש בורג שמתברג בתחתית ידית הנעילה. יש ללחוץ כלפי מטה על החלק המהדק של הקפיץ כדי להדק או לשחרר את הבורג לפי הצורך.

המראה הטלסקופי מותאם למפעל לרובה על ידי חריטת המספר הסידורי של ההיקף על מלאי התחת של רובה SVD. רובי הטיגר הרוסיים המסחריים (המבוססים על הרובה הצבאי SVD) חרותים את המספר הסידורי של הרובה על הר הצדדי של ה- PSO-1M2.

אביזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה- PSO-1 מונפק עם מכסה עדשה שניתן לחבר אותו לעין כדי להפחית / לחסל את איכות התמונה הפוגעת באור המשוטט ותיק נשיאה להגנה על המראה במהלך הובלה ואחסון.

מפרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פנימי PSO-1 מקוריים; 1 = אלמנטים אופטיים עיניים, 2 = מערכת כוונון אופקית ואנכית, 3 = אלמנטים של זקף אופטי, 4 = אלמנט אופטי של חרוטים, 5 = מסך גלאי אינפרא אדום, 6 = מסנן אור, 7 = אלמנטים אופטיים אובייקטיביים

וריאנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה- PSO-1M2-1 המשמש ב- VSS Vintorez ו- AS VAL כולל עיגול ייחודי, וצריח גובה מכויל למחסנית 9 × 39 מ"מ. מכשיר הרשת כולל טווח טווח סטדיאומטרי, שנע עד 400 מטרים ושברון יחיד כנקודת כיוון עם קווי אצטדיון אנכיים לאחיזת רוח. [5]

ה- POSP הוא גרסה מסחרית הכוללת רשתות שונות, צריחי רוח / גובה, תושבות, הגדלה וריאציות של הגוף והעדשות המשמשות. יצרנים רוסיים ובלארוסיים שונים אופטיקה אלה באותו שם. [6]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Pegler, Martin. Out of Nowhere: The History of the Military Sniper. Osprey Publishing. p. 283. ISBN 1-84603-140-0.
  2. ^ Russian PSO-1 sniper scope
  3. ^ PSO-1 Manual
  4. ^ PSO-1 Manual, No. 8.3, P.3
  5. ^ Dr. Philip H. Dater & Dan Shea. "The Elusive Vintorez 9×39 Sniper Rifle". Small Arms Defense Journal (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2019-11-20.
  6. ^ "Dragunov dot net - Zenit Belomo POSP scopes from Belarus". www.dragunov.net. נבדק ב-2019-11-20.