משתמש:המקיסט/טיוטת עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי פרקים ועונות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה

ערכי פרקים

לפרק טלוויזיה יש חשיבות אנציקלופדית אם נכתב ערך בוויקיפדיה על הסדרה, והפרק עומד לפחות באחד מהסעיפים הבאים:

  1. הפרק זכה או זיכה בפרס בעל חשיבות אנציקלופדית.[א]
  2. הפרק היה מועמד ל-X פרסים כמתואר בסעיף הקודם.
  3. זהו הפרק הראשון או האחרון של הסדרה.
  4. לפרק יש חשיבות היסטורית או תרבותית מובהקת שניתן להוכיח באמצעות עדות של מקור מהימן אחד לפחות. מקורות כאלו צריכים להיות מקורות אקדמיים או מטעם גופים תקשורתיים בעלי חשיבות אנציקלופדית (כגון מאקו או Ynet) בהיקף של מס' פסקאות או באורך של מס' דקות ושאינם בגדר אזכור בלבד, פרסומת, רכילות או למטרות יח"צ.
  5. הפרק הוא ציון דרך סמלי (כגון הפרק ה-100), בתנאי שההפקה ציינה זאת לקראת עלייתו והוא נכתב כפרק מיוחד בהתאם לכך, דבר שיש להראות בצירוף מקור מהימן כמפורט בסעיף הקודם.

ערכי עונות

לכל עונה של סדרת טלוויזיה יש חשיבות אנציקלופדית אם קיים ערך על הסדרה, והעונה עומדת לפחות באחד מהסעיפים הבאים:

  1. הערך כולל תוכן ייחודי כלשהו על העונה עצמה בהיקף של מספר פסקאות ושאינו רק בגדר עלילה (כמו דברי ביקורת חריגים על עונה או תוכן ספציפי כלשהו על תהליך ההפקה של העונה), בצירוף של מקור העונה על הדרישות ממקור הכתובות בסעיף 4.
  2. במידה ולמארז פרקי עונה מסוימת (כגון בדיסק בלו-ריי) היקף מכירות של מעל X דולרים, בהסתמך על מקור העונה על הדרישות ממקור הכתובות בסעיף 4.
  3. במידה והעונה זכתה ב-X פרסים בעלי חשיבות אנציקלופדית.
  4. במידה והעונה הייתה מועמדת ל-X פרסים בעלי חשיבות אנציקלופדית.

הבהרות

  • המדיניות חלה אך ורק על סדרות טלוויזיה מתוסרטות למיניהן (כגון חברים או האנטומיה של גריי, כולל סדרות תעודה כגון חיות רעות).
  • על ערך שנכתב על סמך מדיניות זו לכלול תוכן משמעותי, ולא רק תוכן טריוויאלי (תקציר העלילה, קרדיטים לצוות ולשחקנים, מועד שידור, רייטינג) כדי להיות כתוב כראוי.
  • בעת כתיבת ערכי פרקים ועונות חשוב להקפיד לרשום כמה שפחות מידע כללי על הסדרה, ולהתמקד בפרטים הייחודיים לעונה או לפרק עצמם.
  1. ^ אם פרק הוא סיבה לזכייה, יש להביא לכך תיעוד ממקור מהימן כגון אתר אינטרנט אמין, תיעוד הטקס או נאום הזכייה

אופן ההצבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצבעה תהיה הצבעת בעד או נגד כל המדיניות, אחר כך תיעשה הצבעה על כל סעיף בנפרד (יש צורך ברוב של 50% עבור סעיף כדי שיתקבל), אחר כך בסעיפים בהם יש משתנה תתקיים הצבעה נפרדת על כל סעיף לבחירת המספר המתאים.

עמידה בסעיף שלא עבר לא תוכל להוות הבהרת חשיבות. ניתן לטעון לחשיבות הפרק/העונה מסיבות מיוחדות שאינן בקריטריונים, כגון חשיבות תרבותית מוכחת ומובהקת בנפרד מהסדרה.