משתמש:לימור אדר לוי אביעזר/עמותת צימאון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמותת צימאון הוקמה בשנת 2002 ע"י שלמה ארצי ומיכל חלד , בת זוגו . הקמת העמותה הייתה בעקבות צפייה במחזמר "מלך האריות" בלונדון, אשר בסוף המחזמר השחקנים התרימו את הצופים למטרות צדקה כשהם עולים על הבמה עם כובעים בידיהם. העמותה חיפשה דרך לעזור באופן בלתי אמצעי לאוכלוסייה מוחלשת , כך שחלד אשר נחשפה לכך בלונדון החליטה ליישם את הרעיון בארץ , תוך כדי שהיא מגייסת את חברותיה למשימה וכולם יחד החלו להתרים את הקהל בהופעות של בן זוגה , שלמה ארצי. העמותה מרכזת את פעילותה בסיוע בשתי שכונות: גבעת אולגה בחדרה ושכונת שפירא בדרום תל-אביב. פעילותה של העמותה מתבססת כל כולה על מתנדבים בלבד.

פרויקטים של העמותה :

פרויקט תמיכה בשכונת גבעת אלגה , חדרה

מתנדבי העמותה תומכים בספרייה הקהילתית , במרכז המוזיקה וגם בסטודנטים בשכונה


פרויקט מרכז הלימוד

הוקם במטרה לקדם תלמידים שאותרו כבעלי יכולות במקצועות מתמטיקה ואנגלית ויש להם פוטנציאל גבוה להגיע לציונים של 90 ומעלה אולם אין ביכולתם לקבל שיעורים פרטיים.

מלגות סטודנטים

פרויקט זה מתייחס לאוכלוסיית בני 20 ומעלה, בעלי פוטנציאל ורצון ללמוד/לרכוש מקצוע או תואר אקדמי על מנת שיוכלו להתפרנס. פרויקט "מלגה להצלחה" -הסטודנטים שמקבלים מלגה מחויבים בתרומה לקהילה, ולכל אחד מהם יש הורה מלווה ששומר איתו על קשר גם מחוץ ללימודים.

פרויקט " הילקוטים "

פרויקט זה הוא ייחודי ומיוחד לעמותת צימאון , במסגרתו הפרויקט העמותה מסייעת לילדים מיעוטי יכולת בכיתות א'- ו' , ומחלקת להם תיקי בית ספר מאובזרים בציוד הנדרש ללימודים . הילקוטים נארזים ע"י חיילים , ולאחר מכן מועברים לחיילים שבאים ממשפחות הזקוקות לעזרה כלכלית ולהם יש אחים צעירים .

המכינה קדם צבאית " ארז "

מכינת "ארז" אור יהודה הינה מכינה קדם צבאית עירונית שהוקמה בשנת 2014 המכינה מציעה הזדמנות נדירה לבני נוער לשפר את סיכויי ההצלחה בצבא ובחברה. במהלך שהותם במכינה בני הנוער מפתחים כישורי מנהיגות , ומודעות חברתית , מובילים פרויקטים חברתיים בשכונה באזור מגוריהם וכל זה נעשה תוך לימודי היסטוריה , הכרת הארץ וסביבתה ולימודי יהדות .

מקורות:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%94_%D7%A7%D7%93%D7%9D_%D7%A6%D7%91%D7%90%D7%99%D7%AA_%D7%90%D7%A8%D7%96 המכינה הקדם צבאית " ארז " . http://www.tzimaon.co.il/page240_home.asp?catnum=2 דף הבית של עמותת " צימאון " . http://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4864551,00.html הפרויקט הסודי של שלמה ארצי ובת זוגו מיכל חלד: מכינה קדם-צבאית. http://school.walla.co.il/articles/article/%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98_%D7%9C%D7%9B%D7%9C_%D7%99%D7%9C%D7%93 פרוייקט " ילקוט לכל ילד " מתוך אתר walla .