משתמש:ריצ'רד מוולינגפורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

ריצ'רד מוולינגפורד (1292 - 1336) איש הכנסייה, ראש מנזר סנט. אלבנס בהרטפורד, בריטניה. הוא התבלט בידע שלו במתמטיקה, ואסטרונומיה. הוא מוזכר כאחד ההורולוגים הראשונים כממציא שעון אסטרונומי .

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ריצ'רד מוולינגפורד.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ריצ'רד מוולינגפורד.


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'רד נולד, בנו של נפח, בוולינגפורד בברקשייר (כיום אוקספורדשייר ) באנגליה בשנת 1292. עקב היותו יתום הוא הועבר לידיו של הנזיר וויליאם מקיקרבי (ראש מנזר "הולי טריניט"). בעקבות כישוריו יוצאי הדופן הוא הופנה ללימודים גבוהים באוניברסיטת אוקספורד שם הוא למד שש שנים. עם סיום פרק הלימודים הראשון הוא שב למנזר והפך לנזיר בסנט אלבנס. בהמשך למד תשע שנים נוספות באוקספורד. בשנת 1327 הפך לראש מנזר של סנט אלבנס .

ריצ'רד מוולינגפורד ידוע בעיקר בזכות השעון האסטרונומי שעיצב, בזמן שהיה אב המנזר, המתואר ב- Tractatus Horologii Astronomici (1327). השעון הושלם כעשרים שנה לאחר מותו של ריצ'רד על ידי ויליאם מוולשם, אך ככל הנראה נהרס במהלך הרפורמציה של הנרי השמיני ופירוקו של מנזר סנט אלבנס בשנת 1539. שעוןו כמעט בוודאי היה מנגנון השעון המורכב ביותר שהיה באותה תקופה באיים הבריטיים, ואחד מהמתוחכמים ביותר בכל מקום. [1] המנגנון היחיד האחר כמו שעון עם מורכבות דומה המתועד במאה ה -14 הוא האסטרוריום על ידי ג'ובאני דה דונדי . זה לא נתן רק את השעות והדקות של היום, אלא גם את השפל והזרימה של הגאות, כמו גם את תנועות השמש והירח. [2] על סמך העדויות הספרותיות מהמאה ה -14 שעדיין שרדו במאה ה -20, ניסו כמה חוקרים מההיסטוריה ההורולוגית לבנות בילויים של שעון ריצ'רד מוולינגפורד. הידוע שבהם נבנה על ידי האוורד הורולוגי ובמשך שנים רבות הוצג במוזיאון הזמן (כיום מבוטל) ברוקפורד, אילינוי (הוא מוצג כרגע במוזיאון הזמן לזכוכית וחללים באוונסטון, אילינוי ); אחד מהם נבנה על ידי אריק ווטסון ונמצא עכשיו במוזיאון וולינגפורד, ואחד שנבנה בשנת 1988 ממוקם בקתדרלת סנט אלבנס .

ריצ'רד גם תוכנן ונבנה מכשירי ספירה: א torquetum, את Rectangulus, וכן equatorium, שאותו כינה 'אלביון. ניתן להשתמש באולביון לחישובים אסטרונומיים כמו אורך ירח, שמש וכוכבי לכת ויכול היה לחזות ליקוי חמה, והיה מסוגל לעשות זאת מבלי להסתמך על סט שולחנות שהיה צריך להעתיק אותו. [3] זה מתואר ב- Tractatus Albionis . הוא פרסם יצירות נוספות בנושא טריגונומטריה, קואורדינטות שמימיות, אסטרולוגיה ויצירות דתיות שונות.

ריצ'רד סבל ממה שהיה נחשב אז לצרעת (אם כי יתכן וזו הייתה שקרופולה או שחפת ), שככל הנראה נדבק בו כאשר ניגש לתפקידו כמנזר המנזר של סנט אלבנס שאושר על ידי האפיפיור באביניון . הוא נפטר בסנט אלבנס בשנת 1336.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ובאני דונדי דל אורוליו
  • יי שינג
  • סו סונג
ריצ'רד מוולינגפורד מצביע על שעון, בהתייחס למתנתו למנזר. פניו מעוותים, אולי על ידי צרעת.
  • North, J. (2004) השעון של אלוהים: ריצ'רד מוולינגפורד והמצאת הזמן. ספרי אוקסבו. ISBN   1-85285-451-0
  • North, J. (1976) ריצ'רד מוולינגפורד - כרך א טקסטים ותרגומים, כרך ב '- חייו של ריצ'רד מוולינגפורד - מבוא ופרשנויות לטקסט, כרך שלישי - איורים, טבלאות, נספחים, מילונים, ביבליוגרפיה ואינדקסים; מהדורה של כתביו, עם הקדמות, תרגום ופרשנויות לאנגלית, אוקספורד יוניוו פרס. ISBN 0-19-858139-4 ISBN   0-19-858139-4
  • ווטסון, E (1979) שעון סנט אלבנס של ריצ'רד מוולינגפורד. הורולוגיה אנטיקווארית, מספר 4, כרך 11, קיץ 1979, עמ '.   372–384.
  • "Richard of Wallingford". נבדק ב-5 במאי 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  • "Miniature of Richard of Wallingford". נבדק ב-5 במאי 2008. {{cite web}}: (עזרה) "Miniature of Richard of Wallingford". נבדק ב-5 במאי 2008. {{cite web}}: (עזרה) (הקישור אינו פעיל, November 2010) [ קישור מת ][ קישור מת ]
  • "Astronomical Clock, Originally designed by Richard". נבדק ב-5 במאי 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  • "The Astronomical Clock of Richard of Wallingford, essay by Nicholas Whyte". נבדק ב-1 ביולי 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  • "Richard of Wallingford and the Clock of St. Albans, by Deryl Bender". נבדק ב-1 ביולי 2008. {{cite web}}: (עזרה)


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ Thomas E. Woods Jr., How the Catholic Church Built the Western Civilization, page 36 https://books.google.com/books?id=jYvmAgAAQBAJ&lpg=PP1&dq=how%20the%20catholic%20church%20built%20western%20civilization&hl=en&pg=PA36#v=onepage&q&f=false
  2. ^ Durant, Will (1957). The Reformation. The Story of Civilization. Vol. 6. Simon and Schuster. p. 242.
  3. ^ Hannam, James. God's philosophers: how the medieval world laid the foundations of modern science. Icon Books Ltd, 2009, 156

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:שעונים אסטרונומיים]] [[קטגוריה:נפטרים ב-1336]] [[קטגוריה:ילידי 1292]]