ויקיפדיה:ביכורים/שא"ב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שיחת ביכורים

פתיחה[עריכת קוד מקור]

דבר ראשון - ברכות על המיזם החדש והיפה שנותן לי את הבמה להראות קצת את עצמי! ברכות ובאמת כל הכבוד!

אני וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

קוראים לי שלמה (וזהו ה'שין' הראשון מהמשתמש שלי - השאר עדיין חסוי קריצה ) . מאז ימי קדם הייתי קורא בויקיפדיה סתם - כאנציקלופדיה חיובית באינטרנט שראיתי בזה דבר גדול ויפה, ללא עריכה וללא עניין מסויים. תמיד ידעתי שיש דבר כזה להירשם לויקיפדיה, אבל חשבתי שזה משהו כמו ספר אורחים וכו', ולא מה שזה באמת.
רק באקראי לחצתי פעם על "שיחה" בערך כלשהו וכך גיליתי את השימוש הרשום בויקפדיה (וכמובן שעשיתי זאת מיד וללא שהות והתמכרתי לזה).

על משתמשם והשימוש שלי[עריכת קוד מקור]

כשנרשמתי לראשונה לויקיפדיה היה לי מיד איזשהו ויכוח עם משתמש מסויים שלעג לי על בורותי בענייני ויקיפדיה (ממש ביום-יומיים הראשונים) ושם נחלצה לעזרתי ליאת שעזרה לי (אולי אפילו ללא ידיעתה), וכן יענקי שלא נמנע בשום מקום מלעזור להציע ולהעיר (וגם מעט לבקר) וזהו דבר שאני מאוד מעריך ומוקיר שעוזרים לחדשים עד שיתאקלמו לגמרי ועל כך רוב ברכות ותשבחות לכל הנוהגים כך. נרשמתי לויקיפדיה על מנת לתרום כמה שאוכל במה שאוכל, וגם כדי לקבל מויקפדיה ולהעשיר את הידע שלי בכל. אני מקווה שאוכל באמת לתרום לויקיפדיה כפי שאני רוצה, ומוכן לעזור ולתרום לכל אחד בכל מה שאוכל!

תחומי התעניינות עיקריים:[עריכת קוד מקור]

  • אני יכול בהחלט לתרום בנושאי יהדות (בעיקר בנושאי הלכה וחסידות חב"ד (שאני משתייך אליה).
  • פוליטיקה - ארצית ועולמית (בעיקר ארה"ב) ופוליטיקאים, מדינאים, נאומיהם וכו'. וקמפייני בחירות למיניהם...
  • תחבורה: בעיקר ציבורית - אוטובוסים למיניהם, מערכי תחבורה, חברות תחבורה, רכבות, ותעופה.

מיזמים אחרים של ויקימדיה ואני[עריכת קוד מקור]

אני נוהג לקרוא ולראות רבות בויקיטקסט וויקיציטוט - בעיקר נאומים וציטוטים של פוליטיקאים ומדינאים וקובל על כך שיש שם ממש קצת ("כטיפה מן הים") ובאמת מבקש מכל מי שיש לו משהו להוסיף שם שיוסיף. אני לא מבין את העניין של ויקיחדשות שלדעתי מיותר לגמרי עם כל אתרי החדשות והתקשורת שיש היום שמתעדכנים באופן רציף ושוטף. כמובן שיש לי חשבון משתמש בכל מיזמי ויקימדיה.

ביקורת בונה[עריכת קוד מקור]

בהיום יום בתאריך י"ב סיון מופיע המשפט הבא (הרבי הרש"ב מליובאוויטש): "אהוב את הביקורת כי היא תעמידך על הגובה האמיתי", אני משתדל לקבל את הביקורת שמבקרים אותי אבל יש לי גם קצת משלי:
ויקפדיה היא אנציקלופדיה שפתוחה לקהל הרחב כדי שיתרמו בה כמה שהם יכולים ושיהיה מיזם ציבורי שיתופי אחיד! ולכן גם אם ישנו דבר שלא מוצא חן בעיני מישהו הוא צריך להגיד את זה בצורה יפה וראויה ולא באיומים - ובכללם איומי חסימה. זה פשוט לא יפה שאני מתווכח עם מישהו על משהו והוא או מישהו אחר פונה אלי מיד עם איום לחסימה! לדעתי צריך לרענן את כללי החסימה ואת מי שיכול לעשות אותה בצורה כזו שלא כל מי שחוטף קריזה על מישהו חוסם אותו מיד! וגם כשחוסמים חשוב לראות שלא חסמתם איתו עוד מישהו בגלל כתובת ה IP שנחסמת אוטומטית!
לדעתי גם לא צריך לדקדק על כל פרט בערך חדש, וגם אם משהו בערך לא מאה אחוז לפי הכללים - הרי אם רואים שיש כאלה שכן מתעניינים בזה צריך להשאיר את זה. כי הרי המטרה הסופית של ויקיפדיה היא לא הכותבים אלא הקוראים, ואיך שזה ייראה וזה צריך להיות לנגד עינינו תמיד.

משפט קטן לסיום[עריכת קוד מקור]

"אם זו הייתה דיקטטורה היה הרבה יותר קל, כל עוד אני הדיקטטור", - ג'ורג' ווקר בוש. תחשבו על זה (גם כשאתם עורכים משהו ומפריעים לכם)!