משתמש:שבט רמת חן/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארבעת המכולות הגדולות של רמת חן

חג פריקת הקונטיינרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חג פריקת הקונטיינרים הוא חג מרכזי במסורת הרמת-חנית אשר נחגג מידי שנה ביום ראשון, ש' בחטבת (השנה תשכ''ז), כשלושה שבועות לפני הפורימון. החג מהווה הכנה משמעותית לפורימון -אחד משלושת הרגלים הצופיים- חנוכה, פורימון ומחנה.

ביום זה נוהגים החוגגים(המכונים פורקים או מלכים רצח), הלוא הם כל 276 השכב"גיסטים והקורס, לפרוק את כלל הקונטיינרים המצויים במתחם השבט בשעות ספורות בלבד!!!

חג פריקת הקונטיינרים מסמל את תחילת תהליך "העבודות", בו במשך שלושה שבועות (בקירוב) יעמלו כל חברי שכב"ג רמת חן בכל שעה פנוייה שימצאו על בניית הפורימון!

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"קונטיינרוס" מעניק את הסנדה לרמתחנים

מקור שמו של החג הוא באל היווני "קונטיינרוס". לפי המיתולוגיה, לאחר רפורמת מרדכי וריכוז הפולחן בבירה הרמתחנית (שנת 622 לפנה"ס, משום מה משרד חינוך קרא לו יאשיהו), החליט "קונטיינרוס" לתת לרמת- חנים תגמול על הקמת השבט והעניק להם את "הסנדה". איתה הם יכלו לזנוח את השימוש בבוסים ולבנות מבנים יציבים ומופלאים. מאז ועד ימינו, אנו ממשיכים לציין את המחווה האלוהית בחגיגה מרהיבה של בניית הפורימון בשמחה רבה.

מהלך החג[עריכת קוד מקור | עריכה]

את היום יש לפתוח במצוות הנחת יוסי. ביום החג הפורקים נוהגים להבריז מהשעות האחרונות של לימודיהם, ללבוש את מיטב המלבושים הלבנים שמכיל ארונם ולהתכנס בשבט בצהרי היום.

את החג פותחים צדיקי השכבג בברכה מסורתית של "המוציא סנדה מן הקונטיינר", ולאחריה מברכים איש את משנהו בברכת "פריקה מוצלחת" (של קונטיינרים, לא של אברים אחרי שקדוש זרק עליכם סנדה). לאחר פתיחת שערי הקונטיינרים מסתערים עליהם בדהרה כל חברי השכב"ג בקריאות "היידה!" ו"טירוף!" ובמצב רוח מרומם זה רצים עם סנדות (בבטיחות!) מהקונטיינר אל המערומים המיועדים (לפורקים מתחילים מצוייר סרגל על הרצפה אך לא נעשה בו שימוש רב שכן כולנו יודעים לשער את אורכה של סנדה). לאחר הוצאת הסנדה הראשונה פוצחים הרמקולים של השבט במוזיקה שתלווה את הפורקים לאורך החג.

על כל שכב"גיסט חלה המצווה של שתיית 4 כוסות פטל וג'ריקן מים לאורך היום, וכאשר הוא מתעייף מעט עליו רק להגביר את הקצב שכן אין מפסיקים פריקה בעיצומה!!

בחלק מהעדות נהוג גם לחתום את החג בסעודת מלכים באחת ממסעדות האיזור.

מרדכי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיום פריקת הקונטיינרים מוצג לשכבה הצעירה בשכב"ג הפולחן המסורתי שילווה אותם לאורך התהליך כולו. הפולחן, הקרוי על שמו של "מרדכי" מקים השבט, מתקיים בסיום הפריקה ובהמשך התהליך בכל יום בשעה 22:00 בדיוק במגרש הגדול. במהלכו רוקדים הרמת-חנים המאושרים לצלילי השיר "ששון ויקר" (ומרדכי יצא מלפני המלך) ומסיימים את יום העבודה. (להרחבה על הפולחן בואו לעבודות!!!!! אסור לפי ההלכה להסביר זאת בכתב)


!ALL HAIL GANDI