משתמש:Adam4267/דף תרגיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מואסה דמבלה

ג׳יימס פורסט[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:אישיות כדורגל

פרמטרים [ עיר לידה, ארץ לידה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ג׳יימס פורסט
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מידע אישי
לידה 7 יולי 1991 (גיל: 32)
שם מלא ג׳יימס פורסט
גובה 1.75 מ
מועדוני נוער
2003-2010 סלטיק
מועדונים מקצועיים כשחקן*
שנים מועדונים הופעות (ש)
2010 - סלטיק 116 (23)
נבחרת לאומית כשחקן**
2011 - נבחרת סקוטלנד בכדורגל סקוטלנד 13 (0)
* הנתונים מתייחסים למשחקי הליגה בלבד
ומעודכנים ל-02 ביוני 2016
** הנתונים בנבחרת מעודכנים ל-02 ביוני 2016

ג׳יימס פורסטאנגלית: James Forrest; נולד ב-7 ביולי 1991) הוא כדורגלן סקוטי המשחק בעמדת הקיצוני בקבוצת סלטיק ובנבחרת סקוטלנד. בשבע עונות עם סלטיק הוא זכה שמונה תארים והופיע 13 פעמים במדים של נבחרת סקוטלנד.

קריירה מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסט התחיל את הקריירה שלו במחלקת הנוער של סלטיק בגיל-13. הוא היה תקווה גדולה בעניים של מאמני הנוער שם.

באוגוסט 2009 פורסט חתם על חוזה לארבע שנים. הוא ערך את הופעה הבכורה שלו במאי 2010 בנצחון 4-0 על מאת'רוול בליגת העל הסקוטי, פורסת כינס בהחלפה וכבש את השער השלישי. בעונה הראשונה שלו סלטיק סיימה במקום השנייה בליגה ופוטר המאמן את טוני מובארי.

המנג׳ר החדש לעונת 2010-11 נייל לנון היה מאמן בקבוצת עד גיל 19 של סלטיק והכיר את פורסט משם. באותו זמן סלטיק מכרה את הכוכב הגדול שלה, איידן מקגידי לספרטק מוסקבה תמורת 9 מיליון לירת סטרלינג ופורסט היה נחשב כהחלפה בשבילו. לכן לנון נתן הרבה אמונה בשחקן הצעיר ובזמן קצר הפריץ את פורסט לקבוצת הבוגרים והוא התחיל לשחק במשחקים גדולים. הוא ערך המשחק הבכורה שלו בליגת האלופות, בשלב המוקדמות, נגד בראגה כשסלטיק הפסידה בחוץ 3-0 ופורסט כינס עם-10 דקות נשאר. כשסלטיק ירדה לליגת האירופה פורסט גם הופיע כהחלפה בנצחון בית 2-0 על אוטרכט. אבל סלטיק הפסידה בחוץ ולא הגיע לשלב הבית. פורסט כבש השער הראשון שלו בעונה בנצחון 4-0 על סנט מירן באוגוסט וכבש עוד פעמיים בשאר העונה במשחקים נגד הארטס. באוגוסט הוא גם קיבל פרס ״השחקן הצעיר של החודש״. בינואר פורסט פתח ב״הדרבי של גלאזגו״ נגד ריינג׳רס באייברוקס כשסלטיק זכתה 2-0. בסוף העונה פורסט כינס בהחלפה בנצחון 3-0 של סלטיק על מאת'רוול בגמר הגביע הסקוטי וגם ערך הופעה הבכורה שלו בנבחרת סקוטלנד. בכל הוא שיחק 25 פעמים בעונה הזאת.

בעונת 2011-12 פורסט הופע יותר מ-40 פעמים והבקיע 9 שערים. פורסט קיבל פרס ״השחקן הצעיר של החודש״ גם באוגוסט וגם בנובמבר. הוא כבש 4 שערים בחודשיים הראשונים של העונה. באוקטובר הוא באצמו זכה את הגמר הרביעי של הגביע הליגה כשסלטיק היה מפסידה 1-0 במחצית בחוץ להיברניאן. פורסט כבש פעמיים במחצית השנייה ואז סלטיק זכתה 4-1. הוא הופיע שמונה פעמים באיורופה, גם בשלב הבית בליגת האירופית. פורסט פתח בויסנטה קלדרון נגד אתלטיקו מדריד בהפסדה 2-0, הוא גם פתח בבית בנצחון 1-0 על אודינזה. בינואר הוא נרשם ברשימה ״ה-13 שחקנים צעירים לראות״ על ידי פיפא. המשחק האחרון בעונה בשבילו היה בגמר הגביע הליגה בהפסדה 1-0 נגד קילמרנוק, כשהוא נפצע. בסוף העונה סלטיק זכתה את ליגת העל ופורסט גם קיבל פרס ״השחקן הצער של העונה״ גם מהאגודת האיתונאים וגם מהאגודת השחקנים.

עונת 2012-13 פורסט שיחק בכל המשחקים בשלב המקודמות בליגת האלופות כשסלטיק הגיעה לשלב הבית - פעם הראשונה מאז עונת 2008-09. הוא התחיל ברכבת הפתח בליגה וגם הופע בקאמפ נאו כהחלפה כשסלטיק הפסידה 2-1 לברצלונה. אבל הוא קיבל הרבה פציעות בתוך העונה והן גרמו אותו לפספס הרבה משחקים, גם הנצחון המפורסם על האלופה הספרדית בסלטיק פארק. פורסט כבש השער הראשונו בעונה נגד רוס קאונטי בבית בדצמבר. הוא גם שיחק בשני משחקים נגד יובנטוס בשלב הנוק אאוט בליגת האלופות כשסלטיק הפסידה. הוא גם פתח בנצחון של סלטיק על היברניאן בגמר הגביע הסקוטי. בכל פורסט שיחק 29 פעמים והבקיע ארבע בעזרה לקבוצתו לזכות את הגביע הסקוטי וגם ליגת העל בעונה הזאת.

ביולי 2013 פורסט כבש השער הראשון שלו באירופה נגד קליפטונביל בשלב המוקדמות הראשון. בחודש הבא הוא כבש השער החשוב ביותר בקריירה שלו כשהוא הבקיע בדקת ה-90 נגד שחטאר קאראגנדי לתת קבוצתו נצחון 3-2 ומקום בשלב הבית בליגת האלופות עוד פעם, כמובן זה שווה כ20 מליון לירת סטרלינג לסלטיק. גם בעונה הזאת היו לו הרבה בעיות עם פציעות והוא פיספס כמאת חצי העונה. הוא הצליח להבקיע פנדל בשלב הבית נגד אייאקס. סלטיק זכתה הליגה עוד פעם בעונה הזאת אבל לא הצליחה בשתי הגביעים. פורסט הופע 27 פעמים עם 7 שערים.

בעונת 2014-15 סלטיק בחרה מאמן חדש אחרי שלנון עזב. הנורווגי רוני דיילה. פורסט המשיך ברכבת הפתח אבל עדיין לא הצליח לרחוק מהפציעות. במשחק הראשון בסלטים פארק הוא נפגע ולא חזר עד נובמבר. בדצמבר הוא כבש שער הראשון שלו בעונה אבל לא הופע הרבה בחורף בגלל חשש לפציעות. באביב הוא שיחק יותר וכינס לגמר הגביע הליגה נגד דנדי יונייטד וכבש בנצחון 2-0. סלטיק גם ניצחה את הליגה בעונה הזאת להביא מספר התארים שלו אצל סלטיק לשבע.

מתחת דיילה פורסט שיחק יותר בהחלפות. הוא שיחק 28 פעמים עם 4 שערים בעונה הראשונה עם דיילה ו-28 פעמים עם 2 שערים ב-2015-16, כשסלטיק הצליחה בליגה שוב אבל לא בגביעים. דיילה פוטר בסוף העונה ונבחר את ברנדן רוג'רס למאמן החדש לעונת 2016-17, כשהחזרה של יריבה הגדולה ביותר ריינג׳רס לליגת העל הסקוטי.

נבחרת סקוטלנד[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורסט הופע 13 פעמים בנבחרת עד גיל 19 של סקוטלנד וכבש שתי שערים. הוא גם הופע ארבע פעמים בנבחרת עד גיל 21. אבל כשהוא עדיין היה בן-20 הוא קיבל הקריא הראשון שלו לנבחרת הבוגרת וערך ההופעה הבכורה שלו נגד נבחרת אירלנד במאי 2011 במשחק ידידות. הוא פתח בהפסדה 1-0, ובעוד חודשיים הוא הופע שוב נגד נבחרת דנמרק כהחלפה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:כדורגלנים סקוטים קטגוריה:קשרי כדורגל סקוטים קטגוריה:כדורגלני סלטיק

תרגילים[עריכת קוד מקור | עריכה]