משתמש:Arnonit/ברכה בר און

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Arnonit.

הערך עדיין איננו מוכן ונדרשת בו עריכה תוכנית או טכנית. לעזרה בקרו בדלפק הייעוץ.

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Arnonit.

הערך עדיין איננו מוכן ונדרשת בו עריכה תוכנית או טכנית. לעזרה בקרו בדלפק הייעוץ.


מעצבת האופנה ובעלת רשת החנויות ברכה בר און הינה ממעצבות אופנת הנשים הוותיקות והמוערכות בישראל. הקולקציות שלה מתאפיינות בסגנון אורבאני, מתוחכם, נינוח ולביש לנשים בטווח גילאים רחב. הפריטים בעיצובה נוגעים בטרנדים באופנה העולמית, אך נותרים ישראלים מאד ומחוברים לצרכי הלקוחות ולאקלים המקומי.

ברכה בר און החלה את דרכה האופנתית בגיל 15, אז היתה סורגת מלבושים יצירתיים וחדשניים כיד הדמיון הטובה עליה. אחרי שירותה הצבאי המשיכה בר און להתפרנס מסריגה, ואף העסיקה צוות קטן של סרגניות. במשך הזמן החלה בר און להעמיק את פעילותה בתחום האופנה, הן כקניינית עבור בוטיקים, הן כיבואנית והן כסטייליסטית אישית. בשנת 1986 החלה בר און לשלוח ידה בעיצוב. הקולקציות הראשונות התאפיינו במראה שכבות, סגנון שנותר מזוהה עמה עד היום. "אני מכנה את הסגנון שלי "בגדים להפסקת חשמל", היא מסבירה. "המחשבה שעומדת מאחורי הביטוי הזה היא שאם אני מצליחה לכוון כל אשה, ולא משנה עד כמה היא מבינה או לא באופנה, לרכוש את הבגדים המתאימים לה, היא תוכל להתלבש גם בחושך מוחלט, בלי לראות מה היא שמה על עצמה, ותמיד לפגוע בול".

את חנותה הראשונה פתחה ב-1988 בכיכר מסריק בתל אביב. חנות אחת גדלה בזמן קצר לשלוש חנויות צמודות זו לזו, וכשצר המקום מלהכיל, עברה לחלל גדול בנווה צדק. כיום חולשת בר און על חמש חנויות ברחבי הארץ, הממוקמות כולן ברחובות ראשיים, בשכנות לחנויות מעצבים ישראלים ואופנה: בדיזנגוף בתל אביב, אוסישקין ברמת השרון, שדרות מוריה בחיפה וברחוב הכלניות בטבעון. חנות העודפים של המעצבת פועלת בבניין בו מצוי הסטודיו שלה, בבית טפר בדרום תל אביב, בו מרוכזות חנויות האאוטלט של מיטב המעצבים בישראל.

בשנת 2005 העתיקה בר און את פעילות הסטודיו שלה לחלל ענק בבית טפר בגבול תל אביב יפו, ובצעד אמיץ הקימה בו מתפרה, וזאת בכדי שתוכל לפקח מקרוב על ייצור הפריטים ולוודא כי האיכות חסרת הפשרות שהפכה לאחד מסימני ההיכר שלה תישמר. למעט הבדים, אותם מייבאת בר און באופן אישי מאירופה והם בלעדיים לה, כל עבודת העיצוב, התפירה, הצביעה ועיבוד הבדים והחומרים נעשית תחת עינה הפקוחה. במאי 2009 הקימה בר און את SQ1, בוטיק תל אביבי מרענן המציע לצעירות פריטי לבוש ואקססוריז פרי יצירתה של בר און לצד מעצבים ישראלים צעירים ונגיעות של ייבוא בלעדי. "חזרתי למשבצת בה התחלתי," היא אומרת, "ולכן בחרתי בשם "Square One". אני מציגה בו דברים בטעמי האישי, אך במראה צעיר ונועז יותר".