לדלג לתוכן

משתמש:Ashira Finn/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ashira Finn.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ashira Finn.


לתת פה תכניות מוגנות לילדים ונוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

לתת פה תכניות מוגנות לילדים ונוער היא עמותה ששמה לה למטרה למזער את היקף הפגיעות המיניות המתרחשות בכל האוכלוסייה בישראל. 'לתת פה' מתמחה בפיתוח והנחיה של תוכניות חינוכיות ייחודיות אשר מעצימות את הילדים ומסייעות למבוגרים ביצירת שיח בריא, חיובי ופשוט בנושא המורכב של מיניות ופגיעות מיניות, תוך רגישות תרבותית והתאמה לערכים במגוון קהילות ומגזרים ברחבי הארץ. הארגון נוסד בשנת 2015, על ידי רן יהושע ושניאור וולקר.

מטרות הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי הערכה אחד מכל חמישה ילדים בישראל עובר פגיעה[1]. כ85% ממקרי הפגיעה יתרחשו בתוך הקהילה, על ידי אדם המוכר לילד. פוגעים הם ציידים המחפשים לפגוע בילדים 'בלי פה', כאלו שלא ינתגדו ולא יספרו שעברו פגיעה. פוגעים תלויים בסודיות, בהסתרה, ובהיעדר שיח וחינוך סביב נושאים של מיניות וגוף. בכך הם מייצרים רגשות של בושה ואשמה בקרב הילדים בהם הם פוגעים, ומבטיחים את שתיקתם.

הפתרון הוא לייצר סביב הילד הורים ומורים שלא נרתעים מעיסוק במוגנות מינית. מבוגרים בעלי מוסגלות ליצור שיח פשוט, ישיר וחיובי בנושאים של גוף ומוגנות ומוגנות, מבוגרים שיודעים לאתר ילדים שנפגעים ובעלי מסוגלות להגיב בצורה נכונה במקרים של פגיעה כדי להתחיל תהליך של ריפוי הנפגעים. ללמד ילדים ונוער כללים פשוטים של מוגנות ולתרגל איתם סיטואציות מורכבות.

ייחודיות 'לתת פה':

  1. עבודה הוליסטית עם כל חלקי הפאזל - ילדים, הורים וצוותים חינוכיים.
  2. גישה חיובית ולא מאיימת שבסיסה הוא הטוב המשותף שכולם שומרים עליו.
  3. הרחבת בסיס הכתובות בנושא מוגנות - נתינת מודלים וכלים פשוטים לאנשים שאינם אנשי מקצוע בתחום.
  4. עבודה עם כלל המגזרים בארץ - ממלכתי, ממ"ד ,חרדי, ערבי.

השפעת הארגון[עריכת קוד מקור | עריכה]

עד היום השתתפו בתוכניות החינוכיות השונות של "לתת פה" למעלה מ- 200,000 מוטבים ביותר מ-560 בתי ספר, תנועות נוער וקהילות ברחבי הארץ. לאחר סיום התהליך הקהילתי, מורים והורים, מעידים שהם יוזמים באופן פעיל שיח עם הילדים בנושאים של מוגנות מינית ומיניות בריאה ובכך הם נעשים כתובת עבור הילדים בנושאים אלו ונדבך מרכזי בהגברת המוגנות הקהילתית. בסוף פעילויות של "לתת פה", מקרי פגיעה רבים מדווחים להורים ולמורים, כאשר מאות תקיפות מיניות דווחו ונחשפו עד היום.

'לתת פה' מובילה כיום יחד עם הלובי למלחמה באלימות מינית וגופים נוספים תהליך שינוי מדיניות במשרד החינוך במטרה לאפשר תקצוב שנתי של בתי ספר לנושאי מניעה ומוגנות, ובהכשרת מורים ומדריכים בתחום. בשלב זה ההכשרה החלה להיכנס למכללות להוראה.

צוות העמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראש העמותה עומדים מייסדי הארגון רן יהושע ושניאור וולקר. צוות העמותה מונה כ-70 מנחים ומנחות מרחבי הארץ, ממגוון רקעים ומגזרים. מנחי הארגון עוברים הכשרה מקיפה ומגיעים מרקעים טיפוליים וחינוכיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לתת פה באתר גיידסטאר

אתר העמותה

לתת פה, ברשת החברתית פייסבוק

סרטונים בערוץ של לתת פה, באתר יוטיוב

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רחל לב ויזל, צבי איזיקוביץ, אלימות כלפי ילדים ובני נוער בישראל: בין שכיחות לדיווח גורמים מעודדים מול גורמים מעכבים דיווח