משתמש:Ayalanaor/ריקודים עם כלבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*ריקודים עם כלבים*

ריקודים עם כלבים הנו ספורט כלבני המשלב משמעת, טריקים וריקוד. זהו ספורט תחרותי במספר מדינות ברחבי העולם.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקודים עם כלבים החלו במספר מקומות בעולם סביב 1989, כאשר תוך 3 שנים החלו מופעים להדגמת ה"רגלי" לצלילי מוסיקה בארצות הברית, קנדה, אנגליה והולנד.

טכניקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השלב הראשון הוא ללמד את הכלב לעבוד מכל צדדי הנוהג, ולא רק מצד שמאל כפי שנהוג בתחרויות משמעת. הנוהג מחלק את הריקוד לחלקים קצרים הכוללים מספר טריקים בודדים בכל חלק, ובהדרגה משלב את כל החלקים ליצירת ריקוד שלם. ישנם שני סוגים עיקריים לריקודים עם כלבים

רגלי למוסיקה על הכלב להיות באחד ממצבי ה"רגלי" השונים בזמן שהנוהג נע לצלילי המוסיקה. על הכלב והנוהג להשאר קרובים זה לזה לכל אורך הרוטינה, תוך כדי תנועה קדימה, אחורה, לצדדים או באלכסונים. בחלק מהארגונים אסור לבצע תנועות אשר אינן "רגלי" (למשל קפיצות, גלגולים, מעבר בין רגלי הנוהג וכד').

ריקודים בסגנון חופשי על הכלב לבצע טריקים ותרגילים שונים ומוגוונים. ניתן לשלב קטעי "רגלי" יחד עם תנועות נוספות, למשל סללום בין רגלי הנוהג, שליחת הכלב למרחק, תנועות מתואמות של הנוהג והכלב כאשר הם במרחק זה מזה, כמו גם טריקים דרמטיים יותר כדוגמת קפיצות, גלגולים או סיבובים. טריק נפוץ בסוף ריקוד הוא קפיצה של הכלב לידי הנוהג, או מעל גבו.

תחרויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנם מספר ארגונים המארגנים תחרויות. למשל WCFO - World Canine Freestyle Organization, MDSA - Musical Dog Sport Association, וכן ארגונים שונים במדינות שונות.

חוקי התחרויות שונים מארגון לארגון וממדינה למדינה, אך רובם מבוססים על ניקוד ליכולת טכנית ויכולת אומנותית. אסור להשתמש בעזרי אילוף, חטיפים או צעצועים בזמן התחרות, מלבד בחלק ממקצי המתחילים. ניתן להתחרות כצוות נוהג-כלב בודד, כזוג צוותי נוהג-כלב או כקבוצה הכוללת מספר צוותי נוהג-כלב. ברוב המקרים עם כל נוהג מתחרה כלב בודד, אך ישנם ארגונים בהם יש מקצים לנוהג אחד עם זוג כלבים. בחלק מהארגונים ובחלק מהמקצים מותר להשתמש באביזרים שונים בזמן הריקוד.

בכל המקצים, על הריקוד להתאים למוסיקה. המוסיקה משפיעה על כל חלק מהריקוד, החל מהתלבושת של הנוהג וכלה בכוריאוגרפיה של התנועות. ריקוד שלא נע בקצב המוסיקה לא יקבל ניקוד גבוה.

ריקודים עם כלבים בארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים היו מספר אנשים אשר יצרו רוטינת ריקודים עם הכלב שלהם. בשנת 2009, איילה נאור הייתה הראשונה אשר התחרתה עם כלב הרועה אוסטרלי שלה, מייקי, בתחרות וידאו של WCFO, ובשנת 2010 היא הייתה הראשונה שקיבלה תואר בריקודים בסגנון חופשי בתחרויות וידאו של WCFO עם כלב הבורדר קולי שלה, ליאונרדו. בשנת 2011 היא נסעה לדנמרק להתחרות באליפות אירופה הפתוחה, ובשנת 2012 היא נסעה לאוסטריה להתחרות באליפות העולם של ה-FCI בריקודים עם כלבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • WOrld Canine Freestyle Organization
  • Musical Dog Sports Association
  • [1] - אתר אליפות אירופה הפתוחה בריקודים עם כלבים לשנת 2011
  • [2] - אתר אליפות העולם של ה-FCI בריקודים עם כלבים לשנת 2012
  • [3] - אתר אליפות אירופה הפתוחה בריקודים עם כלבים לשנת 2012
  • [4] - אתר אליפות אירופה הפתוחה בריקודים עם כלבים לשנת 2013

--Ayalanaor - שיחה 10:56, 25 בנובמבר 2012 (IST)