משתמש:ChenCuriS/פולנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פולנים, הם אנשים הנכללים בקבוצה אתנית הנקראת סלאבים מערביים ממרכז אירופה, רובם חיים בפולין, אך מתפרשים גם במערב ומזרח אירופה, אמריקה ואוסטרליה. לעתים הפולנים מוגדרים כאנשים החולקים את "התרבות הפולנית הנפוצה", או את מורשתה. דתם לרוב היא נצרות קתולית.

אין הגדרה שמקובלת על כולם למונח פולנים, אך לפי הגדרה של הפולנים עצמם, האומה הפולנית מכילה את כול אזרחי פולין. הגדרות נוספות אומרות שכול מי שפולנית היא שפת אמו, או אנשים שחולקים ביחד את התרבות הפולנית, או אנשים שהרקע האתני שלהם מקורו בפולין, נקראים פולנים. המילה הפולנית למושג פולניזכר היא פולאק, ולפולניהנקבה פולקה.

סְטָטִיסְטִיקָות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפולנים הם העם השישי בגודלו באירופה.האוכלוסיה הכללית של הפולנים מונה כ-60 מיליון בני אדם, כ-21 מיליון חיים מחוץ לפולין, וכ-39 מיליון בפולין. מיעוטים פולניים ניתן למצוא במדינות הסובבות אותה: גרמניה, צ'כיה, ליטא, אוקראינה ו-בלרוס. גלות גדולה של פולנים הייתה לארה"ב, קנדה וברזיל.

אזורים עם כמות גדולה של פולנים: פולין-39 מיליון, ארה"ב-10 מיליון, ברזיל-1.8 מיליון, גרמניה-מיליון, קנדה- מיליון, צרפת- 900,000, בריטניה- 500,000, ארגנטינה- 500,000, בלרוס- 400,000, ליטא- 250,000.