משתמש:Damzow/על חשיבותה של חשיבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:מבנה תבנית עבודה

הערכים המעוטרים בתבנית הנ"ל מתחלקים לדעתי לשני סוגים.
הסוג הראשון הוא פשוט ביותר, מושא הערך אינו מצדיק ערך בויקיפדיה.
הסוג השני בעייתי יותר, שכן חשיבותו של הערך אינה מוצדקת על פי הכתוב.

את הסוג הראשון אין צורך להסביר, אך אני בכל זאת ארחיב בכמה מילים. לא כל אדם, ישיבה תיכונית או שחקן כדורגל זכאי לערך. על מנת לעמוד בפני מבול הערכים קיימים מספר עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים. ערך אשר לא עומד בהם דינו להימחק - ובמחיקה מהירה!

הסוג השני הוא הבעייתי יותר. פעמים רבות אני נתקל בערכים שאורכם אינו עולה על שורה או שתיים אך דף שיחתם מלא עד מאד בקילובייטים רבים של מידע. התבנית שלעייל היא לטעמי מספיק ברורה על מנת שהערך יורחב (או ימחק). השורה הראשונה בתבנית אומרת בבירור: בערך זה חסר מידע שיבהיר את חשיבותו - בערך. לא בדף השיחה. שום גמדים לא יבואו ויעבירו את המידע האצור בדף השיחה לערך. ואם אתם שואלים אותי? הערך יכול להימחק ודף השיחה שלו ימשיך לחיות. דף שיחה לא אוכל ולא שותה מאום.

"הישראלי הראשון ש..."[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמר מגיסטר בדיון על רוני אדם וצדק: "איני סבור ששיאים מסוג "הישראלי הראשון ש...", "הדרוזי הראשון ש..." ודומיהם הם עניין לאנציקלופדיה. דין הישראלי הראשון שהועמד בראש ועדה באו"ם כדין הקולומביאני הראשון, האינדונזי הראשון, הניגרי הראשון והאירי הראשון - עניין לגאווה אישית ושכונתית, אך לא הישג היסטורי במובן האנציקלופדי של המילה".

2029[עריכת קוד מקור | עריכה]

דינם של ערכי שנים עתידיות הם כדין כל אולטרהקצרמר - מחיקה. לא יכול להיות שיהיה רצף של שנים ריקות מתוכן רק על מנת להכחיל קישורים בערכים כאשר כל מה שכתוב בשנים הללו הוא שמדינת ישראל תחגוג 81 שנים או שהאסטרואיד אפופיס יחלוף במרחק של כ-32,000 ק"מ מכדור הארץ (ביחוד אם שינוי במסלולו בעקבות המעבר הקרוב עלול, בסיכוי מזערי, להוביל אותו למסלול התנגשות עם כדור הארץ בשנת 2036).‏‏[1]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏ציטוט מתוך הערך‏

הבהרה: תבנית החשיבות המתנוססת מעל דף זה אינה תבנית חשיבות אמיתית.