משתמש:Daniel E. Romero/יהודים ספרדים ופורטוגזיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמנואל דה-ויטה - הפנים בית הכנסת הפורטוגזית של אמסטרדם

'ספרדי ויהודים פורטוגזית' הם תת קבוצה ייחודית של יהודים ספרדיים, בעיקר בני משפחות מ המרה כפויה אלץ אותם להמיר לקתוליות ב ספרד ו פורטוגל; הם מאוחר יותר הגרו למדינות אחרות וסופו של דבר חזרו ל יהדות.הקהילות העיקריות של ספרדית ופורטוגזית היהודיות "נמצאות במערב אירופה, איטליה ואמריקה.

יש לי יהודים ספרדיים ופורטוגזיים פולחן ייחודי המבוסס על זה של לפני הגירוש ספרד. כמו כן, הושפע מהטכס הספרדי מרוקאי ו היהודים איטלקים היהודים טכס איטלקי יהודי איטלקי

ביחס לקהילות יהודיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ספרדים" מתייחסים כראוי ל[ [יהודים]] שמשפחות הרחיבו את ההיסטוריות בספרד ו[ [פורטוגל]], להדרה של לא אחרים - [יהודים אשכנזים []]. (מזרחים, שהרחיבו את ההיסטוריות ובצפון אפריקה [[התיכון] המזרח רבתי]), שלעתים קרובות נקראים "ספרדים" בלשון [] מדוברת [] בשל סגנונות דומים של תפילה וכמות מסוימת של נישואי תערובת ביניהם לבין ספרדים ראויים.

הגורם העיקרי הבחנה "יהודים ספרדיים ופורטוגזיים" מספרדים אחרים ראויים (שגם הרחיבו את ההיסטוריות בספרד ופורטוגל) הוא שמונח זה מתייחס באופן ספציפי לאותם יהודים שההיסטוריה שלה כיהודיי שומרי מצוות (ובמיוחד כחברי קהילות יהודיות של חצי האי האיברי) נקטע לסירוגין על ידי הניסיון של התקופה כמו האנוסים "(אנוסים קתוליות)". במקרים רבים, הם התאמנו במשך שלושה או יותר דורות כמומרי

במהלך תקופה זו, אנוסים כמה, נוצרים חדשים או אנוס ים, כפי שהם נקראו בדרכים שונות, לעתים קרובות נהוג אמונתם היהודית בסודיות כמיטב יכולתם. מי שלא הפך לחלק מקהילה זו נטמעה בהדרגה לאוכלוסייה ספרדית הכללית. פרק היסטורי זה בצורה תת הקבוצה של ספרדים שנמלטו הטמעה כזה. אלה עזבו את ספרד ופורטוגל להלכה כנוצרים, והתיישב במערב אירופה ו[ [אמריקה]] משלהיי המאה ה -16 ואילך. רק נוצרים הורשו לנסוע עם משלחות להתיישב בעולם החדש תחת שלטון ספרדי. לאחר העברה, הם חזרו ל[ [] יהדות] בתנאים סובלניים יותר מחוץ לחץ האי האיברי.

"יהודים ספרדיים ופורטוגזיים", בהקשר זה, הם באופן ברור להבחנה מאלה ספרדים שיורדים מהיהודים שעזבו את איבריה כיהודים לפני תאריך התפוגה ל[ [אלהמברה] הצו]. זה הביא לגירוש על ידי 1,492 בספרד ו1,497 בפורטוגל של כל היהודים שלא הוטבל לאמונה הקתולית. יהודים שגורשו אלה התיישבו בעיקר סביב הים התיכון אגן של הדרום אירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, כלומר, סלוניקי, [# הדת [הבלקן | הבלקן]] ו [ההיסטוריה [של יהודים בטורקיה | טורקיה]].

"יהודים ספרדיים ופורטוגזיים" נבדלים מהיום [[יהודים ב] פורטוגל] ו ספרד.הקהילות היהודיות המודרניות תושב בספרד ופורטוגל הוקמו בסיוע של "היהודים הספרדיים ופורטוגזיים" המתגוררים מחוץ לחץ האי האיברי. על פי רוב, הם מורכבים של יהודים ממחוזות אחרים יהודים אתניים, במיוחד ליהודים האשכנזים מצפון אירופה.

טרמינולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף למונח "יהודים ספרדיים ופורטוגזיים", האנשים האלה לפעמים מיועדים 'של יהודים פורטוגזית "של יהודים ספרדיים' ',' 'יהודים של האומה הפורטוגזית' ',' '(נפוצה בעיקר באיטליה) ו כ מערבי ספרדים '".

השימוש ב'ו 'היהודים של האומה הפורטוגזית "של יהודים הפורטוגזית"' התנאים 'באזורים מסוימים (בעיקר ב[ [הולנד]] ו המבורג / [[] סקנדינביה] זמן, ובשלב בלונדון) נראה כי נוצר בעיקר כדרך ליהודים הספרדיים ופורטוגזיים להרחיק את עצמם מספרד בזמנים של מתח פוליטי ומלחמה בין ספרד והולנד במאה 17th. שיקולים דומים עשויים להיות תפקיד ליהודים ב[ [] באיון] ו בורדו, בהתחשב בקרבתם לגבול הספרדי. סיבה נוספת למטבעים זה הייתה יכולה להיות ששיעור גבוה יחסי של היהודים הספרדיים ופורטוגזיים היה פורטוגל כנקודה המיידית של יציאה מחץ האי האיברי. פורטוגל הנפיקה הצו האוסר עליה את היהדות במדינה כמה שנים מאוחר יותר מאשר גירוש ספרד.המונח "הספרדים" בהכרח מרמז קישור עם ספרד;ההיכר של הקבוצה בשאלה היה על הקישור הוסיף בפורטוגל: כך כקבוצת משנה של הספרדים, "פורטוגזית" ו" ספרדית ופורטוגזית "יכול לשמש לסירוגין.

ב[ [יהודים איטלקים | איטליה]], משמש לעתים קרובות במונח "יהודים ספרדיים" '(' 'Ebrei Spagnoli' '), אבל זה כולל צאצאיהם של יהודים שגורשו מממלכת נאפולי, כמו גם יהודים ספרדיים ופורטוגזיים (אנוסים כלומר וצאצאיהם) ראויים.ב[ [ונציה]], יהודים ספרדיים ופורטוגזיים היו לעתים קרובות מכונית "'Ponentine'" (מערבי), כדי להבדיל אותם מלבנטיני' 'ספרדים (מזרחי) מאזורים המזרחיים של הים התיכון. לפעמים יהודים איטלקים להבחין בין "היהודים הפורטוגזית" של פיזה וליבורנו ו" היהודים הספרדיים "של ונציה, מודנה ובמקומות אחר.

המונח מערבי הספרדים '"משמש לעתים קרובות בספרות המחקר מודרנית. זה כבר נעשה שימוש כדי להתייחס ליהודים ספרדיים ופורטוגזיים, או ספרדי - מרוקאי יהודים, או, במקרים מסוימים, הן של קבוצות אלה. זה מעת לעת חל על ספרדים יווניים והבלקנית, כדי לעמת אירופאי ספרדים באופן כללי עם מזרחים.

החוקר יוסף דן מבדיל "ספרדים בימי הביניים" (גולי 15th ו16th המאה ספרדיים באימפריה העותמאנית) מ" רנסנס ספרדים "(קהילות ספרדיות ופורטוגזית), המתייחס לזמנים המתאימים של אנשי הקשר שלהם המכוננים עם שפה ספרדיתותרבות