משתמש:Dimwit1234567/Friday Night Funkin'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Friday Night Funkin' (בתרגום חופשי: פחד בערב שישי, לעיתים קרובות מקוצר ל- FNF ) הוא משחק מוזיקלישיצא לראשונה בשנת 2020 עבור Game jam. המשחק פותח על ידי צוות של ארבעה משתמשי Newgrounds, קמרון "Ninjamuffin99" טיילור, דיוויד "PhantomArcade" בראון, אייזק "Kawai Sprite" גרסיה ו-evilsk8r. המשחק חולק כמה תכונות משחק עם Dance Dance Revolution ו- PaRappa the Rapper, ומשאיל השפעות אסתטיות ממשחקי פלאש . המשחק יוחס עם החזרת משתמשים ל-Newgrounds, אתר שהפופולריות שלו הגיעה לשיא בתחילת שנות ה-2000.

המשחק כולל סגל הכולל בדרך כלל דמויות ממדיה חיצונית באתר Newgrounds.

המשחק סובב סביב דמות השחקן, החבר (Boyfriend) שחייב להביס מגוון דמויות בתחרויות שירה וראפ כדי לצאת עם מושא האהבה שלו, החברה (Girlfriend). המשחקיות סובבת סביב חיקוי התווים של היריב עם כניסות מתוזמנות תוך הימנעות מאובדן חיים למשך כל השיר.

המשחק נוצר בתחילה עבור אתגר לודום 47 של game jam באוקטובר 2020. גרסה מלאה מגובה בקיקסטארטר בשם Friday Night Funkin': The Full Ass Game נמצאת בפיתוח.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Friday Night Funkin' הוא משחק קצב שבו השחקן שולט בדמות הראשית, החבר (Boyfriend, איפשהו נאמר ששמו הפרטי הוא קאם- Cam), שחייב להביס שורה של יריבים כדי להמשיך לצאת עם מושא אהבתו, החברה (Girlfriend, לא אומת אם יש לה שם). השחקן חייב לעבור מספר רמות, המכונה "שבועות", כל אחת מכילה שלושה שירים. בכל שבוע, השחקן מתמודד עם יריב אחר, אם כי חלקם סוטים במבנה מכך באמצעות הכללת יריבים מרובים. במהלך המשחק, היריב ישיר תבנית של תווים (המיוצגים כחצים, בדומה למשחקי מוזיקה אחרים כמו "dance dance ravulotion") שאותם על השחקן לשקף לאחר מכן באמצעות מקשי החצים או מקשי W, A, S ו-D. חלק מהשירים מציגים דפוסים מסובכים יותר, כאשר הדפוס של הנגן משתנה לפעמים מהדפוס של היריב או של שני הזמרים שעוסקים בדואט.

עבור כל שבוע, לשחקן יש אפשרות לבחור אחד משלושת הקשיים: קל, רגיל או קשה. ככל שהקושי עולה, מהירות החצים הנכנסים עולה, ודפוסי החצים הופכים מורכבים יותר. ערך הניקוד של השחקן עבור כל שבוע בכל קושי נבדק ומוצג בפינה העליונה של מסך בחירת השבוע. המשחק מכיל שני מצבי משחק שונים: קמפיין סיפור בו שירים מושמעים באופן לינארי ומצב "משחק חופשי" המאפשר בחירה חופשית של כל אחד מרצועות המוזיקה של המשחק.



התפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ninjamuffin99 הרכיבה צוות קטן של יוצרי Newgrounds כדי לפתח אב טיפוס ראשוני של Friday Night Funkin' שיוגש לאתגר לודום 47 באוקטובר 2020, שהכיל רק קומץ רצועות מוזיקה וחסרי תפריטים. למרות העיצוב הבסיסי שלו, אב הטיפוס זכה להצלחה בלתי צפויה, מה שהוביל לבקשות רבות למשחק מלא. בתגובה, Ninjamuffin99 טען שיש לו תוכניות להרחיב את המשחק.

Ninjamuffin99 עדכן מאוחר יותר את ההדגמה הזו ב-1 בנובמבר 2020, שהוסיפה מספר תפריטים ואפשרויות נוספות, כמו גם "שבוע 2", קרב נוסף. ההתעניינות במשחק גדלה, כאשר הוא גדל במהירות למוניטין ב-Newgrounds מכיוון שהוא זכה לתשומת לב משמעותית באמצעות פלטפורמות כמו YouTube, Twitter, TikTok ו- Twitch . הפסקול שלו מאת המלחין Kawai Sprite הפך זמין בחינם ב- Bandcamp ו- Spotify .

בפברואר 2021, Ninjamuffin99 ביקש מנינטנדו לאפשר העברה של המשחק שלו ל- Nintendo Switch . עם זאת, בקשתו נדחתה, מה שלדעתו נובע מכך שהמשחק לא היה שלם.

השבוע השביעי שוחרר כאקסקלוסיבי בזמן ב-Newgrounds. עקב העומס שנגרם ל-Newgrounds בעקבות הצלחת הפרוייקט, האתר קרס ולא היה זמין במשך מספר ימים. המשחק סיים את העדכון השבועי שלו בעקבות שבוע 7, כשהמפתחים במקום מתמקדים בעבודה על המשחק המלא, שכותרתו Friday Night Funkin': The Full Ass Game .

מצבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק יש קהילת מעצבי מצבים פעילה בשל שחרורו בקוד פתוח, המאפשרת הטמעה של תוכן מתוצרת מעריצים. כתוצאה מכך, המשחק המלא יקבל תמיכה במוד באמצעות מסגרת Polymod. בין המצבים המעוצבים ניתן למצוא דמויות מוכרות רבות מעולם המדיה האינטרנטית כמו פליפי מכנופיית העץ העליז, מוניקה מ"doki doki literature club!", ג'ף הרוצח וגרסה שלמה של המשחק שבה כל קאסט הדמויות הוחלף בדמויות מסדרת האינטרנט המצליחה הקרב על אי החלומות (Battle for dream island).

קיקסטארטר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2021, המפתחים הודיעו על תוכניות להשיק פרויקט Kickstarter בהמשך החודש כדי להפוך את הדמו למשחק מלא. ב-18 באפריל שוחרר קיקסטארטר לגרסה המלאה של המשחק תחת השם Friday Night Funkin': The Full Ass Game והוא הגיע ליעד שלו של 60,000$ תוך שעות. הקיקסטארטר גייס בסופו של דבר מעל 2 מיליון דולר. [1] [[קטגוריה:משחקי לינוקס]] [[קטגוריה:משחקי macOS]] [[קטגוריה:משחקי Windows]] [[קטגוריה:משחקי אינטרנט]] [[קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2020]]

  1. ^ Barnewall, Chris (18 במאי 2021). "Newgrounds Demo 'Friday Night Funkin' Raised $2 Million On Kickstarter". UPROXX. נבדק ב-19 במאי 2021. {{cite news}}: (עזרה)