משתמש:Dinaawayyed

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אוהד חדד[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשנת 1986 באשקלון ומתגורר ביפו. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית, בצלאל. אמן ומעצב גרפי.מתעסק בעיקר בעיצוב לתרבות,עיצוב פרינט,שילוב בין צילום כתיבה גרפיקה ואיור,יצירה מקומית שאוהבת את האות העברית.

יצירה מרכזית[עריכת קוד מקור | עריכה]

“عربي غربي ערבי-מערבי”, פרויקט הגמר של אוהד חדד והלאל ג’בארין,היה אחד מפרויקטי הגמר המצטיינים של שנת 2015. שנתיים לאחר מכן הם מוציאים אותו לאור בפרויקט מימון המונים. ״הייתה לנו הזדמנות לפתוח את הכל, לדבר על הכל, בלי פילטרים, וזה לא משהו שכל יהודי ומוסלמי זוכים לו״, הם אומרים: ״לדבר באמת״.

הפרויקט התחיל כפרויקט גמר, בהנחיית יעל בורשטיין ומיכל סהר. במרכזו ספר בן 240 עמודים שהודפס במהדורה מוגבלת. אלו דימויים נבחרים מהספר.

הפרויקט عربي غربي ערבי-מערבי הוא מסע ושיחה. ביניהם, בין אוהד חדד להלאל ג׳בארין. בין ערבי ליהודי, בין שני ערבים, בין שני חברים. הם מדברים בצילומים מבוימים, חפצים וטקסטים קצרים. זה הקול שלהם, הקול של הדור הצעיר בארץ הזו. אין כאן שמאל ואין ימין. יש פה שני חברים. הצלמים של העבודה הם - נמרוד וייסלייב, נעמה נח, עומר כחלון ותומר זמורה. כל אחד מהם, בעזרת המצלמה, מצטרף לשיחה.

אוהד והלאל יוצאים למסע זקופי קומה. התחביר שלהם והשפה האסתטית של הספר מאפשרת גם לקוראים שלהם להשאר זקופים. היחסים המשלימים בין המדיות השונות - בעיקר צילום מבוים, אובייקטים רדי מייד ודו שיח טקסטואלי - מולידים אפוס משמעותי, שכמעט ואינו נופל למלכודות פוליטיות, אלא מציב חומרים חדשים לדיון התרבותי.

הרבה דברים היו חשובים לאוהד והילאל כשיצרו הספר והוכיחו את עצמם[1]. הספר מציג שיחה ביניהם,בין ערבי ליהודי,בירושלים 2015.הספר הינו בראש ובראשונה מסמך אישי של שני היוצרים,הוא מכיל בעיקר טקסטים קצרים וצילומים מבוימים. ניתן לומר כי מאז ספרי היובל השונים לא היה כאן ספר שסיפר את ישראל בכלים גרפים כה ברורים,הצילומים חריפים,העיצוב ישיר,הטיפוגרפיה חדה.הפרויקט הוצג בתערוכות ומגזינים בארץ ובעולם.

הספר הזה מושפע מהמציאות. אנשים מסרבים להסתכל למציאות בעיניים וזה מה שהספר עושה. אוהד והלאל לא מנסים להשפיע על המציאות; אף אחד לא יכול. אוהד אומר ששניהם היו המוטיבציה לעצמם. החברות שלהם. השיחות ביניהם. הייתה להם הזדמנות כחברים טובים לפתוח את הכל, לדבר על הכל, בלי פילטרים, וזה לא משהו שכל יהודי ומוסלמי זוכים לו: לדבר באמת. אין פה שושנים, הקושי עודנו והמציאות מכה ועומדת ביניהם כל הזמן, ולוקחים אותה ומפיקים ממנה יופי, עצב ושמחה.

אוהד והלאל הביאו חפצים אישיים, כל אחד מהבית שלו. השתמשנו בסמלים שתמיד דחפו להם לגרון. אספו שלטי בחירות .ויש חפצים שקיבלו מקום של כבוד, כמו אות מלחמת לבנון השניה של אמא של הלאל או פנקס ההסתדרות של סבתא של אוהד. חפצים שלבד מספרים את כל הסיפור. בניית האסתיקה היתה סוג של שיחה, ביניהם וגם ביניהם לבין הצלמים. שיחה אקראית ואינטואיבית. נתנו לזה לקרות פשוט. היה להם קורס על כאוס ואקראיות באמנות, וזה נתן את האומץ לתת לדברים לקרות ולא לחשוב יותר מדי. לתת לאינטואיציה לעשות את שלה.


עבודות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. תרבות ומחאה-2015
  2. בורלא בר א׳ - תדמית חדשה-2015
  3. בורלא בר ב׳ - מיתוג מחדש/ליינים-2015
  4. יואל הופמן כריכות ופוסטר-2015
  5. במזרח - מיתוג-2015
  6. מזרחי זה השחור החדש - חאפלה-2015
  7. ילדים ישראלים-2015
  8. תל אביב ATONAL-2015
  9. عربي غربي ערבי-מערבי-2015
  10. MARCEL art projects - תדמית-2015
  11. בירה מכבי - מודעות פרסום-2015
  12. Almador Group - Housing & Construction Holding Company-2015
  13. BLACKBOX קופסה שחורה-2016
  14. מוזיאון ראשון לציון-2016

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:קישור כללי

    פרמטרי חובה [ כותרת ] חסרים
    [1], https://www.prtfl.co.il/archives/94860