משתמש:Dovidroth/ישיבת נצח ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dovidroth.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Dovidroth.

ישיבת נצח ישראל - שמו השלם "ישיבת נצח ישראל - וילנא רמיילס" היא הישיבה שיסד הרב ישראל זאב גוסטמן בשנת תשל"א, הממוקמת בפינת רחובות רמב"ן ואבן עזרא בשכונת רחביה בירושלים. היא נקראת על שם ישיבת רמיילס שהייתה בווילנה.

אחרי פטירתו של הרב גוסטמן, כיהן חתנו, הרב מיכל ברניקר, כראש הישיבה על לפטירתו בתשע"ח.[1] נכון ל-2020, מכהן בנו של הרב ברניקר כראש הישיבה.

בתקופתו של הרב גוסטמן, הייתה ישיבה עם תלמידים ספורים, והרבה היו מגיעים דווקא לשמוע את שיעור הכללי של הרב גוסטמן.[2] היום, יש כולל רשמי בצהרים, ובית המדרש תמיד פתוח למי שרוצה להגיע ללמוד. הבניין משתמש על פי רוב כבית כנסת לתושבי השכונה, ובבנין יש גם אולם אירועים. בית הכנסת הוא אחד מהמוכרים בשכונת רחביה. הוא משתייך באופן רשמי לזרם החרדי ליטאי, ובשל כך אין אתר אינטרנט רשמי לבית הכנסת, לא אומרים תפילה לשלום המדינה, וכדומה. עם זאת, יש מגוון רב של מתפללים, וחלק לא מבוטל של המתפללים חובשים כיפה סרוגה ומשתייכים לעולם הדתי לאומי.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://www.bhol.co.il/news/897116
  2. ^ Rabbi Ari Kahn, The Rabbi and the Professor "At the head of a small yeshiva in the Rechavia section of Jerusalem, Rav Gustman taught a small group of loyal students six days a week. But on Thursdays at noon, the study hall would fill to capacity: Rabbis, intellectuals, religious court judges, a Supreme Court justice and various professors would join along with any and all who sought a high-level Talmud shiur (class) that offered a taste of what had been nearly destroyed."

קצרמר

קטגוריה:ירושלים: בתי כנסת קטגוריה:ישיבות ליטאיות קטגוריה:ירושלים: ישיבות קטגוריה:בתי כנסת אשכנזיים קטגוריה:רחביה: מבנים