משתמש:Eyalgolan/שמחת חיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שמחת חיים הוא מצב רגשי או מצב רוח אותו מרגיש האדם, לרוב כאשר מרגיש סיפוק, אהבה, צפייה וכו'. שמחת חיים הוא רגש אשר יכול להמשך זמן רב, בעיקר כאשר מקור האושר נמשך, אך אצל רוב בני האדם שמחת חיים מלאה היא קצרה מאוד, אצל רוב האנשים ישנן גם בעיות שסותרות את הצלחתם בנושא מסויים, אשר גורמות לירידה באושר.


אהבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יכול להיווצר מצב שבוא אדם מרגיש שמחת חיים בגלל אהבה, אך כאשר מערכת היחסים נגמרת, הוא יכול להגיע מהר מאוד למצב של דיכאון- שהוא הניגוד המוחלט לשמחת חיים.


סיפוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

יכול להיווצר מצב שבו אדם מרגיש סיפוק בסיבות של עבודב, נישואים, ילדיו וכו'. גורם כזה של שמחת חיים נמשך לרוב יותר זמן מאשר אהבה, וכאשר מסתיים האדם לא בהכרח מגיע למצב של דיכאון, בניגוד לאהבה שבה ברוב המקרים האדם נכנס לדיכאון לתקופת זמן מסויימת. כאשר מקור הסיפוק מסתיים לרוב האדם מרגיש צורך לחפש מקור סיפוק אחר, לפעמים הוא מצליח וחוזר להיות מאושר אך לפעמים הוא לא, מה שגורם להידרדרות גדולה יותר במצב רוחו.

צפייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אדם מצפה למאורע או דבר אחר שעומד הוא עלול לקרות, הוא יכול להרגיש מספר דברים, בנוגע לאותו הדבר.


צפייה לדבר טוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אדם מצפה לדבר טוב הוא חש אושר מסויים, (מידת האושר תלויה במצבו הנפשי והרגשי באותו הרגע), הוא גם יכול לחוש מתח מסויים, כאשר אותו מאורע מגיע לרוב האדם חש גם סיפוק, בנוסף לאושר, לאחר זמן מה תחושת האושר נגמרת, משום שהאדם כבר התרגל למצב החדש בו הוא נמצא.

כאשר הדבר אליו מצפה האדם לא מגיע, האדם יכול לפתח תקוות שווא, הוא לנסות להתמודד ולהשלים עם המצב. בשתי הצורות להתמודדות בהתחלה חש האדם דיכאון קל, אך בצורת ההתמודדות לרוב הדיכאון נעלם. כאשר אדם מפתח תקוות שווא שלא מתממשות, הוא נכנס לדיכאון עמוק יותר.


צפייה לדבר רע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר אדם יודע או חושב שדבר רע עלול לקרות לו, הוא מנסה להכין את עצמו למאורע, או מסתגר בתוך עצמו. בשני המקרים האדם יכול לחוש עצב ודיכאון בהתחלה, אך כאשר האדם מנסה להכין את עצמו למאורע, לרוב, זה לבסוף משתלם לו יותר מאשר להסתגר בתוך עצמו. כאשר אותו מאורע רע אינו מתממש, לרוב האדם חש שמחת חיים רבה באותו הרגע שיכולה להימשך מספר ימים.