משתמש:PurpleBuffalo/טיוטת עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכים על פרקים בסדרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה

ערכי פרקים

לפרק טלוויזיה יש חשיבות אנציקלופדית אם לסדרה לה הוא שייך יש חשיבות אנציקלופדית, וכן אם הפרק עומד לפחות באחד מהסעיפים הבאים:

  1. הפרק עצמו או אלמנט בפרק עצמו (הלבשה, צילום, מוזיקה וכן הלאה) היה מועמד או זכה בפרס בעל חשיבות כגון פרס אמי. פרס שקיבלה הסדרה ללא ציון פרק ספציפי לא יתקבל.
  2. הפרק זכה במועד שידורו או סמוך לו להתעניינות שהתבטאה בסיקור משמעותי (לפחות X אזכורים) באתרים וכלי תקשורת בעלי חשיבות אנציקלופדית ובלתי תלויים.
  3. לפרק יש חשיבות היסטורית או תרבותית מובהקת שניתן להוכיח באמצעות אזכורים רבים שלו בתרבות הפופולרית, או עדות של מקור מהימן אחד לפחות. מקורות כאלו צריכים להיות מקורות אקדמיים או מטעם גופים תקשורתיים בעלי חשיבות אנציקלופדית.

הבהרות

  • המדיניות חלה אך ורק על סדרות טלוויזיה מתוסרטות למיניהן (כגון חברים או האנטומיה של גריי, כולל סדרות תעודה כגון חיות רעות).
  • על ערך שנכתב על סמך מדיניות זו לכלול תוכן משמעותי, ולא רק תוכן טריוויאלי (תקציר העלילה, קרדיטים לצוות ולשחקנים, מועד שידור, רייטינג) כדי להיות כתוב כראוי.
  • בעת כתיבת ערכי פרקים חשוב להקפיד לרשום כמה שפחות מידע כללי על הסדרה, ולהתמקד בפרטים הייחודיים לפרק עצמו.
  • לעניין סעיפים 3-2 מעלה, לא יתקבלו מקורות שמסקרים באופן בלעדי את עולם התוכן ממנו בא הפרק (למשל בזיכיון "מסע בין כוכבים", לא יתקבלו כאסמכתאות לחשיבות תרבותית או לסיקור משמעותי אתרים כמו treknews.com או trekmovie.com וכדו').
  • לעניין סעיף 3, על הסיקור להיות כזה שמבהיר את חשיבות הפרק הספציפי באופן מובהק, ולא במסגרת של כתבת יח"צ או רכילות.

אופן ההצבעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההצבעה תהיה הצבעת בעד או נגד כל המדיניות, אחר כך תיעשה הצבעה על כל סעיף בנפרד (יש צורך ברוב של 50% עבור סעיף כדי שיתקבל), אחר כך בסעיפים בהם יש משתנה תתקיים הצבעה נפרדת על כל סעיף לבחירת המספר המתאים.

עמידה בסעיף שלא עבר לא תוכל להוות הבהרת חשיבות. ניתן לטעון לחשיבות הפרק/העונה מסיבות מיוחדות שאינן בקריטריונים, כגון חשיבות תרבותית מוכחת ומובהקת בנפרד מהסדרה.