משתמש:Goldmedalsi/תוכנית רמזור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תכנית רמזור הנה מודל (מודל רמזור) ושיטה לזיהוי וסיווג פרופילי סיכון על פי צבעי הרמזור : אדום כתום צהוב ירוק המבוססת על קביעת קריטריונים מדידים ומתן ניקוד לקביעת השיוך לצבע המתאים כשהצבע האדום מסמל פרופיל סיכון גבוהה הצבע הכתום או הצהוב מסמל פרופיל סיכון בינוני והצבע הירוק מסמל פרופיל סיכון נמוך . בתכנית מובנים מרכיבים של מנגנוני תגמול ותמרוץ פרס/קנס וכן מרכיבי הסברה והרתעה . מטרת התכנית לנהל ולבצע התערבות בפרופילי סיכון של מצבים ואנשים במטרה למפות את הסיכונים בכדי למזער את הנזקים ולפעול להכחדתם . התכנית נוצרה באופן מקורי ונהגתה לראשונה על ידי יזם הרעיון שקד מדלסי מאיר עוד בשנת 2009 והופעלה בפועל לסיווג ובניית פרופילי מסוכנות של נוהגים ברכבי חברה בחברה מתחום התעשיות הביטחוניות.


יעילות התכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעילות התכנית נבחנה במסגרת הצעה למחקר שהוגשה בסמינריון המחקרי בשנת 2010 בהנחיית הפרופסור טובה רוזנבלום במסגרת הלימודים האקדמאים לתואר המשולב המורחב בפסיכולוגיה קרימינולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן עבודת המחקר הסמינריונית [1] נמצאת במאגר העבודות של אוניברסיטת בר אילן ובמכון לחקר הגורם האנושי בתאונות בבר אילן בראשות הפרופסור טובה רוזנבלום.
עבודת המחקר התבססה על נתוני הפעלת התכנית בפועל בחברה מתחום התעשיות הביטחוניות חברת בת של אלביט מערכות ששם הופעלה על בניית פרופילי סיכון של נוהגים . במסגרת פרויקט התערבות "נוהגים אחרת בעסקים" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הרלב"ד הוצגה תכנית רמזור בשנת 2011 על ידי שקד מדלסי מאיר בפני פורום מנהלים של נציגי 33 חברות מהגדולות במשק בסמינר רמת אפעל במסגרת יום עיון [2] שהתקיים כחלק מהתכנית וברשימת המרצים גם פרופסור טובה רוזנבלום ונציגי משטרה בכירים . התכנית הוצגה גם באירוע תערוכת הסיום של הפרויקט בהשתתפות בכירים ושר התחבורה בנמל תל אביב .


חשיבות התכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכנית הנה תכנית מקורית וייחודית מקורית שלא קדמה לה תכנית שאיגדה בתוכה מרכיבים של זיהוי מיפוי סיווג וכן אלמנטים של תמרוץ ותגמול יחד עם הסברה והרתעה . יתרונה של התכנית בפשטות הפעלה ויכולת יישום גבוהה ואינה דורשת משאבים גדולים להפעלתה וכן היא בעלת גמישות גבוהה בשימוש הן לציבורים והן לאזורים גאוגרפיים. יתרונה הנוסף בזמינותה המידית והיכולת להכניסה לפעולה מבצעית ב 0 זמן .


יחוד התכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

התכנית מבוססת על פשטות הפעלה הפנמה והטמעה בגישה הידועה KISS-keep it simple stupid אולם כאן שוכללה הגישה ל KISS-keep it simple smart יתרונה הנוסף הוא יכולת השימוש בה בכל רחבי העולם בלי מגבלות רדיוס מרחק שפה ותרבות. התכנית נבנתה על פי תפיסה ייחודית שפותחה "המודול המודולרי" כלומר ניתן להשתמש רק בחלק מהמרכיבים או בכל המכלול מה שמעניק את אפקט הסינרגיה של סכום החלקים הגדול מערך השלם .


מגפת הקורונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2020 התפרצה ברחבי העולם מגפת הקורונה ובישראל נעשה שימוש הן בשם תכנית רמזור והן בעקרונות התכנית לקביעת אזורי סיכון על פי שיטת הניקוד וסיווג הפרופילים של אזורי הסיכון כפי שהם מפורסמים גם בפורטל החירום הלאומי . שימוש דומה נעשה בכל רחבי העולם ובכך תרמו התכנית והוגה התכנית תרומתם להתמודדות עם המגפה ונגיף הקורונה.


קטגוריה : אלביט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת חברות בנות הקשורות לחברת האם אלביט

קטגוריה משנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלביט מערכות : חברה ישראלית שהתפצלה מאלביט בע"מ ועוסקת בפיתוח ובייצור של מערכות אלקטרוניות ואמצעי לחימה מתקדמים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תכנית רמזור מרכז השלטון המקומי

תכנית רמזור עיריית רמת גן

תכנית רמזור עיריית מודיעין מכבים רעות

תכנית רמזור מועצה אזורית הר חברון

תכנית רמזור פורטל החירום הלאומי

תכנית רמזור מגן ישראל

תכנית רמזור קופת חולים כללית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "יעילות תכנית למדידה סיווג ותמרוץ" אוגוסט תשע"א מנחה ד"ר רוזנבלום טובה אוניברסיטת בר אילן
  2. ^ "הזמנה לסמינר רמת אפעל 05.09.2011 סדר יום 12:15-13:15 תכנית רמזור - תכנית מדידה ותמרוץ מר מאיר שקד"