משתמש:Henry756/התעלות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.


תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

התעלותאנגלית: Transcendence) הוא אמריקאי מדע בדיוני סרט מתח בבימויו של הצלם וואלי פיסטר בהופעת הבכורה שלו בבמאי, ונכתב על ידי ג'ק פגלן. הסרט מככב ג'וני דפ, מורגן פרימן, רבקה הול, פול בטני, קייט מארה, קיליאן מרפי ו- קול האוזר.

התסריט של פגלן הוצג במהדורת 2012 של הרשימה השחורה, רשימה של תסריטים פופולריים שלא הופקו בהוליווד.[1] התעלות הייתה אכזבה בקופות, וגייסה רק 103 מיליון דולר לעומת תקציב של לפחות 100 מיליון דולר. הסרט זכה בעיקר לביקורות שליליות; הוא ספג ביקורת על מבנה העלילה, הדמויות והדיאלוגים, אך אזכור חיובי לקולנוע, למשחק ולניקוד שלו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר וויל קסטר (ג'וני דפ) הוא מדען שחוקר את טבע הסאפ, כולל בינה מלאכותית. הוא וצוותו פועלים ליצירת מחשב חי; הוא צופה כי מחשב כזה יצור ייחודיות טכנולוגית, או במילותיו "התעלות". אשתו אוולין (רבקה הול), היא גם מדענית ועוזרת לו בעבודתו.

בעקבות אחת ממצגותיו של וויל, קבוצת טרור אנטי-טכנולוגית בשם "עצמאות מהפכנית מטכנולוגיה" (R.I.F.T.) יורה את וויל בכדור מצולע פולוניום ומבצע שורה של פיגועים מסונכרנים על A.I. מעבדות ברחבי הארץ. צוואה ניתנת לא יותר מחודש לחיות. בייאוש, אוולין מעלה תוכנית להעלות את התודעה של וויל למחשב הקוונטי שהפרויקט פיתח. חברו הטוב ביותר וחוקרו העממי, מקס ווטרס (פול בטני), מטיל ספק בחוכמת הבחירה הזו, בנימוק שהצוואה "שהועלתה" תהיה רק ​​חיקוי של האדם האמיתי. תודעתו של וויל שורדת את מות גופו בצורה טכנולוגית זו ומבקשת להתחבר לאינטרנט כדי לצמוח ביכולת וידע. מקס מסרב להיות חלק כלשהו מהניסוי. אוולין דורשת ממקס לעזוב ולחבר את מודיעין המחשב לאינטרנט באמצעות לוויין.

מנהיג R.I.F.T. ברי (קייט מארה) חוטף את מקס ובסופו של דבר משכנע אותו להצטרף לקבוצה. הממשלה גם חושדת במה שיעשה תודעתו שהעלה וויל ומתכננת להשתמש בטרוריסטים כדי להאשים את פעולות הממשלה בכדי לעצור אותו.

במתכונתו הווירטואלית ובעזרתו של אוולין, וויל משתמש ביכולות העצומות החדשות שלו כדי לבנות אוטופיה טכנולוגית בעיירה מדברית נידחת בשם ברייטווד, שם הוא עומד בראש פיתוח פיתוח טכנולוגיות פורצות דרך בתחום הרפואה, האנרגיה, הביולוגיה והננוטכנולוגיה. עם זאת, אוולין חושש ממניעיו של וויל כשהוא מציג את היכולת להתחבר ולשלוט במוחם של אנשים מרחוק לאחר שהיו נתונים לחלקיקי הננו שלו.

סוכן ה- FBI דונלד ביוקנן (סיליאן מרפי), בעזרת מדען הממשלה ג'וזף טגר (מורגן פרימן), מתכנן לעצור את ההתפשטות של הישות החיה. מכיוון ויל כבר הפיץ את השפעתו לכל טכנולוגיות המחשבים המחוברות בעולם, מקס ו- R.I.F.T. לפתח וירוס מחשבים במטרה למחוק את קוד המקור של וויל, להרוס אותו. אוולין מתכננת להעלות את הנגיף על ידי הדבקה בעצמה ואז וויל תעלה את תודעתה. תופעת לוואי של הנגיף תהיה הרס התרבות הטכנולוגית. זה גם יבטל את חלקיקי הננו, שהתפשטו במים, דרך הרוח וכבר החלו למגר זיהום, מחלות ותמותה אנושית.

כשאוולין חוזרת למרכז המחקר, היא המומה לראות את וויל בגוף אורגני חדש שנוצר זהה לגורם הישן. וויל מברך אותה אך מודע מייד שהיא נושאת את הנגיף ומתכוונת להרוס אותו. ה- FBI וחברי R.I.F.T. לתקוף את הבסיס בתותחנים, להרוס חלק ניכר מאספקת החשמל שלו ולפצוע אנושות את אוולין. כשברי מאיים להרוג את מקס אלא אם כן ווי העלה את הנגיף, וויל מסביר שיש לו מספיק כוח רק כדי לרפא את גופו הפיזי של אוולין או להעלות את הנגיף. אוולין אומרת לוויל שמקס לא צריך למות בגלל מה שהם עשו, ולכן וויל מעלה את הנגיף כדי להציל את מקס. כאשר ויל נפטר, הוא מסביר לאוולין שהוא עשה את מה שעשה למענה, מכיוון שהיא רדפה אחר המדע כדי לתקן את הנזק שבני אדם גרמו למערכות האקולוגיות. ברגע האחרון שלהם, הוא אומר לאוולין לחשוב על הגן שלהם. הנגיף הורג גם את וויל וגם את אוולין, וקריסה טכנולוגית עולמית ומתרחשת האפלה.

חמש שנים אחר כך, בגן של ויל ואוולין בביתם הישן בברקלי, מקס מבחין כי חמניותיהם הם הצמחים הפורחים היחידים. בבדיקה מדוקדקת הוא מבחין כי טיפת מים הנופלת מעל עלי כותרת של חמניות מנקה מייד את שלולית השמן - ומבין כי כלוב פאראדיי סביב הגן הגן על מדגם של חלקיקי הננו החיויים של וויל.

הסרט מסתיים בקול קול של מקס: "הוא יצר את הגן הזה מאותה סיבה שהוא עשה הכל: כדי שהם יוכלו להיות ביחד."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "THE ANNUAL BLACK LIST".


קטגוריה:סרטי 2014 קטגוריה:סרטים באנגלית קטגוריה:סרטים אמריקאיים קטגוריה:סרטי IMAX