משתמש:Ilayov8/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilayov8.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilayov8.
Ilayov8/טיוטה
לידה 16 במאי, 1991
חאסקובו, בולגריה
מדינה בולגריה
מקום מגורים מונטה קרלו, מונאקו
גובה 1.90 מטר
יד חובטת ימין
פעילות כמקצוען 2008–הווה (כ־16 שנים)
סה"כ פרסים שצבר 5,014,816 דולר
יחידים
דירוג שיא 8 (באוגוסט 2014)
זכיות בטורנירים 4
זוגות
מאזן קריירה 26-34
דירוג שיא 66
זכיות בטורנירים 0
שיאי גראנד סלאם
זכיות 0
אליפות אוסטרליה הפתוחה רבע גמר (2014)
אליפות צרפת הפתוחה סיבוב 3 (2013)
וימבלדון חצי גמר (2014)
אליפות ארצות הברית הפתוחה סיבוב 4 (2014)

גריגור דימיטרובבולגרית: Григор Димитров נולד ב-16 במאי 1991) טניסאי בולגרי, המדורג במקום ה-11 (נכון ליוני בדירוג ה-ATP.

דימיטרוב נחשב לטניסאי הבולגרי הטוב ביותר, אשר הגיע למקום ה-8 (אוגוסט 2014) בדירוג השיא והגיע לחצי הגמר בטורניר ווימבלדון ב-2014. וגם הטניסאי הבולגרי היחיד שהגיע לעשרת הטניסאים הטובים ביותר בדירוג ה-ATP, ובנוסף הטניסאי הבולגרי היחיד שעבר מיליון דולר רווחים מטניס מקצועני.

סגנון משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדימיטרוב סגנון משחק התקפי, זה מתבטא בהגשות חזקות ואיכותיות (הגיע ל-230 קמ"ש בחבטת הסרב שלו), ובהרביה בעליה לחבטות יעף (וולי). וגם משלב בניהם, דימיטרוב נוהג לעלות לאחר ההגשה לרשת (הגש ורוץ לרשת - serve and volley). המשטח האהוב עליו הוא הוא הדשא - המתאים לסגנון התקפי, בגלל שהכדור "מחליק" על הדשא, ופחות קופץ מאשר משטחים אחרים. דימיטרוב ידוע בגמישותו הרבה על כל המשטחים, בזכות היכולת הזאת, דימיטרוב מצליח להגיע ל"כדורים אבודים" רבים. לדימיטרוב יש סגנון משחק דומה מאוד לזה של רוג'ר פדרר, ומשום כך קיבל את הכינוי: "בֶּיְיבִּי פ‎‎ֵד". בגלל צעירותו (24) והסגנון הדומה ל"פֵד" (קיצור של פדרר). ידוע גם בחבטת הפורהנד והסלייס המדוייקות והחזקות שלו (בדומה לפדרר).

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנה הראשונה של דימיטרוב בתור טניסאי מקצועני - 2008 - זכה ב-3 תוארי "פיוצ'ר" בהם טורניר ברצלונה, על משטח החימר. באותה שנה זכה גם בתוארי נוער, באליפות וימבלדון ובאליפות ארה"ב הפתוחה לנוער. לאחר אליפות ארה"ב זכה בעוד טורניר פיוצ'ר, במדריד על משטח קשה. שזה, זיכה אותו בהשתתפות במוקדמות לטורניר המאסטרס במדריד.

2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

דימיטרוב החל את העונה בצ'לנג'ר שבו הפסיד ברבע הגמר. אחרי זה, השתתף במוקדמות אליפות אוסטרליה הפתוחה, שם הודח בסיבוב המוקדמות הראשון. לאחר מכן, דימיטרוב השתתף בצ'לג'ר הונלולו. דימיטרוב צלח את הסיבוב הראשון, אך הפסיד בשני. אחר כך, נבחרת הטניס של בולגריה, זימנה אותו למשחקי גביע דייוויס נגד מונאקו, כאשר דימיטרוב משחק בכל משחקי היחידים. בולגריה ניצחה 3-2 במשחקים.