גביע דייוויס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גביע דייוויס
לוגו התחרות
לוגו התחרות
ענף טניס
תאריך ייסוד 1900
ארגון מפעיל ITF
מספר מתמודדים 18 (בבית העולמי)
מדינות משתתפות חברות ה-ITF
זוכה קנדהקנדה קנדה (זכייה ראשונה)
הכי הרבה זכיות ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית (32 זכיות)
מפעל מקביל גביע בילי ג'ין קינג (נשים)
daviscup.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טורנירי טניס מקצועני
טורנירי גראנד סלאם
גברים (ATP) נשים (WTA)
סבב ה-ATP
סבב ה-ATP צ'לנג'ר
טורנירי ITF
סבב ה-WTA
סבב ה-WTA צ'לנג'ר
טורנירי ITF

גביע דייוויס הוא תחרות לנבחרות לאומיות לגברים בטניס, המתקיימת מדי שנה במדינות השונות ברחבי העולם החל משנת 1900. זוהי תחרות הספורט השנתית בין נבחרות לאומיות הגדולה והוותיקה בעולם. גביע דייוויס מאורגן על ידי פדרציית הטניס הבינלאומית (ITF). התחרות המקבילה לנשים נקראת גביע בילי ג'ין קינג. (בעבר גביע הפדרציה) התחרות מתנהלת לעיתים באווירה המזכירה משחק כדורגל, וזה אחד המאפיינים הייחודיים של גביע דייוויס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשיתו של גביע דייוויס בהתמודדות בין קבוצות של טניסאים אמריקנים וטניסאים בריטים שהתקיימה בבוסטון, מסצ'וסטס, ארצות הברית בשנת 1900. הפרס שהוענק לנבחרת האמריקנית המנצחת היה גביע שנתרם על ידי קפטן נבחרת ארצות הברית דווייט דייוויס, ומאז הוא נושא את שמו.

ב-3 המהדורות הראשונות של התחרות השתתפו רק נבחרות ארצות הברית והאיים הבריטים. צרפת ובלגיה הצטרפו בשנת 1904 ושנה לאחר מכן גם אוסטרליה. במרוצת השנים גדל מספר המשתתפות וב-1981, כאשר מספר הנבחרות היה למעלה מ-50, הונהג המבנה הנוכחי של בית עולמי ובתים אזוריים המחולקים לכמה דרגות, כאשר ביניהן יש עליות וירידות כמו ב"ליגות" במשחקי כדור קבוצתיים. כיום יש 4 דרגות בבתים האזוריים בנוסף לבית העולמי, ומספר המשתתפות הגיע לשיא של 139 מדינות ב-2001.

מראשיתו של גביע דייוויס ב-1900 עד שנת 1971 נהנתה הנבחרת המנצחת מיתרון גדול על יריבותיה: היא עלתה ישירות לגמר בשנה הבאה ולא הייתה צריכה לשחק בשלבים המוקדמים, וגם קיבלה את הזכות לארח את הגמר. לביתיות יש חשיבות גדולה בגביע דייוויס, מכיוון שהמדינה המארחת זכאית לבחור את סוג המשטח שעליו תתקיים ההתמודדות וגם את סוג הכדורים, ונבחרות נוהגות לנצל את הזכות הזו כדי לשחק על משטח שיקנה להן יתרון על הנבחרת האורחת. לכן אין זה מפתיע שבתקופה זו היו מקרים רבים של מדינות שזכו בגביע מספר שנים ברציפות, כאשר הגדילו לעשות ארצות הברית שזכתה 7 פעמים ברציפות מ-1920 עד 1926, ואחריה צרפת שזכתה 6 פעמים רצופות מ-1927 עד 1932. בתקופה זו רק 4 מדינות - ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה וצרפת - הצליחו לזכות בגביע.

הסדר זה שונה ב-1972 ומאז צריכה הנבחרת המנצחת לשחק בשלבים המוקדמים, והביתיות מתחלפת לסירוגין בין הנבחרות (מי שאירחה בפעם הקודמת תהיה האורחת בפעם הבאה) או נקבעת בהגרלה. בתקופה זו היו רק 7 מקרים שמדינות הצליחו לזכות בגביע שנתיים ברציפות. האחרונה שעשתה זו הייתה צ'כיה בשנת 2013. בתקופה זו של 43 שנים, 15 מדינות זכו בגביע (5 מהן רק פעם אחת).

מבנה וכללי התחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל מפגש בין 2 נבחרות בגביע דייוויס (למעט בבתים האזוריים 3 ו-4 שבהם מתמודדות מספר נבחרות בטורניר אחד) מורכב מ-5 משחקים הנערכים במשך 3 ימים (בדרך כלל בימים שישי, שבת וראשון): 2 משחקי יחידים המתקיימים ביום הראשון, משחק זוגות ביום השני ושני משחקי יחידים נוספים ביום השלישי. נבחרת שמנצחת בשלושה משחקים זוכה במפגש כולו. המתכונת הזו לא השתנתה מאז המפגש הראשון ב-1900.

עד ל-2017, בגביע דייוויס שיחקו בשיטת הטוב מחמש מערכות, אלא אם הושגה הכרעה במפגש ואז היה מותר לקצר את המשחקים "המתים" הנותרים לשיטת הטוב משלוש מערכות. במערכה החמישית לא משחקים שובר שוויון (לפני 1989 לא שיחקו שובר שוויון גם ביתר המערכות).

כל מדינה רשאית לרשום למפגש ארבעה שחקנים ולמנות קפטן. במעמד ההגרלה, הנערכת יום לפני תחילת המשחקים, הקפטן צריך להודיע מי הם שני השחקנים שישתתפו במשחקי היחידים. בהגרלה נקבע למעשה רק סדר המשחקים ביום הראשון, שבו מתמודדים המדורגים 1 נגד המדורגים 2 בנבחרת היריבה.

במשחק הזוגות ביום השני רשאים לשחק כל ארבעת השחקנים של הנבחרת, וניתן לשנות את ההרכב עד שעה לפני מועד המשחק. למשחק הזוגות יש חשיבות גדולה במפגשי גביע דייוויס, בעיקר במצב שבו התוצאה היא 1:1 לאחר היום הראשון.

לפי השיטה שהיית נהוגה עד 2017, ביום השלישי המדורגים 1 של שתי הנבחרות מתמודדים במשחק הראשון, ואחריהם המדורגים 2 משתי הנבחרות, אולם הקפטן רשאי להחליף את השחקנים ששיחקו במשחקי היחידים ביום הראשון ולהציב במקומם שחקנים שלא שיחקו ביחידים. בעבר חילוף כזה היה מותר רק במקרה של פציעה, אף אם המשחק היה "מת" (כלומר משחק שנערך לאחר שאחת הנבחרות השיגה 3 ניצחונות וניצחה במפגש, ולמשחקים הנותרים אין חשיבות), אבל החוקים עודכנו כדי לאפשר לקפטן להחליף את 2 השחקנים ביום השלישי ללא צורך באישור רפואי. אישור כזה עדיין נדרש כדי להחליף שחקנים ביום הראשון.

בגביע דייוויס, בניגוד למשחקי טניס רגילים, מותר לקפטן לשבת ליד השחקנים בהפסקות שבין משחקונים ולהדריך אותם.

שינוי מבני בעונת 2019[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל מעונת 2019, פורמט הגביע שונה. השינוי העיקרי הוא הבית העולמי שמתקיים במקום אחד ובתוך שבוע אחד בלבד, כאשר שמונה עשרה נבחרות מחולקות בשישה בתים של שלוש קבוצות כל אחד, כאשר הזוכים בקבוצות ושני המקומות השניים הטובים ביותר עולים לרבע הגמר. המפגש בין הנבחרות בשלב זה תכלול שני משחקי יחידים ומשחק זוגי אחד בלבד (כלומר הטוב מ-3), במקום סדרת הטוב מ-5, כאשר המשחקים התקצרו מהטוב מ-5 מערכות לטוב מ-3. מכיוון שהבית העולמי יתקיים כעת כטורניר בודד אחד, אירוע זה נקרא כאירוע הגמר של גביע דייוויס. קבוצות האזור התחתון 1 ו-2 יהיו בעצם מפגשים בודדים שיכריעו על העלאה או ירידה של קבוצה מהבית העולמי אל האזוריים.

מערכת התמורות הבתים וטורניר הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

רמה בתים
1 טורניר הגמר
4 ראשי הבית ו-4 סגניותיהן נפגשות לרבע גמר, חצי גמר וגמר הטורניר במיקום נייטרלי.
בתי הגמר
(16 נבחרות)
(12 העולות מהמוקדמות, 2 הפיינליסטיות מהעונה שעברה, ו-2 נבחרות בהגרלה)

מחולקות לארבעה בתים של 4 נבחרות מתמודדות ביניהן על העלייה לרבע הגמר (8 עולות)

מוקדמות הגמר
(24 נבחרות)

מתמודדות ראש בראש על עלייה לשלב הגמר.

12 עולות ומצטרפות לזוכה ולסגנית של העונה האחרונה

2 בית עולמי 1

(24 נבחרות)

נפגשות לראש בראש (מפגש בית וחוץ)

12 המנצחות יעפילו למוקדמות הגמר

12 המפסידות יתחרו בפלייאוף בית עולמי 1

3 בית עולמי 2

(24 נבחרות)

נפגשות לראש בראש (מפגש בית וחוץ)

12 המנצחות יעפילו לפלייאוף בית עולמי 1

12 המפסידות יתחרו בפלייאוף בית עולמי 2

4 בית 3 - אמריקה

(8 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית עולמי 2

2 נבחרות יורדות לבית 4 - אמריקה

בית 3 - אירופה

(8 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית עולמי 2

2 נבחרות יורדות לבית 4 - אירופה

בית 3 - אפריקה

(8 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית עולמי 2

2 נבחרות יורדות לבית 4 - אפריקה

בית 3 - אסיה/אוקיאניה

(8 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית עולמי 2

2 נבחרות יורדות לבית 4 - אסיה/אוקיאניה

5 בית 4 - אמריקה

(8-10 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית 3 - אמריקה

בית 4 - אירופה

(8-10 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית 3 - אירופה

בית 4 - אפריקה

(8-10 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית 3 - אפריקה

בית 4 - אסיה/אוקיאניה

(8-10 נבחרות ב-2 בתים)

2-3 נבחרות עולות לבית 3 - אסיה/אוקיאניה

שיטת המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרג העליון של גביע דייוויס, החל משנת 1981, הוא הבית העולמי הכולל 16 מדינות ללא חלוקה גאוגרפית. רק נבחרות הבית העולמי יכולות לזכות בגביע באותה שנה, וכדי לעשות זאת יש צורך לנצח ב-4 מפגשים.

בלוח השנה של הטניס העולמי נקבעים 3 שבועות המוקדשים למשחקי גביע דייוויס. הראשון הוא בדרך כלל בחודש פברואר, השני באפריל והשלישי בספטמבר, ובהם מתקיימים הסיבוב הראשון, רבע הגמר וחצי הגמר. בשבועות אלה לא מתקיימים טורנירים בסבב ה-ATP. משחק הגמר מתקיים לאחר סיום העונה בסוף נובמבר או תחילת דצמבר.

8 המנצחות בסיבוב הראשון מבטיחות את מקומן בבית העולמי בשנה הבאה. 8 המפסידות צריכות להתמודד במפגשי פלייאוף (שמתקיימים במקביל לשלב חצי הגמר) יחד עם 8 נבחרות שעלו מהדרג ה-1 בבתים האזוריים. המנצחות במפגשים האלה משחקות בשנה הבאה בבית העולמי, והמפסידות משחקות בבית 1.

הנבחרות שלא משחקות בבית העולמי מחולקות לפי מיקומן הגאוגרפי ל-3 אזורים: אזור אירופה-אפריקה, אזור אסיה-אוקיאניה ואזור אמריקה (צפון ודרום). בכל אחד מהאזורים הנ"ל יש כיום חלוקה אנכית ל-4 בתים. בכל שנה, הנבחרות שזכו בבית שלהן מטפסות לבית גבוה יותר בשנה הבאה, והמפסידות נושרות לבית נמוך יותר. בבתים 1 ו-2 מתקיימים המשחקים במתכונת המתוארת מעלה, חמישה משחקים ביומיים (עד 2017 הייתה נהוגה השיטה המסורתית של 5 משחקים ב-3 ימים). בבתים 3 ו-4, לעומת זאת, מתקיימים טורנירים בהשתתפות מספר רב של מדינות (מקסימום 8) במקום אחד, וכל מפגש כולל רק 3 משחקים (2 יחידים ו-1 זוגות) בשיטת הטוב מ-3 מערכות ביום אחד.

רשימת הגמרים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא - הערות וסוגי משטחים
* המנצחת שיחקה באצטדיון חוץ
ד משטח דשא
ח משטח חימר
ש משטח שטיח (מרופד)
ק משטח קשה
X-פ מגרש בחלל סגור (פנימי)
שנה מנצחת תוצאה סגנית מיקום הגמר (סוג משטח) מיקום התחרות
1900 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 0 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים מועדון הקריקט של לונגווד (ד) בוסטון, ארצות הברית
1901 לא התקיימה התמודדות
1902 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים קרסקנט אתלטיק קלוב (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1903 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים 4 – 1* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הקריקט של לונגווד (ד) בוסטון, ארצות הברית
1904 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים 5 – 0 בלגיהבלגיה בלגיה וורפל רואד (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1905 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית קווינס קלוב (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1906 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית וורפל רואד (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1907 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 3 – 2* הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים וורפל רואד (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1908 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אלברט גראונד (ד) מלבורן, אוסטרליה
1909 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית דאבל ביי גראונדס (ד) סידני, אוסטרליה
1910 לא התקיימה התמודדות
1911 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 4 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית לנקסטר פארק (ד) כרייסטצ'רץ', ניו זילנד
1912 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים 3 – 2* אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה אלברט גראונד (ד) מלבורן, אוסטרליה
1913 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה וורפל רואד (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1914 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 3 – 2* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1915–1918 לא התקיימה התמודדות עקב מלחמת העולם הראשונה
1919 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה 4 – 1 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה דאבל ביי גראונדס (ד) סידני, אוסטרליה
1920 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0* אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה מועדון הקריקט של דומיין (ד) אוקלנד, ניו זילנד
1921 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 יפןיפן יפן מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1922 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1923 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1924 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הקריקט ג'רמנטאון (ד) פילדלפיה, ארצות הברית
1925 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 צרפתצרפת צרפת מועדון הקריקט ג'רמנטאון (ד) פילדלפיה, ארצות הברית
1926 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 צרפתצרפת צרפת מועדון הקריקט ג'רמנטאון (ד) פילדלפיה, ארצות הברית
1927 צרפתצרפת צרפת 3 – 2* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הקריקט ג'רמנטאון (ד) פילדלפיה, ארצות הברית
1928 צרפתצרפת צרפת 4 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1929 צרפתצרפת צרפת 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1930 צרפתצרפת צרפת 4 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1931 צרפתצרפת צרפת 3 – 2 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1932 צרפתצרפת צרפת 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1933 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה 3 – 2* צרפתצרפת צרפת אצטדיון רולאן גארוס (ח) פריז, צרפת
1934 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה 4 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית סנטר קורט, וימבלדון (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1935 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית סנטר קורט, וימבלדון (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1936 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה 3 – 2 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה סנטר קורט, וימבלדון (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1937 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1* הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה סנטר קורט, וימבלדון (ד) לונדון, הממלכה המאוחדת
1938 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הקריקט ג'רמנטאון (ד) פילדלפיה, ארצות הברית
1939 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הקריקט מריון (ד) הברפורד, ארצות הברית
1940–1945 לא התקיימה התמודדות עקב מלחמת העולם השנייה
1946 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1947 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1948 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1949 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1950 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1951 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון וייט סיטי (ד) סידני, אוסטרליה
1952 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית ממוריאל דרייב טניס סנטר (ד) אדלייד, אוסטרליה
1953 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1954 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה אצטדיון וייט סיטי (ד) סידני, אוסטרליה
1955 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 5 – 0* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1956 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית ממוריאל דרייב טניס סנטר (ד) אדלייד, אוסטרליה
1957 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1958 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מילטון קורטס (ד) בריזבן, אוסטרליה
1959 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית מועדון הטניס של ווסט סייד (ד) ניו יורק, ארצות הברית
1960 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1 איטליהאיטליה איטליה אצטדיון וייט סיטי (ד) סידני, אוסטרליה
1961 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 5 – 0 איטליהאיטליה איטליה אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1962 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 5 – 0 מקסיקומקסיקו מקסיקו מילטון קורטס (ד) בריזבן, אוסטרליה
1963 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה ממוריאל דרייב טניס סנטר (ד) אדלייד, אוסטרליה
1964 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית הרולד קלארק קורטס (ח) קליבלנד, ארצות הברית
1965 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1 ספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) ספרד אצטדיון וייט סיטי (ד) סידני, אוסטרליה
1966 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1 הודוהודו הודו אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1967 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 4 – 1 ספרד (1945-1977)ספרד (1945-1977) ספרד מילטון קורטס (ד) בריזבן, אוסטרליה
1968 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה ממוריאל דרייב טניס סנטר (ד) אדלייד, אוסטרליה
1969 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 רומניה (1965-1989)רומניה (1965-1989) רומניה הרולד קלארק קורטס (ק) קליבלנד, ארצות הברית
1970 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 מערב גרמניהמערב גרמניה מערב גרמניה הרולד קלארק קורטס (ק) קליבלנד, ארצות הברית
1971 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2 רומניה (1965-1989)רומניה (1965-1989) רומניה מועדון המחבט של אולדה פרובידנס (ח) שארלוט, ארצות הברית
1972 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* רומניה (1965-1989)רומניה (1965-1989) רומניה קלוב ספורטיב פרוגרסול (ח) בוקרשט, רומניה
1973 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 5 – 0* ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון האודיטוריום הציבורי (ש) קליבלנד, ארצות הברית
1974 דרום אפריקה (1928–1994)דרום אפריקה (1928–1994) דרום אפריקה טכני הודוהודו הודו - -
1975 שוודיהשוודיה שוודיה 3 – 2 צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה צ'כוסלובקיה אצטדיון הטניס קונגליגה (ש) סטוקהולם, שוודיה
1976 איטליהאיטליה איטליה 4 – 1* צ'ילהצ'ילה צ'ילה אסטדיו נסיונל (ח) סנטיאגו, צ'ילה
1977 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 1 איטליהאיטליה איטליה אצטדיון וייט סיטי (ד) סידני, אוסטרליה
1978 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה מיסיון הילס קאנטרי קלאב (ק) רנצ'ו מיראז', ארצות הברית
1979 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 5 – 0 איטליהאיטליה איטליה סיוויק אודיטוריום (ש-פ) סן פרנסיסקו, ארצות הברית
1980 צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה צ'כוסלובקיה 4 – 1 איטליהאיטליה איטליה ספורטובני האלה (ש-פ) פראג, צ'כוסלובקיה
1981 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 1 ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה ריברפרונט קולוסיאום (ש-פ) סינסינטי, ארצות הברית
1982 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1* צרפתצרפת צרפת פאלאיס דה ספורט (ח-פ) גרנובל, צרפת
1983 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2 שוודיהשוודיה שוודיה אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1984 שוודיהשוודיה שוודיה 4 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית סקנדינאביום (ח-פ) גטבורג, שוודיה
1985 שוודיהשוודיה שוודיה 3 – 2* מערב גרמניהמערב גרמניה מערב גרמניה אולימפיאהאלה (ש-פ) מינכן, גרמניה
1986 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2 שוודיהשוודיה שוודיה אצטדיון קויונג (ד) מלבורן, אוסטרליה
1987 שוודיהשוודיה שוודיה 5 – 0 הודוהודו הודו סקנדינאביום (ח-פ) גטבורג, שוודיה
1988 מערב גרמניהמערב גרמניה מערב גרמניה 4 – 1* שוודיהשוודיה שוודיה סקנדינאביום (ח-פ) גטבורג, שוודיה
1989 מערב גרמניהמערב גרמניה מערב גרמניה 3 – 2 שוודיהשוודיה שוודיה שלייר-האל (ש-פ) שטוטגרט, גרמניה
1990 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה סאנקוסט דום (ח-פ) סיינט פיטרסברג, ארצות הברית
1991 צרפתצרפת צרפת 3 – 1 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית פאלאיי דה ספורט דה גרלנד (ש-פ) ליון, צרפת
1992 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 1 שווייץשווייץ שווייץ טאראנט קאנטרי סנטר (ק-פ) פורט וורת', ארצות הברית
1993 גרמניהגרמניה גרמניה 4 – 1 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה מסה דיסלדורף אקזיבישן הול (ח-פ) דיסלדורף, גרמניה
1994 שוודיהשוודיה שוודיה 4 – 1* רוסיהרוסיה רוסיה קומפלקס הספורט אולימפיסקי (ש-פ) מוסקבה, רוסיה
1995 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 3 – 2* רוסיהרוסיה רוסיה קומפלקס הספורט אולימפיסקי (ח-פ) מוסקבה, רוסיה
1996 צרפתצרפת צרפת 3 – 2* שוודיהשוודיה שוודיה אצטדיון הקרח של מאלמה (ק-פ) מאלמה, שוודיה
1997 שוודיהשוודיה שוודיה 5 – 0 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית סקנדינאביום (ש-פ) גטבורג, שוודיה
1998 שוודיהשוודיה שוודיה 4 – 1* איטליהאיטליה איטליה מדיולאנום פורום (ח-פ) מילאנו, איטליה
1999 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 2* צרפתצרפת צרפת אקרופוליס אקזיבישן הול (ח-פ) ניס, צרפת
2000 ספרדספרד ספרד 3 – 1 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה פלאו סן ז'ורדי (ח-פ) ברצלונה, ספרד
2001 צרפתצרפת צרפת 3 – 2* אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה רוד לאבר ארנה (ד) מלבורן, אוסטרליה
2002 רוסיהרוסיה רוסיה 3 – 2* צרפתצרפת צרפת פאלאי אומניספורטס (ח-פ) פריז, צרפת
2003 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה 3 – 1 ספרדספרד ספרד רוד לאבר ארנה (ד) מלבורן, אוסטרליה
2004 ספרדספרד ספרד 3 – 2 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית אצטדיון לה קרטוחה (ח-פ) סביליה, ספרד
2005 קרואטיהקרואטיה קרואטיה 3 – 2* סלובקיהסלובקיה סלובקיה סיבאמאץ' ארנה (ק-פ) ברטיסלאבה, סלובקיה
2006 רוסיהרוסיה רוסיה 3 – 2 ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה קומפלקס הספורט אולימפיסקי (ש-פ) מוסקבה, רוסיה
2007 ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 4 – 1 רוסיהרוסיה רוסיה ממוריאל קולוסיאום (ק-פ) פורטלנד, ארצות הברית
2008 ספרדספרד ספרד 3 – 1* ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה מרכז הספורט של איי פוקלנד (ק-פ) מאר דל פלאטה, ארגנטינה
2009 ספרדספרד ספרד 5 – 0 צ'כיהצ'כיה צ'כיה פלאו סן ז'ורדי (ח-פ) ברצלונה, ספרד
2010 סרביהסרביה סרביה 3 – 2 צרפתצרפת צרפת בלגרד ארנה (ק-פ) בלגרד, סרביה
2011 ספרדספרד ספרד 3 – 1 ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה אצטדיון לה קרטוחה (ח-פ) סביליה, ספרד
2012 צ'כיהצ'כיה צ'כיה 3 – 2 ספרדספרד ספרד O2 ארנה (ק-פ) פראג, צ'כיה
2013 צ'כיהצ'כיה צ'כיה 3 – 2* סרביהסרביה סרביה קומבנק ארנה (ק-פ) בלגרד, סרביה
2014 שווייץשווייץ שווייץ 3 – 1* צרפתצרפת צרפת אצטדיון פייר מורואה (ח-פ) ליל, צרפת
2015 הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה 3 – 1* בלגיהבלגיה בלגיה פלאנדרס אקספו (ח-פ) גנט, בלגיה
2016 ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה 3 – 2* קרואטיהקרואטיה קרואטיה ארנה זאגרב (ק-פ) זאגרב, קרואטיה
2017 צרפתצרפת צרפת 3 – 2 בלגיהבלגיה בלגיה אצטדיון פייר מורואה (ק-פ) ליל, צרפת
2018 קרואטיהקרואטיה קרואטיה 3 – 1* צרפתצרפת צרפת אצטדיון פייר מורואה (ח-פ) ליל, צרפת
2019 ספרדספרד ספרד 2 – 0 קנדהקנדה קנדה קאחה מחיקה (ק-פ) מדריד, ספרד
2020-2021 איגוד הטניס הרוסי[1] 2 – 0 קרואטיהקרואטיה קרואטיה מדריד ארנה (ק-פ) מדריד, ספרד
2022 קנדהקנדהקנדה 2 – 0 אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה (ק) מאלגה, ספרד

הזוכות בטורניר לפי מדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבחרת זכיות סגנויות שנות זכייה
ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית 32 29 1900, 1902, 1913, 1920, 1921, 1922, 1923, 1924, 1925, 1926, 1937, 1938, 1946, 1947, 1948, 1949, 1954, 1958, 1963, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1978, 1979, 1981, 1982, 1990, 1992, 1995, 2007
אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה
אוסטרלאסיהאוסטרלאסיה אוסטרלאסיה
28 20 1907, 1908, 1909, 1911, 1914, 1919, 1939, 1950, 1951, 1952, 1953, 1955, 1956, 1957, 1959, 1960, 1961, 1962, 1964, 1965, 1966, 1967, 1973, 1977, 1983, 1986, 1999, 2003
צרפתצרפת צרפת 10 9 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1991, 1996, 2001, 2017
הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה

הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת האיים הבריטים

10 8 1903, 1904, 1905, 1906, 1912, 1933, 1934, 1935, 1936, 2015
שוודיהשוודיה שוודיה 7 5 1975, 1984, 1985, 1987, 1994, 1997, 1998
ספרדספרד ספרד 6 4 2000, 2004, 2008, 2009, 2011, 2019
רוסיהרוסיה רוסיה
איגוד הטניס הרוסי
3 3 2002, 2006, 2021
צ'כיהצ'כיה צ'כיה
צ'כוסלובקיהצ'כוסלובקיה צ'כוסלובקיה
3 2 1980, 2012, 2013
גרמניהגרמניה גרמניה
מערב גרמניהמערב גרמניה מערב גרמניה
3 2 1988, 1989, 1993
קרואטיהקרואטיה קרואטיה 2 2 2005, 2018
איטליהאיטליה איטליה 1 6 1976
ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה 1 4 2016
סרביהסרביה סרביה 1 1 2010
שווייץשווייץ שווייץ 1 1 2014
דרום אפריקהדרום אפריקה דרום אפריקה 1 1974
קנדהקנדה קנדה 1 2022

הזוכות בטורניר לפי יבשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

נבחרת זכיות סגנויות
אירופה 47 43
אמריקה הצפונית 33 29
אוקיאניה 28 20
אמריקה הדרומית 1 4
אפריקה 1

דירוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוג נבחרות טניס הגברים בגביע דייוויס נכון ל-5 בפברואר 2024
דירוג עולמי  נבחרתנקודות
1 איטליהאיטליה איטליה ‎483.25
2  ‎+1‏ אוסטרליהאוסטרליה אוסטרליה ‎461.75
3 ‎-1‏ קנדהקנדה קנדה ‎437.50
4  ‎+4‏ גרמניהגרמניה גרמניה ‎393.50
5 סרביהסרביה סרביה ‎388.75
6  ‎+3‏ הולנדהולנד הולנד ‎388.00
7 ‎-1‏ קרואטיהקרואטיה קרואטיה ‎388.00
8  ‎+2‏ צ'כיהצ'כיה צ'כיה ‎387.50
9  ‎+2‏ ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית ‎386.50
10  ‎+2‏ פינלנדפינלנד פינלנד ‎383.25
11  ‎+2‏ צרפתצרפת צרפת ‎374.75
12 ‎-5‏ הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת בריטניה ‎373.25
13  ‎+4‏ בלגיהבלגיה בלגיה ‎352.00
14  ‎+9‏ סלובקיהסלובקיה סלובקיה ‎347.50
15  ‎+1‏ צ'ילהצ'ילה צ'ילה ‎344.75
16  ‎+9‏ ברזילברזיל ברזיל ‎340.25
17 ‎-13‏ ספרדספרד ספרד ‎339.00
18 ‎-3‏ שוודיהשוודיה שוודיה ‎336.50
19 ‎-5‏ קזחסטןקזחסטן קזחסטן ‎335.50
20 ‎-1‏ ארגנטינהארגנטינה ארגנטינה ‎332.50
21 ‎-3‏ קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומית קוריאה הדרומית ‎327.50
22 ‎-1‏ שווייץשווייץ שווייץ ‎325.50
23 ‎-1‏ הונגריההונגריה הונגריה ‎317.00
24  ‎+2‏ פורטוגלפורטוגל פורטוגל ‎315.00
25  ‎+2‏ אוסטריהאוסטריה אוסטריה ‎311.25
26  ‎+7‏ בוסניה והרצגובינהבוסניה והרצגובינה בוסניה והרצגובינה ‎308.75
27  ‎+4‏ ישראלישראל ישראל ‎307.75
28 ‎-8‏ קולומביהקולומביה קולומביה ‎306.75
29  ‎+3‏ טאיוואןטאיוואן טאיוואן ‎306.50
30 ‎-6‏ יפןיפן יפן ‎305.00
31 ‎-2‏ נורווגיהנורווגיה נורווגיה ‎301.50
32  ‎+5‏ טורקיהטורקיה טורקיה ‎301.00
33  ‎+5‏ דנמרקדנמרק דנמרק ‎300.25
34 פרופרו פרו ‎300.00
35 אוקראינהאוקראינה אוקראינה ‎299.50
36  ‎+3‏ הודוהודו הודו ‎291.25
37 ‎-7‏ רומניהרומניה רומניה ‎286.75
38  ‎+6‏ יווןיוון יוון ‎286.00
39 ‎-11‏ אקוודוראקוודור אקוודור ‎283.00
40 ליטאליטא ליטא ‎282.50
41  ‎+10‏ פוליןפולין פולין ‎281.25
42 ‎-6‏ אוזבקיסטןאוזבקיסטן אוזבקיסטן ‎273.50
43  ‎+12‏ מצריםמצרים מצרים ‎270.25
44 ‎-1‏ בולגריהבולגריה בולגריה ‎270.00
45=  ‎+2‏ לטביהלטביה לטביה ‎265.00
45= ‎-3‏ מקסיקומקסיקו מקסיקו ‎265.00
45= ‎-4‏ ניו זילנדניו זילנד ניו זילנד ‎265.00
45= פקיסטןפקיסטן פקיסטן ‎265.00
49  ‎+1‏ אירלנדאירלנד אירלנד ‎261.50
50 ‎-2‏ לבנוןלבנון לבנון ‎260.00
51  ‎+6‏ מרוקומרוקו מרוקו ‎255.25
52 ‎-6‏ אורוגוואיאורוגוואי אורוגוואי ‎253.75
53  ‎+3‏ ברבדוסברבדוס ברבדוס ‎252.50
54  ‎+4‏ דרום אפריקהדרום אפריקה דרום אפריקה ‎251.00
55 ‎-2‏ אל סלוודוראל סלוודור אל סלוודור ‎250.00
56 ‎-2‏ הונג קונגהונג קונג הונג קונג ‎249.50
57  ‎+5‏ מונקומונקו מונקו ‎247.00
58 ‎-6‏ תוניסיהתוניסיה תוניסיה ‎246.25
59  ‎+5‏ לוקסמבורגלוקסמבורג לוקסמבורג ‎240.25
60  ‎+6‏ גאורגיהגאורגיה גאורגיה ‎236.75
61 ‎-1‏ בוליביהבוליביה בוליביה ‎234.50
62  ‎+5‏ הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין סין ‎225.00
63 ‎-14‏ סלובניהסלובניה סלובניה ‎198.75
64 ‎-5‏ אינדונזיהאינדונזיה אינדונזיה ‎195.00
65  ‎+30‏ טוגוטוגו טוגו ‎193.25
66 ‎-5‏ אסטוניהאסטוניה אסטוניה ‎188.50
67 ‎-4‏ פרגוואיפרגוואי פרגוואי ‎186.50
68 ‎-3‏ ג'מייקהג'מייקה ג'מייקה ‎180.00
69 ‎-1‏ תאילנדתאילנד תאילנד ‎170.00
70 וייטנאםוייטנאם וייטנאם ‎169.50
71  ‎+4‏ איראןאיראן איראן ‎167.50
72 ‎-1‏ הרפובליקה הדומיניקניתהרפובליקה הדומיניקנית הרפובליקה הדומיניקנית ‎166.25
73  ‎+1‏ קפריסיןקפריסין קפריסין ‎165.50
74  ‎+2‏ קוסטה ריקהקוסטה ריקה קוסטה ריקה ‎163.50
75  ‎+2‏ אוקיאניה הפסיפיתאוקיאניה הפסיפית אוקיאניה הפסיפית ‎162.50
76 ‎-4‏ ונצואלהונצואלה ונצואלה ‎162.25
77 ‎-4‏ זימבבואהזימבבואה זימבבואה ‎162.25
78 נמיביהנמיביה נמיביה ‎159.00
79  ‎+3‏ חוף השנהבחוף השנהב חוף השנהב ‎156.00
80 ‎-1‏ מלזיהמלזיה מלזיה ‎155.50
81  ‎+5‏ מולדובהמולדובה מולדובה ‎155.50
82 ‎-2‏ ירדןירדן ירדן ‎152.50
83= ‎-2‏ בניןבנין בנין ‎150.50
83= ברמודהברמודה ברמודה ‎150.50
85 ‎-1‏ ערב הסעודיתערב הסעודית ערב הסעודית ‎149.50
86 ‎-1‏ גואטמלהגואטמלה גואטמלה ‎147.50
87  ‎+1‏ מקדוניה הצפוניתמקדוניה הצפונית מקדוניה הצפונית ‎146.50
88 ‎-1‏ פוארטו ריקופוארטו ריקו פוארטו ריקו ‎144.00
89  ‎+2‏ גאנהגאנה גאנה ‎141.50
90= איי בהאמהאיי בהאמה איי בהאמה ‎141.50
90= ‎-1‏ סוריהסוריה סוריה ‎141.50
92  ‎+1‏ ניגריהניגריה ניגריה ‎138.00
93 ‎-1‏ מונטנגרומונטנגרו מונטנגרו ‎137.50
94  ‎+16‏ אזרבייג'ןאזרבייג'ן אזרבייג'ן ‎125.50
95  ‎+16‏ סינגפורסינגפור סינגפור ‎123.25
96  ‎+18‏ קוסובוקוסובו קוסובו ‎118.50
97  ‎+3‏ קירגיזסטןקירגיזסטן קירגיזסטן ‎111.50
98= ארמניהארמניה ארמניה ‎110.50
98= ‎-2‏ סן מרינוסן מרינו סן מרינו ‎110.50
100 ‎-6‏ פנמהפנמה פנמה ‎110.50
101 ‎-5‏ אלג'יריהאלג'יריה אלג'יריה ‎108.50
102 קמבודיהקמבודיה קמבודיה ‎107.50
103=  ‎+2‏ מלטהמלטה מלטה ‎106.50
103= ‎-2‏ סרי לנקהסרי לנקה סרי לנקה ‎106.50
105 ‎-3‏ רואנדהרואנדה רואנדה ‎106.50
106  ‎+1‏ סנגלסנגל סנגל ‎106.50
107 ‎-3‏ כוויתכווית כווית ‎105.50
108 ‎-9‏ קניהקניה קניה ‎104.50
109 ‎-3‏ הונדורסהונדורס הונדורס ‎103.50
110 ‎-1‏ קמרוןקמרון קמרון ‎100.00
111 ‎-3‏ איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות איחוד האמירויות הערביות ‎99.50
112  ‎+5‏ הרפובליקה הדמוקרטית של קונגוהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ‎97.25
113= ‎-1‏ קובהקובה קובה ‎95.50
113= עיראקעיראק עיראק ‎95.50
115  ‎+1‏ אנגולהאנגולה אנגולה ‎95.50
116  ‎+6‏ ניקרגואהניקרגואה ניקרגואה ‎93.75
117 ‎-2‏ איסלנדאיסלנד איסלנד ‎93.50
118  ‎+5‏ ארובה (טריטוריה)ארובה (טריטוריה) ארובה ‎91.25
119  ‎+7‏ בורונדיבורונדי בורונדי ‎89.25
120 ‎-2‏ טרינידד וטובגוטרינידד וטובגו טרינידד וטובגו ‎86.50
121  ‎+3‏ אנדורהאנדורה אנדורה ‎83.50
122  ‎+6‏ אנטיגואה וברבודהאנטיגואה וברבודה אנטיגואה וברבודה ‎80.25
123  ‎+6‏ איי הבתולה של ארצות הבריתאיי הבתולה של ארצות הברית איי הבתולה של ארצות הברית ‎76.50
124  ‎+7‏ קטר (מדינה)קטר (מדינה) קטר ‎76.00
125  ‎+8‏ אלבניהאלבניה אלבניה ‎70.50
126 ‎-57‏ רוסיהרוסיה רוסיה ‎70.00
127  ‎+11‏ ליכטנשטייןליכטנשטיין ליכטנשטיין ‎66.25
128  ‎+14‏ מיאנמרמיאנמר מיאנמר ‎64.75
129  ‎+12‏ האיטיהאיטי האיטי ‎63.75
130 ‎-9‏ גואםגואם גואם ‎61.50
131 ‎-12‏ טורקמניסטןטורקמניסטן טורקמניסטן ‎58.50
132 ‎-12‏ מוזמביקמוזמביק מוזמביק ‎56.50
133 ‎-6‏ גבוןגבון גבון ‎55.00
134 ‎-9‏ בוטסואנהבוטסואנה בוטסואנה ‎55.00
135 ‎-3‏ לאוסלאוס לאוס ‎53.25
136 ‎-6‏ בחרייןבחריין בחריין ‎52.50
137 ‎-3‏ מונגוליהמונגוליה מונגוליה ‎46.50
138 ‎-3‏ הרפובליקה של קונגוהרפובליקה של קונגו הרפובליקה של קונגו ‎46.50
139 ‎-3‏ תימןתימן תימן ‎43.50
140 ‎-1‏ טנזניהטנזניה טנזניה ‎40.25
141 ‎-1‏ ברונייברוניי ברוניי ‎37.25
142=  ‎+1‏ אתיופיהאתיופיה אתיופיה ‎34.25
142=  ‎+1‏ מאוריציוסמאוריציוס מאוריציוס ‎34.25
144 ‎-7‏ בלארוסבלארוס בלארוס ‎30.00
145  ‎+3‏ האיים המלדיבייםהאיים המלדיביים האיים המלדיביים ‎28.25
146=  ‎+3‏ לסוטולסוטו לסוטו ‎27.75
146= מדגסקרמדגסקר מדגסקר ‎27.75
146=  ‎+3‏ נפאלנפאל נפאל ‎27.75
149 (חדש) סנט לוסיהסנט לוסיה סנט לוסיה ‎25.00
150 ‎-5‏ אוגנדהאוגנדה אוגנדה ‎25.00
151 סודאןסודאן סודאן ‎24.50
152 ‎-5‏ בנגלדשבנגלדש בנגלדש ‎24.25
153 ‎-1‏ בהוטןבהוטן בהוטן ‎22.25
154 מקאומקאו מקאו ‎21.75
155=  ‎+2‏ סיישלסיישל סיישל ‎15.75
155= טג'יקיסטןטג'יקיסטן טג'יקיסטן ‎15.75
157 ‎-4‏ הפיליפיניםהפיליפינים הפיליפינים ‎11.25
158 ‎-2‏ עומאןעומאן עומאן ‎9.25
159 ‎-1‏ ג'יבוטיג'יבוטי ג'יבוטי ‎3.75

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רוסיה, שהושעתה מכלל תחרויות הספורט עקב הפלישה לאוקראינה, הורשתה להשתתף בכל זאת, כל עוד לא השתמשו בשם, בדגל או בהמנון של רוסיה והשתתפה בשם "איגוד הטניס הרוסי"