משתמש:Inon/גבעת הראה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מִנופי גבעת הראה

גבעת הראה הוקמה בשנת תשס"ג (2003) כחלק מתכנית הרחבה של הישוב הקהילתי "עלי". היא יושבה בתחילה ע"י בחורים ממעלה לבונה הסמוכה לה מדרום. ואח"כ הצטרפו משפחות צעירות מעלי.

ההתיישבות בגבעה נעשתה לאחר אישורו של שר הביטחון דאז – שאול מופז, אשר ראה במקום עתודה חיונית לשמירת רצף טריטוריאלי בין ישובים יהודיים בגוש עלי – שילה. אופייה של הגבעה תורני – קהילתי, מתגוררות בו כיום 17 משפחות, 27 ילדים וכן מס' רווקים. רוב תושבי הגבעה בוגרי יחידות קרביות בצה"ל אשר שרתו במסגרת שירות סדיר ושרות קבע בתפקידי פיקוד שונים וכיום לומדים בישיבה, באקדמיה או עוסקים במקצועות שונים.

ב-כח אייר התשסד, 19.05.2004, הוצאו צווים לפינוי 21 מאחזים. הצווים חולקו לתושבי הגבעה רק שנתיים מאוחר יותר. השוטרים שניסו לפנות את הגבעה נתקלו בהתנגדותם של מאות אנשים שהגיעו לסייע, והפינוי נכשל.

תושבי הגבעה טוענים שקיומה של חשוב והכרחי. לא די שהוא מבטיח רצף יהודי ומשמש את צרכי הצבא באזור, אלא גם מקיים מוקד התיישבות נוסף בארץ ישראל בשטח שבו יתרון דמוגראפי ברור לערבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:יישובים בישראל]] [[קטגוריה:התנחלויות ביהודה ושומרון]] [[קטגוריה:ישובי גוש שילה]] [[קטגוריה:מחוז יהודה ושומרון]] [[קטגוריה:יישובים בלתי מוכרים]]