משתמש:Israel.clinic/עדיאל תל-אורן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Israel.clinic.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Israel.clinic.


ד"ר עדיאל תל-אורן הוא רופא כללי (MD), דוקטור לכירופרקטיקה (DC), מוסמך על ידי המועצה האמריקאית לתזונה קלינית (DACBN&LN&CCN), על ידי המועצה האמריקאית לרפואה פונקציונאלית (DABFM), על ידי המועצה האמריקאית לחקר מוגבלויות (FABDA), וע"י המועצה האמריקאית לרפואה אוקסידטיבית (DABOM). הוא מכהן כפרופסור באיגוד האמריקאי והבינ"ל להסמכת תזונאים קליניים (IAACN).

כללי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר עדיאל תל-אורן, הידוע בארצות הברית גם כ-Dr. T, נמצא רוב השנה בארצות הברית. הוא משמש כיועץ לארגונים, חברות ומעבדות בנושאי בריאות, רפואה מונעת, בדיקות מעבדה מתקדמות, ותוספי מזון. הוא מכהן כדיקן למדעים רפואיים וכפרופסור לרפואה פונקציונאלית, תזונתית וקלינית באוניברסיטה לרפואה טבעית בסנטה-פה, ניו-מקסיקו. ד"ר תל-אורן מרצה לרופאים, לצוותים רפואיים ולציבור הרחב בארץ ובעולם - על רפואה תזונתית וסביבתית, על שיפור הבריאות באמצעות שינויים בתזונה ובאורח-החיים, על עיכוב תהליכי ניוון והזדקנות ("אנטי-אייג'ינג"), ועל רפואה פונקציונאלית. כמו כן, ד"ר תל-אורן התראיין רבות ברדיו והופיע בטלוויזיה בארצות הברית ובישראל. הוא מרצה במוסדות יוקרתיים (כמו אוניברסיטת הארוורד) וקיבל ביקורות מעולות.


ד"ר תל-אורן סיים את לימודי הרפואה שלו באוניברסיטה היוקרתית לרפואה ברוסיה (זוכה מקום שלישי בתחרות אונסק"ו של בתי הספר לרפואה, לקראת האוניברסיטאות המפורסמותאוקספורד וקיימברידג). סיים סטאז' ברפואה במספר בתי חולים וקליניקות בארצות הברית, בנוסף לבתי החולים של אוניברסיאות רבות ומרכזי רפואה משפטית במוסקבה. לכן, הוא קיבל הכשרה רפואית כוללת יותר מרופאים משכילים בארצות הברית. הוא מורשה לעסוק ברפואה ברוב ארצות אירופה ואסיה. תחת רישיונו התזונתי הוא יכול להתמקד בתחומים הנבחרים שלו של הרפואה המדעית, כולל תזונה הוליסטית מקיפה, אנטי אייג'ינג, רפואה סביבתית, מניעתית ופונקציונאלית, בדיקות מעבדה פונקציונליות יעילות, ייעוץ, מחקר, כתיבה והרצאות.

רפואה פונקציונאלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גישתו של ד"ר תל-אורן מתבססת על הרפואה הפונקציונאלית, שהיא גישה מדעית והוליסטית למניעה, אבחון וריפוי מחלות. הרפואה הפונקציונאלית מתמקדת באיתור הגורמים והתהליכים של מחלות ובטיפול בהם - לעומת הגישה הרווחת ברפואה השמרנית, המתמקדת בעיקר בדיכוי סימפטומים. עשרות אלפי רופאים בארצות הברית משתלמים ברפואה פונקציונאלית על מנת לחדש את הרישיון הרפואי השנתי, באישור הממסד הרפואי האמריקאי, ה-AMA.

מחלות רבות נגרמות בשל תזונה לקויה, בעיות במערכת העיכול ובחילוף החומרים, נטיות גנטיות, חשיפה לרעלים ולתופעות אלקטרומגנטיות, מתחים נפשיים, ועוד. ניתן לאבחן את הגורמים והתהליכים של מצבים רפואיים רבים באמצעות בדיקות מעבדה מתקדמות ומדויקות, ובהתחשב בהיסטוריה רפואית. הטיפול כולל תרופות תזונתיות ופונקציונאליות, סילוק רעלים, שינויים בתזונה, פעילות בריאותית, והפחתת גורמי דחק (stressors) אישיים וסביבתיים. מטרת הטיפול היא להגיע למצב אופטימאלי בתאים וברקמות על מנת להביא לתפקוד אופטימאלי.

ד"ר תל-אורן מטפל במצבים רפואיים רבים, בהם: עייפות כרונית, פיברומיאלגיה, סרטן, דלקות כרוניות, זיהומים שנגרמים על ידי וירוסים, חיידקים, פטריות או טפילים (כמו הרפס, קנדידה, מחלת ליים), סיכונים בשל נטיות גנטיות, מחלות אוטואימוניות (פסוריאזיס, לופוס, סקלרודרמה, ארתריטיס ריאומטי), מחלות ניוון עצבי (טרשת נפוצה, דמנציה, פרקינסון, אלצהיימר ועוד), דיכאון וחרדה, בעיות התפתחותיות (אוטיזם, PDD), בעיות קשב וריכוז, כגון ADD ADHD, תהליכי ניוון והזדקנות, בריחת סידן, בעיות כרוניות בחילוף החומרים, בעיות כלי דם ולב, סכרת, בעיות OBGYN (הקשורות לפוריות, הריון ולידה), רגישות יתר לכימיקלים, בעיות בנטרול וסילוק רעלים, אלרגיה למזון ולגורמים סביבתיים, הפרעות בדרכי העיכול (עיכול לקוי, קוליטיס, כיבים, מחלת קרוהן), עודף משקל, מחלות ילדים, דלקות אוזניים וגרון, סינוסיטיס, אקזמה, אקנה, וכן בהסרת שומות ונגעי עור בשיטה טבעית, לא רפואית ולא פולשנית.

ארגונים שייסד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר תל-אורן הוא הנשיא והמייסד של מספר ארגונים בארץ ובעולם, חלקם ללא מטרת רווח:

אקופוליטן ארצות הברית – רשת בינ"ל לבריאות האדם והסביבה (ארגון ללא מטרת רווח), המשלב שירותים רפואיים הוליסטיים ומדעיים, מרכז למשאבים חינוכיים, קורסים אוניברסיטאיים, מרכז להגברת מודעות ולטיפול בנושאי קרינה ושדות אלקטרומגנטיים, Eco-Stay - מרכז הארחה בריאותי-טיפולי-הוליסטי במיניאפוליס, הכולל שירותים רפואיים רבים, מסעדת איקופוליטן ועוד, מרכז לטיולים אקולוגיים והומניטאריים, טיולי ליקוט ועוד.


מסעדת אקופוליטן - מסעדת Raw Food, טבעונית, היפו-אלרגנית (ללא סויה ומוצריה, בוטנים, תירס, קפאין, שוקולד...), שהקים ד"ר תל-אורן לפני כ-11 שנה במיניאפוליס, מינסוטה (ללא מטרות רווח). כיום המסעדה מתרחבת להיות רשת מסעדות כאלו ברחבי ארצות הברית, ובהמשך תגיע גם לארץ.

עמותת מרפ"י – המרכז לרפואה פונקציונאלית בישראל (ארגון ללא מטרת רווח) העמותה הוקמה על ידי ד"ר תל-אורן לפני כ-12 שנה, על מנת לקדם בארץ את הנושאים של רפואה פונקציונאלית. רפואה פונקציונאלית היא שילוב של גישה הוליסטית/טבעית, עם אבחונים וטיפולים מדעיים המתמקדים בגורמים (סטרסורים) תזונתיים, סביבתיים ורגשיים, ובתהליכים פיזיולוגיים הפוגעים בבריאות - לעומת הגישה הרווחת המתמקדת בעיקר בדיכוי סימפטומים. מָרְפִּי פועל במישור החינוכי והאבחוני כאחד. הפעילות במישור החינוכי מתבטאת בארגון הרצאות/סדנאות בכל הארץ בנושאים הקשורים לרפואה פונקציונלית - לרופאים, למטפלים ולציבור הרחב. בנוסף, מָרְפִּי מייצג בארץ (מנהלתית בלבד) את האוניברסיטה לרפואה טבעית שבסנטה-פה, ניו-מקסיקו (ארצות הברית). הפעילות במישור האבחוני מתבטאת בהבאת בדיקות מעבדה פונקציונליות מדעיות, חדשניות ומדויקות מחו"ל, ובהקמת תשתית לעריכת בדיקות פונקציונליות שונות בארץ.

ביו-נפש – הארגון העולמי לבריאות הנפש בצורה טבעית (ארגון ללא מטרת רווח)

פרויקט בניין מגורים גאודזי בר-קיימא אקולוגי וקהילה שיתופית בריבר הייבן, וויסקונסין. שטח של קילומטר רבוע, שכולו יער, שבילים, נהר גדול והרבה טבע. ד"ר תל-אורן בנה כחלק מהשטח את ה-Dome - מבנה מגורים גדול מאבן דמוי כיפה. במקום נמצאת גם המאפייה הירוקה הטבעונית שהקים ד"ר תל-אורן. במהלך חודשי הקיץ ד"ר תל-אורן לוקח לשם קבוצות לטיולי ליקוט בני יומיים-שלושה, בהם אוכלים רק מה שהטבע מציע, מטיילים ביער, בבית על העץ שבנה שם ד"ר תל-אורן ועושים שייט אבובים בנהר. כמו כן, במקום ישנה חממה, וגינה אורגנית גדולה מלאה בכל טוב. המקום מרוחק מאזור עירוני ולכן נקי יחסית מקרינה ומזיהומים שונים.


המאפייה הירוקה – מאפייה לייצור לחמים היפו-אלרגניים אורגנים ללא מוצרי חלב, ללא ביצים, ללא גלוטן, ללא תירס, ללא סויה.

FDH – הארגון העולמי לרפואה פונקציונאלית ולרפואת שיניים ביולוגית (ארגון ללא מטרת רווח)

FDH – הארגון העולמי לרפואה פונקציונאלית ולרפואת שיניים ביולוגית (ארגון ללא מטרת רווח)

CCODER – תוכנית לקידום הבריאות בנפאל (ארגון ללא מטרת רווח). ד"ר תל-אורן הוא יועץ רפואי ראשי לתוכנית לבריאות קהילתית שהוא בין מייסדיה, המספקת שירותים רפואיים ליותר מ- 200,000 כפריים באזורים הנידחים של נפאל.


(Everest Learning Academy) ELA – ארגון למען ילדים יתומים ומעוטי יכולת בנפאל (ארגון ללא מטרת רווח). משנת 1999 ד"ר תל-אורן מדריך טרקים הומניטאריים בנפאל (בהרי ההימלאיה), במטרה לחשוף אנשים רבים לתרבות הנפאלית, ליופי ולייחוד שלה, וכן על מנת לגייס כספים על מנת להמשיך ולהקים בתי ספר לילדים היתומים ומעוטי היכולת בנפאל.

תאילנד - מרכז נופש טרופי בתאילנד שהקים ד"ר תל-אורן

מרכז נופש טרופי בתאילנד

נובהדרמי – ד"ר תל-אורן יצר הליך לא ניתוחי קבוע לחידוש עור הפנים

את כל הארגונים ללא מטרות רווח ד"ר תל-אורן מממן באמצעות העבודה שלו (פציינטים רפואיים), כספים מהמטיילים בנפאל, שתומכים בילדים הנפאליים ובבתי הספר בנפאל, וכן באמצעות 'שיטת תל-אורן' - שיטה שפיתח להורדת נגעי עור, שומות, נקודות חן, כתמי לידה, ציסטות, פפילומות, קסנטומות, קרטוזות, יבלות ויראליות ועוד - באופן טבעי, אסתטי, לא ניתוחי, לא פולשני וללא כאבים.

רקע כללי מעברו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר תל-אורן שירת 5 שנים בצבא בחיל מודיעין. סיים תואר ראשון במוזיקה בהצטיינות יתרה, סיים תואר שני בניהול, ניהל והופיע בכל העולם לבד ועם תזמורות על מגוון של כלי נגינה. כמו כן, לימד נגינה על מגוון רחב של כלי נגינה, תורת מוזיקה הרמוניה, ונושאים אחרים (כמו: היסטוריה, עברית, תנ"ך) בבתי ספר ובאוניברסיטאות. [[קובץ:Drtplaying.JPG|שמאל|ממוזער|250px|עדיאל תל-אורן היה בבעלות וניהל עסקי נדל"ן ועסקים שונים במספר מדינות בארבע יבשות. בשנים 1994-2000 ניהל קליניקה גדולה לטיפול רב-תחומי הוליסטי ושירותים רפואיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]