משתמש:Jakob333boy/The Bank Job(שוד הבנק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

The Bank Job הוא סרט מתך מי 2008 בבימויו של רוג'ר דונלדסון, שנכתב על ידי דיק קלמנט ו איאן לה פרנה, בכיכובם של ג'ייסון סטטהאם, המבוסס על שוד 1971 בייקר סטריט במרכז לונדון, שממנו נישדדו כסף ודברי ערך שלא נמצאו מעולם. המפיקים טוענים כי הסיפור נמנע מלהיות מסופר בשנת 1971 בגלל D-Notice, לכאורה כדי להגן על חבר בולט של משפחת המלוכה הבריטי . [1] [2] לדברי המפיקים, הסרט נועד לחשוף את האמת בפעם הראשונה, [3] למרות שהוא כולל אלמנטים בדיונים.

הבכורה התקיימה בלונדון ב -18 בפברואר 2008. הסרט שוחרר גם בבריטניה ב -29 בפברואר 2008 ובארה"ב ב -7 במרץ 2008. והוא הרבייך 64.8 מיליון דולר ברחבי העולם.

שירותי הביטחון הבריטית ( MI5 ) הביעו עניין בכספת הממוקמת בסניף של לויד'ס בנק בפינת רחוב בייקר ומרילבון רוד . הוא שייך לגנגסטר מיליטנטי אפרו אאמריקאי, מייקל X ( פיטר דה ג'רסי ), והוא מכיל תמונות ארום של הנסיכה מרגרט, [4] שהוא שומר על מנאת לימנועה מהשלטונות הבריטיים מי לאצור אותו. מרטין לאב ( סאפרון בורוז ), דוגמנית לשעבר שמעורבת באופן רומנטי עם סוכן ה- MI5, טים אוורט ( ריצ'ארד לינטרן ), נתפסת בנמל התעופה הית'רו מבריחה סמים לתוך המדינה, וכדי להימנע מהליכה לכלא היא עושה עסקה עם השלטונות לפיה היא מסכימה לאחזר את התמונות.

מרטין ניגשת לחברתה טרי ( ג'ייסון סטת'אם ), סוכן מכירות במזרח לונדון המתמודד עם אנשי קשר פליליים, ואומרת לו שאם הוא יוכל להרכיב את הכנופיה כדי לעזור לה לישדוד את הבנק, הוא יזכה לתגמול עשיר, אם כי היא לא מספרת לו על את התמונות בתוך תיבת ההפקדה. טרי מגייס קבוצה קטנה, הכולל בתוכה את אחד העובדים שלו, אדי ( מייקל ג 'יבסון ), דייב ( דניאל מייס ), קווין, במבאס, גיא זינגר. בעודו סורק את הבבנק, דייב רץ לתוך הגנגסטר המקומי Lew Vogel ( David Suchet ), שעבורו הוא עשה כמה סרטים פורנוגרפיים.

הכנופיה שוכרת חנות למוצרי עור ליד הבנק וחופרת מנהרה לתוך הקספת. הם שוללים את הכספות, אבל טרי מתחיל לחשוד כאשר מרטין מראה עניין רב בתיבה אחת. את המשטרה מתריעה על שוד מפעיל רדיו ששומע את התקשורת של הווקי-טוקי של הכנופיה, אבל עד שהם מאתרים את הבנק, הכנופיה כבר יצאה לדרך. השוד מעיר דמויות חשובות רבות של העולם התחתון, שהשתמשו בבנק, כולל ליו פוגל, שהחזיק בהוצאות של משכורות המשטרה. ליו פוגל מודיע למייקל X על השוד, מייקל X חשוד נכון ב- Gale Benson ( Hattie Morahan ) - המאהב של חאכים שלו ג'מאל - שריגלה עבור MI5, ולאחר מכן רוצח אותה. פוגל מחליט שנוכחותו של דייב מחוץ לבנק המסוים הזה לא היתה צירוף מקרים, ומענה אותו לקבלת מידע על השוד. מימנו הוא מגלה שאדי היה שותף וממנה שני שוטרים מושחתים לחתוף את אדי מהמוסך של טרי. בינתיים, טרי מגלה את התצלומים הארומים של פקידי ממשלה חשובים, ומשתמש בהם כדי להשיג דרכונים וזהויות חדשות עבור הכנופיה.

אנשיו של פוגל עוקבים אחרי במבס וגיא זינגר ורוצחים אותם. אדי מסרב לשתף פעולה עם פוגל, אשר אורג את דייב ומאיים להרוג את אדי, אלא אם כן טרי מספק את התנאים שהוא מציב; טרי מסכים להיפגש עם פוגל בתחנת פדינגטון כדי להחליף את החשבונות עבור אדי. הוא מארגן את הפגישה לאותו זמן שבו הוא יהיה אמור לאסוף את הדרכונים החדשים. פוגל נבהל ומנסה לברוח, תוכף אותו - ונהצר על ידי המשטרה. טרי משוחרר. מייקל X נעצר. אדי יורשת את הסוכנות רכב של טרי, בעוד קווין ומרטין מתחילים להתכונן לחיים חדשים עם הכסף שגנבו. טרי ומשפחתו עוזבים את אנגליה ונהנים מי חיים חסרי דאגות על סירה במקום שטוף שמש.

הסרט מבוסס בחלקו על עובדות היסטוריות על שוד רחוב בייקר . כנופיה חפרה מינהרה לסניף של בנק לוידס בצומת רחוב בייקר ומרילבון רוד בלונדון, בליל 11 בספטמבר 1971 ושדדה את החפצים שהיו מאוחסנים בכספת. השודדים שכרו חנות למוצרי עור בשם לה סאק במרחק שתי דלתות מהבנק, וחפרו מנהרה במרחק של כ 12 מטרים. . [2] העבודה על המנהרה לקחה כ-3 שבועות של עבודה בסופי שבוע. [2]

רוברט רולנדס, מפעיל רדיו, שמע שיחות בין השודדים לבין התצפיתן שלהם על הגג. הוא יצר קשר עם המשטרה והקליט את השיחות, שהתפרסמו לאחר מכן. הסרט כולל הקלטות שנרשמו על ידי רולנדס, כגון תצפית של ההערה כי "כסף עשוי להיות אלוהים שלך, אבל זה לא שלי." [5]

המפיקים של הסרט אמרו כי יש להם מקור פנימי, המזוהה בדו"חות העיתונאים כמו ג'ורג 'מקינדו, ששימש כמפיק בפועל.

הדמות הפיקטיבית של Lew פוגל עשויה לרמוז בחלקה על הפורנוגרף ו והסוחט" ברני כסף, [6] שהיה דמות מפתח בסוהו בשנות ה -1960 ו -1970 המוקדמות, שניכלה בשנת 1975 על רצח שביצעה ב 1956 של טומי "פני צלקת" סמיתסון; וגם על אירועים מאוחרים יותר סביב שותפו ג'יימס האמפריס שעסק בפורנוגרפיה. אחרי זעקה ב -1972, כאשר אנשי יום ראשון פרסמו תצלומים של מפקד יחידת מטוסי המטרופוליטנים, המפקד קנת דרורי, פשטה המשטרה על בית האמפריס שמכיל יומן מפורט של התשלומים שלו ל 17 קצינים שונים. האמפריס נכלא במשך שמונה שנים.

הסרט כולל מספר הערות חסד היסטוריות. ההקדמה המוזרה של דמותו של מייקל איקס המראה אותו מוביל בעל בית הנעול בצווארון עבדים מבוססת על אירוע היסטורי דומה. [7] מבט חולף על צילום של ג'ון לנון שנמצא בכספת הבטיחות של מייקל X הוא בהשראת תמיכתו של ג'ון לנון במפקדת "הבית השחור" של מייקל אקס, המתוארת בסרט, ולנון מפרסם את ערבותו. [8] רגע של מתאך רבה בסרט הוא כשה המשטרה בעה לבקר את הכספת בזמן שהשודדים נמצאים בתוחה, מבוסס על מה שאכן קרה. לא רק שודדים השתמשו הרומנטי התרמית שמוצג בסרט, הם לכחו את זה רחוק יותר והישתמשו בחומרי נפץ. בניגוד לאפילוג, מייקל X לא נשפט והוצא להורג על רצח ג'ייל בנסון, אלא על רצח יוסף סקריט, חבר קומונה נוסף, שנמצא קבור יחד עם בנסון.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:Bankjob street set.jpg
צילום מסך הממחיש כיצד קבוצה חיצונית מיוחדת נבנתה לייצור הסרט.

חלק מן הצילומים התרחש במשרדי וובסטרס, רחוב בייקר 136 שבו הישתמשו בהגגות למקומות תצפית. הקטעים החיצוניים של הבנק והחנויות הסמוכות צולמו באולפני פיינווד על סט של רחוב בייקר שהוקם במיוחד כדי לשמור על תחושה אותנטית של התקופה.

הצילום נארך גם בתוך תחנת הרכבת התחתית Aldwych, ועל תחנת פדינגטון. הצוות השתמש ב Chatham כדי לצלם את רצף בכניסה הצדדית של Paddington, שבו העימות הסופי בין טרי ו לוי מתרחש. [9]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסקירה שנארך ברוטן עגבניות מדווח כי 79% מהמבקרים נתנו לסרט ביקורות חיוביות. [10] בדוחות של Metacritic הסרט קיבל ממוצע של 69 מתוך 100 שמבוסס על 32 חוות דעת. [11]

ביצועי קופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט גייס 64.8 מיליון דולר. [12] הסרט נפתח במקום הרביעי בצפון אמריקה וגייס 5,935,256 דולר ב -1,603 בתי קולנוע. [13]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • " קבל את זה על " - ט רקס
  • " לולה " - The Kinks
  • "היי שם" - היסודות
  • " כסף (זה מה שאני רוצה) " - סיפורים, לראות בתחילת הסרט כמו להקת החתונה
  • " אישה מגניב ארוך בשמלה שחורה " - הוליס
  • " בחצות הלילה " - וילסון פיקט
  • - אנתוני ג 'ונסון

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

  1. ^ Thorpe, Vanessa (11 במרץ 2007). "Untold story of Baker Street bank robbery". The Guardian. London. נבדק ב-25 במאי 2010. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 3 "Bank job that opened the door on a royal sex scandal". Daily Mirror. 16 בפברואר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Production Information (אורכב 02.02.2008 בארכיון Wayback Machine), Lionsgate UK website, Accessed 9 January 2008
  4. ^ "How MI5 raided a bank to get pictures of Princess Margaret" London Evening Standard 20 May 2007
  5. ^ Hoyle, Antonia (16 בפברואר 2008). "FOUND: Radio Ham's sensational tape of the bank heist 'that rescued compromising pictures of Princess Margaret'". Daily Mail. נבדק ב-17 במרץ 2008. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Byrnes, Paul (26 July 2008) "Review: The Bank Job", Sydney Morning Herald
  7. ^ Naughton, Philippe (23 ביוני 1970). "Man In Michael X Centre led in 'slave collar'". London: The Times. נבדק ב-13 בנובמבר 2008. {{cite news}}: (עזרה); כתב נטוי או מודגש אסור ב: |publisher= (עזרה)
  8. ^ Bill Harry, The John Lennon Encyclopedia.
  9. ^ Kent Film Office. "Kent Film Office The Bank Job Film Focus".
  10. ^ "The Bank Job Movie Reviews, Pictures". Rotten Tomatoes. נבדק ב-31 בדצמבר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "The Bank Job Reviews, Ratings, Credits". Metacritic. נבדק ב-7 במרץ 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "The Bank Job (2008)". Box Office Mojo. נבדק ב-11 ביוני 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "The Bank Job (2008) – Weekend Box Office Results". Box Office Mojo. נבדק ב-10 במרץ 2008. {{cite web}}: (עזרה)

[[קטגוריה:סרטים באנגלית]] [[קטגוריה:סרטים בריטיים]] [[קטגוריה:סרטי 2008]]