משתמש:Ku2k/משתמש:Ku2k

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*קלפים נגד האנושות* - בשמו המקורי באנגלית Cards Against Humanity

קלפים נגד האנושות הינו משחק קלפים מרובה משתתפים שזמין להורדה ויצירה עצמאית של קלפי המשחק חינם או לרכישת הקלפים המקוריים בתשלום בארה"ב, בריטניה וקנדה. המשחק זמין תחת רישיון [Creative Commons] ומקור שמו הוא משחק מילים לשם "הפשעים נגד האנושות" (באנגלית: "crimes against humanity", שהמשקף את תוכנו הלא פוליטיקלי קורקט.

הסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק קלפים נגד האנושות נוצר על ידי קבוצת בוגרים בבית הספר Highland Park High School כמשחק מסיבה לערב ראש שנה חדשה חגיגה. [2] המשחק שווק לראשונה באמצעות האתר Kickstarter והשיג את יעד גיוס הכספים שלו ב 300% על פי היעד שהוגדר לפרויקט כבר בסוף הפרויקט ב -30 בינואר, 2011. [3] השותף היוצר בן Ben Hantoot סיפר בראיון לאתר המשחקים Dice Hate Me, שהמשחק פותח על ידי "8 מאיתנו מפתחיהמשחק הבסיס הראשוני ועוד חמישה או שישה מפתחים נוספים בחצי משרה" ועוד "עשרות חברים ומכרים ששיחקו במשחק במשך הזמן" המשחק נחשף לראשונה בחודש אוקטובר 2011, והוצג באזור "Big Games" בפסטיבל המשחקים IndieCade ב Culver City שם הוכרז ראשמית.[5]

ההרחבה הראשונה ובה 100 קלפים נוספים ו12 כרטיסים ריקים, שוחררה בחודש נובמבר 2011 וכל החפיסות אזלו תוך שלושה ימים. [6] ב-15 במרץ 2012, יצאה לשיווק גרסה מעודכנת של המשחק וגם היא כמו ההרחבה הראשונה אזלה כמעט מייד, המשחק זכה להיות במקום השני ברשימת רבי המכר של האתר אמזון בקטגוריית צעצועים ומשחקים [7] הההרחבה השנייה שוחררה באוגוסט 2012 וכללה 25 כרטיסים חדשים שחורים, 75 כרטיסים לבנים חדשים, ו -12 כרטיסים ריקים. בדצמבר 2012 הושקה חבילת הרחבת המיוחדת לחגים, המאפשרת למשתמשים לבחור את המחיר שבו יקנו את החבילה. מהלך זה הוביל לרווחים בסך 70,066.27 דולרים, שכולם נתרמו לקרן ויקימדיה. [8] ב 22 מרס 2013, יוצרי המשחק הכריזו באמצעות המייל על השקת חבילת ההרחבה השלישית שכללה 25 קלפים חדשים שחורים, 75 כרטיסים לבנים חדשים, ו -12 כרטיסים ריקים.


חוקי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר המחשק מתאר את חוקי המשחק כך: כדי להתחיל את המשחק, כל שחקן מושך מחבילת הקלפים (ללא תלות בגרסת ההרחבה) עשרה קלפי "תשובה" לבנים. ה"קיסר" - שחקן שנבחר באקראי זורק קלף אחד שחור - קלף "שאלה" מהקופה ומקריא את השאלה למשתתפים האחרים בקול, על הקלפים השחורים מופיעה שאלה או משפטים עם מילים חסרות. כל שחקן עונה על השאלה שהוצגה בקלף השחור על ידי זריקת קלף "תשובה" לבן כשפני הקלף מטה ומעביר אותו לקיסר, על הקלפים הלבנים מופיעה מילה, שם עצם או שם פעולה, על חלקם שתי מילים רצופות או מילים בודדות שיהוו משלימי משפט. מבלי לראות את הקלפים הקיסר מערבב את הקלפי התשובות שקיבל, לאחר מכן קורא אותם בקול בצורה הומוריסטית, הקיסם בוחר את קלף התשובה האהוב עליו. השחקן שזרק את קלף התשובה שבחר הקיסר מקבל את הקלף השחור וזוכה לנקודה מגניבה אחת (Awesome Point). בסוף הסיבוב, שחקן חדש הופך לקיסר[9] וכל שאר השחקנים לוקחים מהקופה קלף לבן נוסף. ישנם קלפים שחורים שדורשים מהמשתתפים להניח שנים או שלושה קלפים לבנים כתשובה לשאלה שהוצגה בקלף השאלה השחור. המנצח הוא זה שנגמרו לו הקלפים הלבנים. הכללים הרשמיים כוללים הוראות נוספות להימורים על "נקודות מגניבות" עבור הזכות לזרוק קלפים לבנים נוספים במהלך סיבוב. החוקים גם מוספים שהיוצרים מעודדים את השחקנים ליצור שינויים וגרסאות נוספות למשחק ומציע אפשרויות סיום המשחק ב 8 דרכים נוספות, אחת מהן למשל היא לאסוף את הקלפים הלבנים ולחבר מהם שיר האיקו יפני.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לפופולריות רבה וחיובית, זכה לשבחים רבים מאתרי המשחקים הידועים ולא פעם הוזכר שאינו מתאים לבעלי לב חלש, או לנעלבים בקלות, משום טביעם הפוגע של המילים המופיעות על גבי הקלפים. המשחק התקבל היטב על ידי BoardGameGeek, וזכה לציון 8.0 מתוך 10 ביוני 2011. [12]

גרסאות ושפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הושק תחילה באנגלית וזכה לתרגומים לשפות זרות וגרסאות נישה, וכן הושק בעברית. את הגרסה להרכבה עצמית ניתן להוריד מאתר בחינם בשפות וגרסאות שונות כמו גם בעברית, האתר מציע הורדת קובץ בפורמט PDF, בכל דף בקובץ ישנם קלפים לבנים ושחורים אותם יש לגזור. הגרסה העברית מכילה קלפים לבנים כדוגמת ביבי נתניהו, ביסלי, חקלאות, אך גם מילים או ביטויים שנויים במחלוקת כמו יגאל עמיר, "לגמור בחוץ" או "רובה מים מלא בשתן חתולים" דוגמאות לקלפים שחורים בגרסה העברית הם: "מי גנב את העוגיות שבקופסא?", "כשאהיה ראש ממשלה אקים משרד לעינייני___" ועוד. הגרסה העברית נכתבה על ידי משתמש בשם עידן, באתר לא מצויין פרטים אודות המפתח.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]