לדלג לתוכן

משתמש:L לשעבר/הדוכסית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
הדוכסית
קובץ:The Duchess Heb.jpg
מידע כללי
מאת ג'וד דוורו
הוצאה
הוצאה אור עם

הדוכסית מאת ג'וד דוורו יצא לאור לראשונה ב-1991. הרומן מספר על קלייר, נערה אמריקאית המחפשת בעל שיזכה לאישור הוריה. לאחר אירוסיה להארי היא נוסעת לאירלנד לאחוזתו. שם נתקלת קלייר בחוקים שונים וקשיים עמם היא מתקשה להתמודד. כך, קלייר מוצאת עצמה מתקרבת אל טיבליאן, יורש האחוזה האמיתי ומגלה את עברו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{פרטי עלילה}} קלייר וילוברי היא אמריקאית הרוצה להתחתן. היא מתארסת אל הארי מונטגומרי, הדוכס ה-11 של מקאררן. קלייר ומשפחתה נוסעים אל אירלנד, אל בית ארוסה.

ביומה הראשונה יוצאת קלייר לרכוב בערב. בעת הרכיבה היא כמעט מתנגשת בקשיש סוטה שהופיע לפתע מהשיחים. לאחר נפילתה מהסוס בעקבות הופעתו, היא הולכת אליו כולה זועמת. האיש מתעלפת. היא נשארת לידו במרחק מה מחכה שהוא יתעורר ומלווה אותו את מרבית הדרך מספרת לו על אהבתה אל הסופר קפיטן בייקר.

קלייר שבאה ממדינה דמוקרטית ושוות זכויות מתקשה להסתגל אל החיים הקשיים שקובעת אמו של בעלה, החוזר אל האחוזה בערב או שנעלם למשך מספר ימים. היא מסתובבת מחוץ לאחוזה ומוצאת מבצר. היא נכנסת לתוך המבצר, שמחה שמצאה מקום בו לא היו חוקים ושם הי מוצאת את ה"זקן" בו נתקלה, שמו טרבליאן.

טריבליאן היה האח הבכור והיורש החוקי של האחוזה. אומנם, בגלל עברו ומתח בינו לבין אמו, הוא העדיף לתת לאחיו את תפקידו ובתמורה, אחיו הארי יממן את נסיעותיו. טריבליאן היה גם קפיטן בייקר.

העלילה מתפתחת וקלייר מגלה כי טריבליאן היה סופר, ששמו קפיטן בייקר. היא זועמת עליו שהסתיר זאת ממנה ובו בזמן מנסה לארגן דברים שיחלישו את אחיזת אמו של הארי באחוזה. כך, היא מנשיאה את בתה אל אהובה. באמצע הספור, קלייר עוזרת לטרבליאן לשחרר נערה בשם ניסה, "פנינת הירח" מאדם ששמו פאואל. ניסה הייתה כוהנת אשר כל 5 שנים הייתה מוצאת להורג. כיוון שרצו להרוג את ניסה מוקדם מהרגיל, כעבור שנה, היא בורחת מפאשה יחד עם טרבליאן. כשנוכחת קלייר לגלות כי ניסה החליטה לקיים את הטקס ולמות, היא זועמת על טריבליאן של נסה לעצירה. בכל העימותים אלו מתגלה האמת על מעמד האמיתי של טריבלאין ועל ניסה שעדין הייתה בחיים.

[[קטגוריה:רומנים (ז'אנר ספרותי)]]