משתמש:L לשעבר/מתנה מיסתורית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרים [ NoCategory ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: שגיאות כתיב וניסוח מכל סוג ומין.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
מתנה מסתורית
כיתוב תמונה
כיתוב תמונה
מידע כללי
מאת ג'והנה לינדסי
הוצאה
הוצאה שלגי רמדור
מספר עמודים 162

מתנה מסתורית מאת ג'והנה לינדסי יצא לאור לראשונה בשנת 1998 בארה"ב. לספר יצאה גם קסטת וידאו. הרומן מספר על בני משפחת מלורי ועל קשייהם היום יומיים. בערב חג המולד, הם נחשפים לעבר המשפחה האמיתי. הם מגלים כי סבתם הייתה חצי צוענייה שנשא לבין אצולה. כך, הם פותרים חורים על עבר המשפחה ומגלים של מי הקבר ללא השם שנמצא בשטח האחוזה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתנה מסתורית הינו סיפור מסגרת. סיפור המסגרת מתרחש באנגליה 1825, כשבני משפחת מלורי מתאספים בהייברסטון, הבית בו גדלו כל בני המשפחה. כבר מתחילת הסיפור מופיעים סמנים המעידים על כך שבני המשפחה אינם יודעים הרבה על עבר משפחתם. לדוגמא, הם אינם יודעים מי נמצא בקבר ללא השם שבקדחת היער המזרחית. תהייה נוספת – מי הניח את המתנה ללא השם על השולחן.


סיפור המסגרת מציג את הקשים היום יומיים של בני המשפחה :[עריכת קוד מקור | עריכה]

מולי וג'ייסון - ג'יסון היה האח הבכור והוא בעל האחוזה. כל רצונו לחג היה שמולי, משרתם רבת השנים, תהיה מוכנה לחשוף את הרומן שהתנהל בניהם. היא כבר ילדה לג'יסון בן, דרק שמו, והתחננה לפני ג'יסון שלא יספר לבנה כי היא אמו, כיוון שלא הייתה בת אצולה. עם הולדת דרק, לא שקל ג'יסון על נישואים על מולי, אך עתה שינה את דעתו. ג'יסון נישא לבת רוזן, פרנסס, על מנת להעניק לאחותו רג'י ולבנו דרק אם. נישואים אלו נעשו בכפיית אביה של הנערה ולכן פרנסס שמרה טינה לג'יסון, בייחוד כשידע על הרומן בינו לבין המשרתת. נישואיהם מעולם לא התממשו והם חתמו על גירושים.

ג'ימס וג'רג'ינה – ג'מס היה בן המשפחה שנישא לג'רג'ינה. באופן תורשתי במשפחת ג'רג'ינה נולדו תאומים. ג'ימס שלא ידע על עובדה זו זועם על וורן( אחיה של ג'ורג'ינה) כשאומר לו כי היא בהריון עם תאומים. הוא פונה אל אשתו בזעם ושואל אותו אם זה תורשתי אצלם במשפחה. עתה, כשג'רג'ינה בלידה שנייה, היא מתעצבנת ומסרבת לדבר עם ג'ימס. בסוף הרומן מתנצלת ג'וג'ינה ומספרת לבעלה על הריונה וחששה מזעמו.

רוזלין ואנתוני – אנתוני, בן נוסף ממשפחת מלורי שהיה נשואי לרוזלין. לזוג אין קשיים ואנתוני רק מרגיז את אחיו ג'ימס.

וורן ואיימי – וורן היה אחיה של ג'וג'ינה ואילו איימי הייתה אחותו של ג'ייסון.

בליל חג המולד, חלק מבני המשפחה הולכים אל הסלון ופותחים את המתנה. בתוך המתנה נמצא ספר.


הסיפור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל בתיאור 6 משפחות צועניות שמונות יחדיו 46 איש. כשאר הצוענים, שנעו בכרכרות, הכרכרה הגדולה הייתה שייכת למנהיג השבט לאיבן לאוטרו. איבן לאוטרו היה נחוש בדעתו להשיא את בנו ניקולאי לאנסטסיה סטפנוף, נכדתה של מריה.

קבוצת הצועניים כלל בתוכה גאג'ו (= בן אצולה שהצטרף אל השבט). זה היה סיר וילאם תומפסון שנשבע להישאר ליד מריה עד סוף חייה וזאת כאות תודה. אנסטסיה סטפנוף נולדה לאם צוענייה ונסיך רוסי. היא לא נהגה כשאר הצוענים ולכן צועניות צחקו על בתוליה ועל מעשייה. אנסטסיה המתוסכלת פנתה אל סבתא וקבלה את התשובה שזה בגלל שהיא חצי צוענייה.

עתה, בגיל 18, מבקשת סבתא של אנסטסיה להינשא לבנו של מנהיג השבט, ניקולאי, זאת על אף שהיא התנגדה ומנעה ממועד זה להגיע. אנסטסיה המומה. היא מבררת שוב ומבינה כי לא הבינה כראוי את דברי סבתא. סבתא רצתה שהיא תינשא.

סבתא ממליצה לה, בכדי למנוע הרג שלה ואת של בעלה לעתיד, להינשא לגאג'ו תוך כדי כך שהיא מקציבה לה זמן, כיוון שמותה קרב.

כריסטופר מלורי היה וייקאינט (רוזן בכיר) שאהב את חייו באחוזתו. שלושת חבריו (ויפל, וולטר ודויד) יחד עם כומר, מגיעים אל אחוזתו ומספרים לו שצועניים הגיעו אל העיר.

כריסטופר העצבני שאינו מבין מה ידו בדבר אומר לכומר שהוא בעל הסמכות בעיר ואם הוא רוצה לגרשם שיגרשם. הכומר עונה לו בתשובה כי הצועניים נמצאים על אדמת הייברסטון, על שטחו של כריסטופר. כריסטופר מביט בחבריו המום ושואל אותם אם הם מציפים ממנו לגרש את הצועניים. חברו עונה לו : "מובן שזה מה שהם רוצים, קיט. וולטר ואני נבוא לעזור לך. לא היינו יכולים להניח לך ללכת לבד, נכון? (עמוד 67)".

בו בזמן, אנסטסיה מגיע אל סבתא ואומרת לה כי אין בעיר אף גבר שמתאים לה. מריה ואמרת לה שהם מוכרחות ללכת מעיר לעיר אחרת, זאת על אף מצבה הקשה ורצונה למות במקום שקט.

שלושה אורחים מוזרים מגיעים אל מחנה הצועניים. עיניה של אנסטסיה מיד בוחנות בחדות את אחד מהרוכבים. מריה מזרזת אותה ואומרת לה לזוז לפני שצועניות אחרות יתפסו את מקומה. אותו אנגלי מדבר עם איבן ואומר להם כי הם מסיגים גבול על אדמתו. איבן עונה בתשובה כי יש להם זקנה חולה ומצביע על מריה.

בעל האדמה אינו משוכנע וחוזר על דבריו, כך, מנצלת אנסטסיה את הזדמנות, מתקרבת אליו ומסביר לו כי סבתא זקוקה לכמה ימי מנוחה ואחריהם האדמה תשוב להיות כפי שהייתה. אנסטסיה מזמינה אותו לבוא ולדבר עם סבתא.כריסטופר ואנסטסיה מתחילים לפתח שיחה כנה ואמתית. כריסטופר מבקש ממנה לבוא עמו לביתו. אנסטסיה מסרבת ואומרת כי הדבר יקרה רק אם יינשא לה. כריסטופר עוזב בזעם את המחנה אל אחוזתו, זועם על בקשתה המגוחכת.

למחרת, כריסטופר חוזר אל המחנה. הוא הולך אל מריה ומתחיל להתעמת עמה על השטות שהכניסה לנכדתה - "נישואים". הוא שותה לשכורה ומציע נישואים לאנסטסיה. למחרת בבוקר, כריסטופר מתעורר בביתו וחבריו פוגשים אותו, שואלים אותו אם הוא לוקח את אנסטסיה למחנה. הוא מסביר להם שהיא עתה פלגשתו ורק לאחר שחבריו מעירים לו, הוא שם לב שאנסטסיה יוצאת בזעם מאחוזתו. הם רבים והוא מוצא את חוזה הנישואים בכיסו.

אנסטסיה חוזרת אל המחנה מתעמת עם ניקולס ומדברת עם סבתא. מריה מבקשת מסר וילאם לשמור על נכדתו והיא נפטרת. סר וילאם לוקח את אנסטסיה עמו, אל שלושה זקנות (לאיזבת גנינגס, ויקטוריה סידונז ורייצ'ל) פעילות בחברה, עמם התיידד במהלך השנים. הוא מספר להם את סיפורה של אנסטסיה והן מבטיחות לעזור לה להחזיר את כריסטופר או למצוא חתן חדש. הן מארגנות נשפים ודואגים לפתח שמועות שונות.

כריסטופאר הזעום נזעם עוד יותר כאשר מגלה כי הצוענים עזבו את שטחו והשאירו קבר ללא שם (קברה של מריה). הוא שומע את חבריו מספרים על הנערה החדשה שהוצגה בנשף בלבוש צוענייה. לפת, שלושת חבריו שואלים אותו על אשתו ושואלים אם הוא סדר את ענייניו עמה, כיוון שלא נראה להם הגיוני כי אשתו היא זו שהלכה לחפש חתן אחר. כריסטופאר מסביר להם שהוא לא סדר את ענייניו עמה והוא מקווה שהיא הייתה אחייניתו של סר וילאם כיוון שהצוענים עזבו את שטחו כנראה יחד עם אשתו... כריסטופאר מתעמת עם סר וילאם בנשף ושואל אותו היכן אנסטסיה. הוא הולך אל חדרה מלא המחזרים ומבקש פרטיות עם אשתו.

אנסטסיה רושמת יחד עם כריסטופאר יומן בו היא מתארת את חייהם. היא נותנת את היומן לסבתא של מולי ואומרת לה שיום אחד הן יהיו בנות משפחה. מולי מבינה כי נישואיה לג'יסון נועדו לקרות והשניים מספרים על הקשר בניהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]