משתמש:Ldorfman/אבנר סטפק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבנר סטפק
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1974 (גיל: 50 בערך)
רמת גן, ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב
מקצוע איש עסקים
תפקיד דירקטור וסגן יו"ר מיטב דש

אבנר סטפק הוא יו"ר דירקטוריון מיטב דש ניהול תיקים בע"מ וסגן יו"ר קבוצת מיטב דש בית השקעות, כיהן כמנכ"ל הקבוצה (2007-2010)[1] והוא בעליה במשותף. הוא משקיע פרטי, יזם חברתי ופילנתרופ ידוע, ומכהן כדירקטור בחברות בורסאיות, עשרות חברות פרטיות, וכחבר ועד מנהל בעמותות וארגונים חברתיים[2][3][4].

נבחר ברשימת "101 המשפיעים לטובה בישראל " של מגזין דה מארקר[5].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבנר סטפק נולד ברמת גן לאלן וצבי סטפק, מייסד בית ההשקעות מיטב דש[6]. הוא למד בתיכון אהל שם. אחיו הצעירים הם אמיר, דוקטור למדעי המדינה, ורחל, דוקטור לספרות עברית. הוא שירת בצה"ל כלוחם בגדוד 403 (גדוד אייל) של חיל התותחנים. הוא בוגר לימודי תואר ראשון בתקשורת וניהול ותואר שני במנהל עסקים מתוכנית קלוג-רקנאטי של אוניברסיטת תל אביב ובית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו.

פעילות עסקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבנר סטפק מילא שורת תפקידים בבית ההשקעות מיטב, ובהובלתו צמחה הקבוצה ומוזגה עם בית ההשקעות דש-איפקס. שימש כמנכ"ל מיטב בפועל מ-2003, וב-2007 מונה רשמית כמנכ"ל[7]. החל מ-2013 הוא מוביל את פעילות הקבוצה כראש הפיתוח העסקי, והחל מ... מכהן כיו"ר דירקטוריון ניהול התיקים של הקבוצה. סגן יו"ר הקבוצה ובעליה במשותף. כמן כן, הוא מכהן כדירקטור בשורה ארוכה של חברות מקבוצת מיטב דש, וכן בחברת הטכנולוגיה מתחום האופנה Zeekit וחברת הפינטק, eToro. בנוסף, סטפק חבר ועד מנהל של עמותות וגופים ללא מטרות רווח בהם הוא נחשב כתורם פעיל ומשפיע[3].

מיטב דש[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית השקעות מיטב בשנת הוקמה ב-1979 על ידי צבי סטפק, אביו של אבנר. מגיל צעיר החלה הקריירה של אבנר בחברה. ראשיתה בשנות ילדותו המוקדמות, ולאורך השנים מילא מגוון של תפקידים בבית ההשקעות: מנהל הנוסטרו (השקעות בניירות ערך) של הקבוצה, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנכ"ל הקבוצה. בגיל 5 החל לעבוד בעבודות דואר ובשליחויות שונות, בשנות נעוריו החל להשקיע בבורסה, והוא נחשב למומחה לאיגרות חוב ובעל ידע רחב בשוק ההון[8]. משנים אלו היה גורם משפיע במערך השיווק והפרסום של החברה, ואז גם החל להיווצר לחברה הדימוי התקשורתי של יושר, אמינות וסולידיות ללא שימוש ביועצי תקשורת ואסטרטגים[9][1]. הוא כיהן כסמנכ"ל האחראי על החברות הבנות, פיתוח פעילויות חדשות, היערכות לוועדות (כועדת בכר) שיתופי פעולה בחו"ל, ראש הפיתוח העסקי ועוד. החל משנת 2003, בעוד מיטב דש הייתה חברה פרטית, שימש סטפק כמנכ"ל החברה והיה אחראי על הובלת פעילות מיטב בית השקעות. הוא מונה באופן רשמי לתפקיד המנכ"ל בשנת 2007. נכון לשנת 2019, הוא משמש כיו"ר דירקטוריון מיטב דש ניהול תיקים, סגן יו"ר הקבוצה ובעליה במשותף[3].

מיזוגים ורכישות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק הוביל את צמיחת הקבוצה מיטב כחלק מאסטרטגיית רכישה והתמזגות[8]. באמצעות שורה ארוכה של רכישות ומיזוגים, מעל 30 עסקאות שהבולטות ביניהן: רכישת גמול סהר, קרנות הנאמנות של בנק ירושלים, תעודות הסל "מבט" של כלל פיננסים ואפריקה בית השקעות ומיזוג גאון, ישיר ודש, הוא יזם מיזוג עם גאון בית השקעות ועם ישיר בית השקעות מקבוצת ביטוח ישיר[5]. ב-2009 רכשה מיטב את בית ההשקעות אפריקה ישראל ואת קופות הגמל של וייזר, והתמזגה עם גאון שוקי הון ועם ישיר בית השקעות, שדיללו את שליטת המשפחה בחברה הממוזגת ל-50.01%[10]. בהמשך עבר סטפק לשמש כסגן יו"ר החברה, והתמקד בפיתוח עסקי, יזמות ופילנתרופיה[11]. בהובלתו, ב-2013 חברת ההשקעות מיטב מוזגה עם בית ההשקעות דש־איפקס של אלי ברקת, מהלך שגילם לבית ההשקעות המשותף שווי של 1.4 מיליארד שקל, עם נכסים מנוהלים בהיקף מצטבר של כ־130 מיליארד שקל. באותה שנה התבקש סטפק להתמנות כמנכ"ל חברת התיקים באופן זמני, ובכך לקח על עצמו אתגר משמעותי, לאחר שחברת ניהול התיקים התמודדה עם אובדן נכסים ולקוחות, בין השאר על רקע המיזוג בין שני בתי ההשקעות - מיטב ודש[12].

בשלהי 2016 דווח כי קרן XIO מיועדת לרכוש את מיטב ד"ש בעבור כמיליארד וחצי שקלים. ביולי 2017, הוכרז כי העסקה בוטלה[13][3][14].

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק מוכר בקהילה העסקית כמי שפועל במגוון רבדים לגיוס המגזר העסקי למען צמצום הפערים החברתיים[15]. מירב תמיכתו ומעורבותו מתמקדת בעמותות הדוגלות בשינוי חברתי, בעיקר בתחום העסקת אנשים עם מוגבלויות. ב-2010 נבחר סטפק על ידי המגזין TheMarker לאחד מ-101 המשפיעים לטובה על החברה הישראלית[16].

ב־2006 יזם סטפק, יחד עם צביקה ארן (ביקו), את הקמת עמותת מידות.

ב-2015 היה סטפק ממייסדי "עסק שווה", מיזם לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, בשיתוף משרד הכלכלה, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן. סטפק עצמו בחר להעסיק עשרות עובדים עם מוגבלויות במיטב דש. בכלל זאת, לקויי שמיעה עוסקים בתפקידי שירות לקוחות בצ'אט, מיילים והודעות טקסט. עובדים אלו משולבים בעבודה לצד אנשים ללא מוגבלות.

בנוסף, סטפק תורם ומעורב בפעולת עמותות נוספות, לרבות "אור שלום" (הפועלת בתחום האומנה ותינוקות בסיכון), כפר אהבה (פנימיית ילדים ונוער), אלי"ע (אגודה לקידום קטינים עיוורים ולקויי ראייה), "אור שלם"[17], "ילדים בסיכוי"[18]ועוד. הוא כיהן כחבר ועד מנהל בשורה ארוכה של עמותות נוספות וגופים אחרים ללא מטרת רווח.

פעילות פילנתרופית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילותו הקבועה של סטפק בחברה האזרחית מתמקדת ביצירת תשתית לטווח ארוך ותמיכה בעמותות שמטרתן שינוי חברתי. הוא ידוע כדירקטור שמלבד תפקידיו הרשמיים וארגון ערבי ההתרמה, הוא מקפיד להיות מעורב באופן אישי בתמיכה בארגונים בהם פעיל. למרות המודעות לכך ששוק ההון יוצר פערים חברתיים, סטפק היה מהראשונים שפעלו לצמצומם על ידי שינוי מדיניות התרומות במגזר העסקי. הוא מעיד כי באופן פרטי תורם למעל ל-4% מהרווח[9][19].

סטפק הוא ממקימי "עסק שווה" לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות ועמותת מידות לקידום אפקטיביות של עמותות ויו"ר העמותה לשעבר. הוא חבר בוועד המנהל של מספר עמותות, ובמקביל מלמד את יסודות שוק ההון בבית ספר. עם הארגונים שהוא מעורב בניהולם נמנים עמותת אלי"ע (אגודה לקידום קטינים עיוורים ולקויי ראייה), וחברת מידות המדרגת עמותות ומספקת בסיס מידע על יעילותן המשקפת את מחויבותו למגזר השלישי, ובמיוחד את תרומתו להבנה שפיתוח התחום מחייב את הקמתם של ארגוני תשתית כאלה. בין הגופים בהם פעיל: עמותת עלי"ע - אגודה לקידום קטינים וליקויי למידה, עמותת אלון לצמצום פערים חברתיים, ארגון "הג'ויינט", עמותת "גדולים מהחיים"[20]. בשנת 2006 יזם סטפק עם צביקה (ביקו) ארן את הקמת עמותת מידות, המדרגת עמותות לפי מידת האפקטיביות שלהן עבור התורמים והעמותות, ושימש כיו"ר הארגון במשך שנתיים. כמו כן, הקים את “עסק שווה”, מיזם לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בשותפות משרד הכלכלה, ג’וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן. מיטב־דש מעסיקה לקויי שמיעה בשירות לקוחות בצ’אט, מיילים וסמסים.

אשף מילוי תבניותתבנית קישור מתקדם תווים מיוחדים עזרה כותרת תבניות להוספה מבנההוספהנוסחה מתמטית (LaTeX)נוסחה כימית (LaTeX)הערה מוסתרתטקסט מיושר לשמאלעיצוב קוד מקורתו כיווניות

פעילות חברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטפק פעיל למען מטרות חברתיות שונות. פעילותו בתחום זה מתמקדת בתמיכה ובמעורבות גבוהה בעמותות הדוגלות בשינוי חברתי, בעיקר בתחום העסקת אנשים עם מוגבלויות.

ב-2006 יזם סטפק, יחד עם צביקה ארן (ביקו), את הקמת עמותת מידות.

ב-2010 נבחר סטפק על ידי המגזין TheMarker לאחד מ-101 המשפיעים לטובה על החברה הישראלית.[21]

ב-2015 היה סטפק ממייסדי "עסק שווה", מיזם לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, בשיתוף משרד הכלכלה, ג'וינט ישראל וקרן משפחת רודרמן. סטפק עצמו בחר להעסיק עשרות עובדים עם מוגבלויות במיטב דש. בכלל זאת, לקויי שמיעה עוסקים בתפקידי שירות לקוחות בצ'אט, מיילים והודעות טקסט. עובדים אלו משולבים בעבודה לצד אנשים ללא מוגבלות.

בנוסף, סטפק תורם ומעורב בפעולת עמותות נוספות, לרבות "אור שלום" (הפועלת בתחום האומנה ותינוקות בסיכון), כפר אהבה (פנימיית ילדים ונוער), אלי"ע (אגודה לקידום קטינים עיוורים ולקויי ראייה) ועוד. הוא כיהן כחבר ועד מנהל בשורה ארוכה של עמותות נוספות וגופים אחרים ללא מטרת רווח.

סטפק פעיל למען מטרות חברתיות שונות. פעילותו בתחום זה מתמקדת בתמיכה ובמעורבות גבוהה בעמותות הדוגלות בשינוי חברתי, בעיקר בתחום העסקת אנשים עם מוגבלויות.

ב-2006 יזם סטפק, יחד עם צביקה ארן (ביקו), את הקמת עמותת מידות.

אותות והוקרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נבחר בקטגוריית הפילנתרופים של רשימת "101 המשפיעים לטובה של ישראל" של מגזין דה-מרקר לצד סטף ורטהיימר, יהודית רקאנטי, בני לנדא ועוד[22]
  • אות הוקרה על התנדבות ותרומה לקהילה, לצד בנק יהב וקבוצת הפועל ירושלים[23]
  • אות הוקרה "מגן מילואים" כראש מיטב דש על הצטיינות בעידוד ותמיכת העובדים המשרתים במילואים (הוענק על ידי הרמטכ"ל בני גנץ)[24]
  • אות הוקרה מטעם "נגישות לישראל"
  • אות הערכה מטעם גדוד המילואים בו שירת[25]

בפוליטיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעילותו למען צמצום הפער החברתי הורחבה לפוליטיקה ויוחסה לו תרומה במגוון נושאים.

  • השתתפות בוועדות כנסת בנושאים כלכליים -מדיניים (כ"עתיד הכלכלה הערבית ותקציב המדינה"[26])
  • גזבר העבודה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:כלכלנים ישראליםקטגוריה:דירקטורים ישראליםקטגוריה:פעילים חברתיים

  1. ^ 1 2 הדר רז, אבנר סטפק: "הציק לי שתמיד אהיה בצלו של אבי", באתר כלכליסט, ‏25 באוגוסט, 2008
  2. ^ אתר הדירקטורים, דירקטורים - אבנר סטפק, באתר הדירקטורים
  3. ^ 1 2 3 4 דיאנה בחור ניר, מיליארד וחצי, מה רע? אבנר סטפק בראיון אחרי מכירת מיטב-דש, באתר כלכליסט, ‏09 בדצמבר 2016
  4. ^ אבנר סטפק, קבוצת פנינסולה בע"מ )"החברה"(, באתר mayafiles.tase, ‏13 באוגוסט, 2013
  5. ^ מערכת דה מארקר, 101 משפיעים לטובה - האנשים שהופכים את ישראל למקום טוב יותר, באתר דה מארקר, ‏28.01.2011
  6. ^ דיאנה בחור-ניר, אבא תמיד אמר: "לא תוכל להתפרנס מהבורסה", כלכליסט (22.04.2010).
  7. ^ אירית גרינברג-שאול, טייקון בשוק ההון: אבנר סטפק מדבר, באתר mynet כפר סבא, ‏05 בנובמבר, 2009
  8. ^ 1 2 מגזין TheMarker, 101 משפיעים לטובה - פילנתרופים, באתר דה מרקר, ‏16 בספטמבר 2010
  9. ^ 1 2 חגי עמית, אגו לא יכול לעבוד עם אבא שלו, באתר הארץ, 3 באוגוסט 2007
  10. ^ רותם שטרקמן, אבנר סטפק: "לא מספיק לקנות חברת קרנות. צריך גם לנהל ולהביא תשואות", באתר דה מרקר, ‏10 בנובמבר 2005
  11. ^ דיאנה בחור-ניר, אבא תמיד אמר: "לא תוכל להתפרנס מהבורסה", באתר כלכליסט, ‏22 באוקטובר 2010
  12. ^ רחלי בינדמן, אבנר סטפק יתמנה זמנית למנכ"ל חברת ניהול התיקים של מיטב-דש, באתר כלכליסט, ‏03 באפריל, 2014
  13. ^ אורי תומר, קרן XIO מלונדון רוכשת את מיטב דש לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל - המניה זינקה ב-26%, באתר דה מרקר, ‏01 בדצמבר 2016
  14. ^ גולן חזני, עסקת הרכישה של מיטב דש בוטלה, עוד גוף סיני יצא חבול, באתר כלכליסט, ‏23 באוגוסט 2017
  15. ^ יעל ולצר, מקדמים תעסוקה שווה. רכילות עסקית, באתר Ynet, ‏07 ביוני, 2016
  16. ^ 101 משפיעים לטובה - פילנתרופים, דה מרקר (16.09.2010).
  17. ^ אתי רוטר, [http://tmi.maariv.co.il/the-lounge/Article-573031 הלאונג' פלוטקין ורפפורט מחבקים את הילדים], באתר מעריב, ‏31 בינואר, 2017
  18. ^ דודי טל, הטרקלין- רכילות עסקית, באתר tlvtimes, ‏14 בדצמבר, 2015
  19. ^ המועצה הלאומית להתנדבות בישראל, המפגש השנתי של החברה האזרחית בישראל, באתר .ivolunteer, ‏20 בנובמבר 2007
  20. ^ אירית גרינברג- שאול, טייקון בשוק ההון: אבנר סטפק מדבר, באתר mynet כפרסבא
  21. ^ 101 משפיעים לטובה - פילנתרופים, דה מרקר (16.09.2010).
  22. ^ מערכת "המועצה הלאומית להתנדבות בישראל", 101 משפיעים לטובה - פילנתרופים, באתר פורטל ההתנדבות בישראל
  23. ^ רונית מטיאס, אור ושלום לילדים, באתר וואלה ביז, ‏12 בינואר, 2016
  24. ^ מערכת news1, הרמטכ"ל 'מתגייס' למילואים
  25. ^ אושפיזין בבלוג: אבנר סטפק על מה שמתחת לפנס, באתר mishpachtoblogia, ‏03 באוקטובר, 2007
  26. ^ אתר הכנסת, ישיבת ועדה של הכנסת ה-19 מתאריך 01/07/2013, באתר הכנסת, ‏01 ביולי 2013