לדלג לתוכן

משתמש:Moish24/אח שיודע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אח שיודע הוא פרויקט וקמפיין רשת בהובלת מערך דובר צה"ל וזרוע היבשה, שמטרתו להנגיש את השירות הקרבי בצה"ל לצעירים וצעירות לפני צבא. הפרויקט, משלב מספר פלטפורמות דיגיטליות בהן משודרים קטעים מתוך השירות הקרבי של לוחמים בשירות חובה.


הרקע לקמפיין[עריכת קוד מקור | עריכה]

מזה מספר שנים חלה ירידה במוטיבציה וברצון לשרת בשירות קרבי במיוחד ביחידות השדה של זרוע היבשה. ראשיתו של פרויקט "אח שיודע" ביולי 2017, והוא פרי יוזמה של תחום קמפיינים במערך דובר צה"ל, בשיתוף עם זרוע היבשה ולשכת הפרסום הממשלתית.

על הפרויקט[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת הפרויקט הוכשרו לוחמים ממגוון יחידות כיוטיוברים, והם מתעדים את שירותם הצבאי על בסיס יומי. הקטעים הנבחרים מתוך חומרי הצילום אותם מייצרים הלוחמים, מועברים באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות לקהל הרחב, בדגש על מועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים). ארבע פלטפורמות הקידום של החומרים המצולמים הן יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, וכמו כן הוקם אתר ייעודי המהווה מתחם שאלות ותשובות למלש"בים ולהוריהם בנושא השירות הקרבי.

כחלק מהקמפיין בוצע מהלך נוסף בעמוד הפייסבוק של הפרויקט, ושמו "הורה שיודע". מטרתו היא ליווי הוריהם של המלש"בים בכל השלבים הקודמים לגיוס לצה"ל, זאת באמצעות הכוונה מהורים לחיילים בשירות קרבי וכן שיח בלתי אמצעי עם נציגי צה"ל.

מהלך נוסף שבוצע הוא ערב "קרבי על הבר – השטח מגיע לעיר" (בסגנון "מדע על הבר") בו פגשו מלש"בים את "האחים שיודעים", לוחמים ומפקדים מכלל יחידות השדה בשיתוף רשויות מקומיות ברחבי הארץ (בין הערים נמנות תל אביב־יפו, נתניה, אילת, חיפה, רחובות ובאר שבע).

הקמפיין התמודד בתחרות ה-YouTube Works של גוגל וזכה בפרס ה-Grand Prix לשנת 2019 כקמפיין האפקטיבי והמשפיע ביותר לשנה זו, וכמו כן זכה לעשרות אזכורים בתקשורת.

סקר שבוצע בקרב מלש"בים הראה כי הפרויקט תרם להבנת עולם חילות השדה, וכן השפיע לחיוב על המוטיבציה להתגייס לשירות קרבי בצה"ל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]