משתמש:Noamsadna/נעם חורב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Noamsadna.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Noamsadna.


נעם חורב (נולד ב-23 בנובמבר 1983) הוא כותב, פזמונאי, סופר ילדים, מעביר סדנאות כתיבה ואיש קריאייטיב ישראלי. חורב זכה בשני פרסי אקו"ם ובתואר "המחבר הבכיר" לשנת 2012.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חורב נולד וגדל בעפולה. בגיל 12, לאחר ששימש ככתב צעיר בעיתון הילדים "כולנו", קיבל טור אישי בעיתון. בבית הספר התיכון למד במגמת מצטיינים. שירת בצה"ל בחיל האוויר.

בגיל 24 עבר לתל-אביב והחל ללמוד קופירייטינג. במהלך לימודיו החל לעבוד במשרדי פרסום, וערך את עיתון הילדים "פילון". בתקופה זו זכה בפרס אקו"ם על קמפיין שיצר במסגרת פרויקט הסיום שלו בלימודים.

דרכו ככותב ופזמונאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעם כתב עשרות שירים שיצאו לאור בתקופת זמן קצרה יחסית. חלק נכבד משיריו הפכו ללהיטי ענק, כבשו את הרדיו וזכו למיליוני צפיות ברשת. הוא הפך לכתובת לכל אמני ישראל, כשייחודו טמון ביכולתו לכתוב שירים לכל גווני הקשת הישראלית, במנעד רחב של סגנונות. הוא כתב שירים לאייל גולן, מירי מסיקה, ריטה, רמי קלינשטיין, ליאור נרקיס, הראל סקעת, משה פרץ, שירי מימון, רוני דלומי, גיא ויהל, גד אלבז, גלי עטרי, שיר לוי, שמעון בוסקילה, לירן דנינו ועוד . השיר הראשון שכתב נעם ויצא לאור היה השיר "הוכחה" בביצוע מירי מסיקה (באלבום "חדשות טובות"). השיר הוכתר ע"י הביקורות כשיר הטוב ביותר באלבום.

אירוויזיון 2010[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב- 2010 כתב נעם שני שירים לקדם אירוויזיון של הראל סקעת: "אלייך" (לחן: אוהד חיטמן) ו"מילים" (לחן: תומר הדדי). השיר "מילים" נבחר לייצג את ישראל באוסלו, נורבגיה. באירוויזיון עצמו העפיל השיר לגמר, והגיע למקום ה- 14. "מילים" קטף את כל 3 הפרסים של האירוויזיון: פרס יוצרי התחרות, פרס העיתונאים ופרס הפרשנים. ב- 2013 נקנה השיר ע"י אוקראינה והפך ללהיט ענק. ב-2011 כתב נעם את השיר "כשאחר" לאייל גולן (לחן: רותם כהן). השיר זכה להצלחה, הפך לקלאסיקה ישראלית ונחשב לאחד השירים האהובים והמרגשים של אייל גולן בכל הזמנים. "כשאחר" כיכב במצעדי הסיכום השנתיים והגיע למקום ה- 2 במצעד של [[גלגל"צ]] (הפעם הראשונה בה שיר של זמר ים-תיכוני הגיע למיקום כה גבוה).

זכיה בפרסי אקו"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה שנה זכה נעם ב- 2 פרסי [[אקו"ם]]: פרס ע"ש [[אמיתי נאמן]] לעידוד פרסום היצירה למחבר נועם חורב.

נימוקי השופטים:
"נעם מצליח בכשרון רב להלחים רעיונות ומילים לפסלים טקסטואלים יפים ומרגשים במיוחד. השימוש הנבון באוצר מילים מפתיע ויחד עם זאת נוגע ללב, מגרה את הקורא להעמיק עוד ולהכיר את מי שנמצא מאחורי המילים. מוסיקה פנימית נושבת בין השורות כאילו מבקשת לצאת החוצה. והכל עטוף בישראליות נוגעת ללב במיוחד". פרס אקו"ם להישג השנה לשיר "כשאחר" נימוקי השופטים: מילותיו של נעם חורב לחנו של רותם כהן ועיבודו של תמיר צור נותנים את המצע לאחד הביצועים העדינים והמרגשים של השנה. אייל גולן שהוכיח את יכולתו בלהיטים אין ספור מלטף בקולו ברגש רב ומקרב את כל הקטבים של המוסיקה הישראלית זה אל זה. הכיוון המוסיקלי של השיר והצלחתו היא סוג של פריצת דרך נוספת גם בקריירה של אייל גולן וגם בכיוונים שהוא מסמן כאחד המובילים את שוק המוסיקה בשנים האחרונות. השיר כבר הפך לקלאסיקה ישראלית, ולאיכותו והצלחתו מעניקה הוועדה את פרס שיר השנה.

ספר הילדים "לציונה יש כנף אחת"[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2011 יצא ספר הילדים הראשון של נעם "לציונה יש כנף אחת". הספר נכתב בעקבות סיפור הלידה של נעם, אשר נולד עם יד ימין משותקת. לאחר טיפולים פיזיותרפיים אינטנסיביים חזרה ידו לתפקד כנגד כל הסיכויים, וזו היד בה הוא כותב. הספר זכה להצלחה, הפך לרב-מכר (מכר למעלה מ- 13,000 עותקים) והופך בימים אלה להצגת ילדים. עמותות ומוסדות חינוך רבים אימצו את הספר אשר עוסק בקבלת החריג ובהתמודדות עם השונה בחברה.

זכיה בתואר "המחבר הבכיר לשנת 2012"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנת 2012 היתה שנה פוריה עבור נעם אשר זכה בתואר "המחבר הבכיר לשנת 2012" – תואר שניתן ליוצר שכתב הכי הרבה שירים למצעדים השנתיים. משיריו של נעם באותה שנה: "אישה חרסינה" (בביצוע מירי מסיקה) ו"חוזר אלייך" (בביצוע לירן דנינו) אשר קטף את המקום ה- 7 ברשימת השירים הכי מושמעים בישראל בשנת 2012. באותה שנה לקח נעם חלק נכבד בכתיבת האלבום השלישי של הראל סקעת "שוב מאושר" (שם כתב את השירים: "כמה עוד דרכים", "שוב מאושר", "משהו טוב" ו"תהיה לי אהבה" בשיתוף עם הראל סקעת).

"הסיפורים מאחורי השירים" – סבב הרצאות בארה"ב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקיץ 2012 טס נעם לארה"ב (סאן פרנסיסקו, ניו יורק ולוס אנג'לס) בעקבות הזמנה, שם ערך סבב הרצאות: "הסיפורים מאחורי השירים". במסגרת ההרצאות סיפר את סיפורו כפזמונאי וחשף את הסיפורים המרתקים מאחורי השירים הגדולים במוזיקה הישראלית. בסוף 2012 יצא השיר "לאישה שהיתה" (לחן: שי זיו) שכתב נעם לשירי מימון באלבומה "שלג בשרב". השיר קיבל ביקורות אוהדות. בתחילת 2013 החל לכתוב נעם טור אישי באתר הפופולארי "חריף", שם נתן טיפים לכתיבה, חשף סיפורים מאחורי השירים וסיקר אירועים מוזיקליים חשובים. הטור זכה להצלחה ויצר קהל קוראים נאמן. בשנת 2013 כתב נעם את השיר "הראשונה" למשה פרץ (לחן: לורן בנג'מין). השיר ההפך ללהיט וכבש את תחנות הרדיו. בהמשך השנה כתב נעם את השיר "סתם שני אנשים" בביצוע רוני דלומי (לחן: דנה ברגר). השיר הפך לאחד השירים המצליחים והמדוברים של אותה שנה, כבש את המקום הראשון של המצעד בגלגלצ וזכה לאהדה רבה. באלבומה של רוני דלומי שיצא בהמשך כתב נעם גם את השירים "קצה היום" שיצא לרדיו ו"רמזורים ירוקים". בשנה זו כתב נעם לאייל גולן את השיר "היא לא את" שזכה להצלחה ואף נבחר בחלק מאתרי האינטרנט ל"שיר השנה" מבלי שיצא באופן רשמי לרדיו. השיר זכה למיליוני צפיות ועשרות גרסאות קאבר.

סדנת הכתיבה והפזמונאות של נעם חורב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעילות הבולטת של נעם באותה שנה היתה הקמת "סדנת הכתיבה והפזמונאות של נעם חורב". הסדנה הפכה בזמן קצר לסדנת כתיבה מצליחה. היא הכשירה מאות בוגרים ויצרה קהילת כותבים פעילה וענפה. במסגרת הסדנה ערך נעם אירועי תרבות ויצירה כמו לילה לבן של כתיבה בבית היוצר בנל ת"א, מפגש שידוכים בין כותבים ומלחינים ואף אירח בסדנה יוצרים מוכרים כמו [[צרויה להב]], [[גיא ויהל]], [[רוני דלומי]], [[הראל סקעת]], [[כפיר אפשטיין]] ועוד. עמוד הפייסבוק של הסדנה זכה לכ- 15,000 לייקים וחלק מהבוגרים הצליחו להשתלב בתעשיה, לשתף פעולה עם מלחינים, לעבוד עם זמרים, ואף להוציא שירים לרדיו. נעם קידם, יצר מודעות ונתן כתובת לכל מי שאי פעם חלם שילחינו או ישירו את שיריו. הוא הפך למנטור כתיבה עבור אנשים רבים אשר נהרו לסדנה מכל קצוות הארץ.

לינק - "בקיצור" - סרטון סדנת הכתיבה והפזמונאות של נעם חורב.

כתבת ערוץ 2 - "כך הפך נעם חורב מעפולה לאחד הפזמונאים החשובים בישראל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהמשך השנה פורסמה כתבת אולפן שישי של חדשות ערוץ 2. הכתבה סיפרה את סיפורו של נעם וליוותה אותו מדרכו בעפולה ועד פועלו כיום. בתחילת 2014 כתב נעם את השיר "מתנות קטנות" לרמי קלינשטיין. השיר דיבר על אווירת יום שישי ובמהרה הפך לשיר שמזוהה מאוד עם הישראליות ועם האווירה המיוחדת של שבת. בהמשך אותה שנה יצא "אהבה למרחקים ארוכים" (לחן: תומר הדדי) – שיר הנושא מתוך אלבומה של גלי עטרי. השיר דיבר על אהבה ותיקה שמחזיקה מעמד וזכה לביקורות נלהבות ולהצלחה רבה. בפברואר 2014 יצא השיר "אם זאת מלחמה" (לחן: לורן בנג'מין) בביצוע משה פרץ אשר קיבל חיבוק חם ואוהד מתחנות הרדיו ומהמבקרים. במהלך השנים כתב נעם טורים רבים באתרי אינטרנט גדולים (דוגמת YNET) אשר נקראו ע"י עשרות אלפי אנשים וזכו לתהודה עצומה.

שירים שכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייל גולן – כשאחר, היא לא את

מירי מסיקה – אישה חרסינה, לרקוד לבד, הוכחה

הראל סקעת – מילים, אלייך, שוב מאושר, כמה עוד דרכים, משהו טוב, תהיה לי אהבה

רמי קלינשטיין – מתנות קטנות

שירי מימון – לאישה שהיתה

משה פרץ – הראשונה, אם זאת מלחמה

גלי עטרי – אהבה למרחקים אוכים, חיים שלמים

רוני דלומי – סתם שני אנשים, קצה היום, רמזורים

לירן דנינו – חוזר אלייך, לדבר

ליאור נרקיס – אם תרצי

גיא ויהל – אולי רק שם

יובל דיין – מה שאני צריכה, ביחד

דודו אהרון – אחרייך

דיאנה גולבי – לשבת ולחכות, תום, אחר כך יגידו

נעמה כהן – טוב לה גם כשרע

אור טרגן – שניה לפני

להקת חינוך – עד שתהיה מאושר, להיות שם

גליקריה – תהא נפשי

אדם – הדברים הכי פשוטים

שיר ביטון ועמרי רוטברד – מחדש

נחברת כוכב נולד 9 – מיליון פעימות

אוהד חיטמן – להישאר

לירון רמתי – אפילו רק הלילה, שתאהב אותי בחזרה

מאור תיתון – יודע לאן

גד אלבז – חלק ממני, לשמור על התקווה, הסיפור של הלב, רגע לפני, לכל מי, השער שלי לגן עדן


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


טורים אישיים שנכתבו ע"י נעם חורב

"ילד אחד, שני קברים ימינה" –יום הזכרון, כתבה מאתר ויינט, 15 באפריל 2013.

"אפשר למות פעמיים" - יום הזכרון, כתבה מאתר ויינט, 9 במאי 2011.

"אמא של גיא" – יום הזכרון, כתבה מאתר ויינט, 25 באפריל 2012.

"שיר הנפש" – נעם חורב בטור על איסור האזנה לזמרים הומוסקסואליים מתוך NRG