לדלג לתוכן

משתמש:Ori tamari/YPO ישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ארגון ה-YPO ‏(Young Presidents' Organization) הוא ארגון בינלאומי המאגד כ-19 אלף מנכ"לים ויו"רים צעירים בכ-100 מדינות ברחבי העולם. סך ההכנסות של החברות שבראשן עומדים חברי YPO העולמי הוא 1.8 טריליון דולר ובכך הופך הארגון לתאגיד (הוירטואלי) הרביעי בגודלו בעולם. לארגום קיים צ'פטר מקומי, YPO ישראל.

מבנה ודפוסי פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארגון יצר דפוסי עבודה ייחודיים. כל סניף מקומי של הארגון מורכב ממספר פורומים בהם 6-8 חברים ובראשם מנהל פורום נבחר. תפקידו של מנהל הפורום הוא לדאוג לכך שהפורום יפעל בקביעות ושלא יהיה ניגוד אינטרסים מובנה בין החברים בו. כל אחד מחברי הפורום ראשי להעלות נושאים לדיון וחבריו של הפורום מחויבים לשמירה על סודיות. תנאי הסף לחברות בארגון מחייבים להיות מתחת לגיל 45, לנהל מחזור של לפחות 8 מיליון דולר בשנה, להעסיק לפחות 50 עובדים ישירים ומעבר של ועדת קבלה. חברי הארגון שעברו את גיל 50 מצטרפים ל-WPO שהוא ארגון ההמשך של ה-YPO (שני הארגונים התמזגו בעולם בשנת 2009).

מטרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרת הארגון היא לייצר רשת של קשרים שתחבר בין מנהלים צעירים ומובילים ברחבי העולם. יצירת עתודת מנהלים מובילה באמצעות העשרה ואספקת פלטפורמה בינלאומית לרשת הקשרים. הארגון עושה זאת באמצעות עשרות מפגשים יוקרתיים המתקיימים ברחבי העולם בהם מחליפים המנהלים רעיונות, מאזינים להרצאות בנושאים עסקיים ומקדמים מטרות הומניות שונות. בין המרצים באירועי YPO העולמי: ביל קלינטון, נלסון מנדלה, ביל גייטס ועבדאללה השני, מלך ירדן החבר בצ'פטר הירדני.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארגון ה-YPO העולמי נוסד בשנת 1950 בעיר ניו-יורק על ידי התעשיין ריי היקוק, שבגיל 27 הפך למנהל של מפעל משפחתי שהעסיק כ-300 עובדים. כמנהל צעיר יזם היקור מפגשים לשיתוף רעיונות והתיעצויות עיסקיות עם מנהלים אחרים. הסניף הישראלי הוקם ב-1990 על ידי מספר יוזמים (נקרא בארגון Champion) ובראשם מאיר ארנון. נאור מן משמש כיו"ר YPO ישראל, שנחשב לאחד הצ'פטרים המוערכים והמוצלחים בארגון הבינלאומי. בעבר כיהנו כיו"ר הסניף גם מאיר ארנון וארז מלצר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]